1762
Sök

B20 motorbygge till Rally-Tobbes vallåkra-volvo

1 266 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/1043448_fkh51k.jpg

Problem problem, förgasarna läcker ur undre menbranet hmm får köpa två satser packningar och byta alla. även va ett gap mellan spjällen men det va lätt fixat, va bara att vända dom:P så nu går det att ställa tomgången me

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
EkF skrev:
Finns ju folk som säger att man ska köra in motorn som den ska köras sen, och de som säger att inkörning bara e skit, fullt ös för fan!

haha tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Hejsan, jag har funderat på om jag ska växla ner bakaxlen, men är det någon som har en 5:38 utväxling som dom inte har någon nytta av så hojta till big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 januari 2011
EkF skrev:
Finns ju folk som säger att man ska köra in motorn som den ska köras sen, och de som säger att inkörning bara e skit, fullt ös för fan!

Haha, sa du inte samma sak där? wink

I vilket fall, jag tror mer på att det är nyttigare med mild uppstart första gången, likaså inte rallykörning första turen smile Men det är ju min syn på det, alla får ju göra vad de känner för big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
EkF skrev:

I vilket fall, jag tror mer på att det är nyttigare med mild uppstart första gången, likaså inte rallykörning första turen smile Men det är ju min syn på det, alla får ju göra vad de känner för big_smile

Det kommer att bli en snäll provkörning, vill ju inte skära motorn som jag nyaa har byggt ihop tongue

SMR | SM Racing
651 Inlägg
20 januari 2011
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:
EkF skrev:

Det kommer att bli en snäll provkörning, vill ju inte skära motorn som jag nyaa har byggt ihop tongue

Nja, det hade varit rätt surt, hahaha lol
Senast redigerat av Fuzzer (20 januari 2011)

SM Racing

121 Inlägg
20 januari 2011
då kanske man får se den på race i sommar då..

1 266 Inlägg
20 januari 2011
Trådstartare
webber skrev:
då kanske man får se den på race i sommar då..

Det är möjligt tongue

1 266 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
Weber 45or sökes!

Liten pöjk
610 Inlägg
22 januari 2011
rally-tobbe skrev:
Weber 45or sökes!

nu j*vlar wink

orginal? nää du kan va orginal!

SMR | SM Racing
651 Inlägg
22 januari 2011
Webervrål <3

SM Racing

SMR | SM Racing
280 Inlägg
22 januari 2011
Ser ut att bli en riktig Bröwagon detta!

SMR | SM Racing
651 Inlägg
22 januari 2011
EkF skrev:
Ser ut att bli en riktig Bröwagon detta!

Förgasare brölar inte, dom vrålar! big_smile Insprutare brölar big_smile (Som min brölwagon lol)

SM Racing

Rally Mupp
300 Inlägg
22 januari 2011

Bara en tanke, ska det inte vara tändstift med kort gänga i en B20?

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

1 266 Inlägg
22 januari 2011
Trådstartare
rallykleen skrev:

Det är den korta gängan:P

121 Inlägg
23 januari 2011
vad hade du för weber innan

Rally Mupp
300 Inlägg
23 januari 2011
rally-tobbe skrev:
rallykleen skrev:

Ok, sorry. ögonmåttet var nog inte med mig. Fränt med gammla hederliga gjutjärns-spisar!

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

1 266 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
webber skrev:
vad hade du för weber innan

Jag har sulex 45or tongue i stort sett samma sak som weber, bara att weber brukar inte vara så svårinställda big_smile

1 266 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
rallykleen skrev:
rally-tobbe skrev:
rallykleen skrev:

Ok, sorry. ögonmåttet var nog inte med mig. Fränt med gammla hederliga gjutjärns-spisar!

Finnt som fan big_smile

1 266 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Blir nog att handla munstycken ist för nya rallystolar hmm för det ska la inte finna ner bensin i insugningsrören? tongue

Sök