2116
Sök

B20 motorbygge till Rally-Tobbes vallåkra-volvo

1 266 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
mrpete skrev:
Lycka till med provstarten, det ser finfint ut iaf! smile

Edit: Hade jag varit du så hade jag inte kunnat hålla mig, varför väntar du tills imorn??

Det kan jag egentligen inte^^ håller på att ladda batteriet wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 266 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
mrpete skrev:
Haha, okej va segt tongue Låna någon annans batteri? big_smile

har batteriet på snabbladdning:P så kanske kan försöka att starta henne ikväll, men kommer säkert att jävlas och ha sig ^^

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

SMR | SM Racing
651 Inlägg
18 januari 2011
Längtar tills uppstarten big_smile

SM Racing

1 266 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
Fuzzer skrev:
Längtar tills uppstarten big_smile

jag med big_smile

SMR | SM Racing
280 Inlägg
18 januari 2011
stäng inte av laddaren när du ska starta, motorn kanske e seg. Och då kan det vara kul att inte behöva vänta på batteriet IGEN.

1 266 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
EkF skrev:
stäng inte av laddaren när du ska starta, motorn kanske e seg. Och då kan det vara kul att inte behöva vänta på batteriet IGEN.

haha aa, och kommer behöva lite krydda i batteriet för det är en jävla komp i motorn tongue

SMR | SM Racing
280 Inlägg
18 januari 2011
ja! brukar bli så när man inte har turbo

1 266 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
EkF skrev:
ja! brukar bli så när man inte har turbo

äh, turbo? näe fy, nu ska vi inte svära här wink

SMR | SM Racing
280 Inlägg
18 januari 2011
Hehe, fjollsnurra även kallat

SMR | SM Racing
651 Inlägg
18 januari 2011
EkF skrev:
Hehe, fjollsnurra även kallat

Inget fel på stressfläkt, så länge man trimmar rätt med turbo! Inte bara högt ladd big_smile Rätt kammar, uträknat insug, portade kanaler, osv osv big_smile

SM Racing

SMR | SM Racing
280 Inlägg
18 januari 2011
eller så skippar man den och kör sugtrim smile

SMR | SM Racing
651 Inlägg
18 januari 2011
EkF skrev:
eller så skippar man den och kör sugtrim smile

Inte helt fel med sugtrim heller smile

SM Racing

1 266 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Bilen startade idag, startade lätt big_smile men förgasarna läcker lite så ska kolla upp det lite. ska även ställa in förgasarna och tändningen bättre, här e en lite filmsnutt: 
http://www.garaget.org/video/hcs5ybo9jodc
Senast redigerat av rally-tobbe (19 januari 2011)

SMR | SM Racing
651 Inlägg
19 januari 2011
rally-tobbe skrev:
Bilen startade idag, startade lätt big_smile men förgasarna läcker lite så ska kolla upp det lite. ska även ställa in förgasarna och tändningen bättre, här e en lite filmsnutt: 
http://www.garaget.org/video/hcs5ybo9jodc

Den lät fint big_smile

SM Racing

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 januari 2011
Lät riktigt gött! Tillochmed bättre än mina webrar yikes

Bara en liten instickare från besserwissen här, var detdär den allra allra första uppstarten, eller filmade du typ den tredje den dagen?smile För om du nu precis dragit ihop den och nya lager och fixad topp m.m så är det nog ingen nackdel om den får stå och tuffa lite på tomgång innan varvning så oljan hinner gå runt som den ska, och sedan efterdragning av topp smile

Somsagt, inte för att motorn går i bitar om man inte gör det, men alltid en tanke big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Lät riktigt gött! Tillochmed bättre än mina webrar yikes

Bara en liten instickare från besserwissen här, var detdär den allra allra första uppstarten, eller filmade du typ den tredje den dagen?smile För om du nu precis dragit ihop den och nya lager och fixad topp m.m så är det nog ingen nackdel om den får stå och tuffa lite på tomgång innan varvning så oljan hinner gå runt som den ska, och sedan efterdragning av topp smile

Somsagt, inte för att motorn går i bitar om man inte gör det, men alltid en tanke big_smile

det va inte den första starten tongue lät den stå ett tag på tomgång och så så detta va inte alla första starten smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 januari 2011
Gott att höra big_smile Inte för att jag tvivlade, men man vet aldrig, man har ju sett de som byggt ihop motorer för många många tusen, och sätter igång att varva på första uppstarten sad

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Gott att höra big_smile Inte för att jag tvivlade, men man vet aldrig, man har ju sett de som byggt ihop motorer för många många tusen, och sätter igång att varva på första uppstarten sad

haha inte så bra för motorn tongue

SMR | SM Racing
280 Inlägg
19 januari 2011
Finns ju folk som säger att man ska köra in motorn som den ska köras sen, och de som säger att inkörning bara e skit, fullt ös för fan!

Sök