Vad tycker ni om vintern

twin_cam Smålänning
7 december 2010 · 7 877 Inlägg

Älskar vintern!

Inga insekter

Mycket snö!

Går att sladda smile

Enda nackdelarna är salt och andra som gnäller om hur kallt det är.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Superdtm i övrigt värdelös.
7 december 2010 · 613 Inlägg

hatar vintern. fryser om händer och fötter dygnet runt

Niklas1987 NO
8 december 2010 · 2 182 Inlägg

Superdtm skrev:
hatar vintern. fryser om händer och fötter dygnet runt

Klä på dig ordentligt då wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
lillskott Fiskförädlare
9 december 2010 · 108 Inlägg

älska vinter!
man kan åka skoter, snowboard, skridskor, pulka, sladda med bilen å en jävla massa mer lol
synd bara att det inte har kommit nå mkt snö än å de är så kallt när man ska gå till min kurs hmm men de får man leva me tongue

Chevrolet Silverado 2500 "John Deere Cheven" (1991)
Noxxer
9 december 2010 · 1 482 Inlägg

Finns inget positivt med vintern, bara skit. Full produktion på jobbet, massa saker att göra, kallt, halt som fan osv.

Eller det finns 1 sak som är positiv. Det är helt okej att låsa sig framför datorn i flera dagar och bara spela nonstop..

BLT Service
Theracords Music Label
Jimmylainen
9 december 2010 · 420 Inlägg

Vill hellre bo utomlands under denna vintertid.

Boostrider Försöker iaf
9 december 2010 · 1 998 Inlägg

Tycker om vintern lika mycke som sommaren. När hösten kommer så längtar man efter en riktig vinter. Som ifjol och som de sett ut hittills i år. När sen våren kommer så längtar man till sommaren.

Är ju övergångarna som är tråkiga hmm

Har inga problem med kylan. Tål kyla rätt bra. Handskar användes ibland om det är UNDER 10 minus. Långkalsonger användes ENDAST om det är under 20 minus och man ska va ute en hel dag utan att röra sig så mycket roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Pendulum
10 december 2010 · 1 298 Inlägg

Jag som bor i göteborgstrakten har normalt sett inte mer vinter än +2 grader och slask. Denna vintern har vi massor med snö, mindre salt än tidigare(?) och en vinterbil som driver på bakhjulen. Kylan kan man inte klaga på, +2grader och 110% luftfuktighet upplevs kallare ändå.

Tummen upp! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
danne5
10 december 2010 · 111 Inlägg

har hittat en liten nackdel med vintern till, snön har vräkt ner nu i en hel väcka, -5 grader och hela j*vla vägen är en enda driva

bmx
10 december 2010 · 7 100 Inlägg

älska vintern!!snowboard,åka på bredden med bilen,åka pulka mm

ni som tycker de är kallt,klä på er? tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Martin 9-3 Fisketokig
10 december 2010 · 2 997 Inlägg

Skönt med vintern. Blir en paus från gräsklippning, renovering och alla måsten ute. Kan sitta inne och ta det lugnt med gott samvete.

Nackdelarna är väl saltade vägar och folk som inte kan eller vågar köra i gällande hastighet.

Sen saknar man sommarfisket, att kunna sjösätta båten och fiska en varm kväll. Dock roligt med vinterfiske också, bara packa på sig lite grejor och dra ut med 4-hjuling eller skotern på sjön.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
CarpeDiem German Engineering
10 december 2010 · 9 081 Inlägg

Jimmylainen skrev:
Vill hellre bo utomlands under denna vintertid.

Håller med.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
FoXoN
10 december 2010 · 502 Inlägg

Det bästa med vintern är att det sladdar fint och att myggorna inte syns till.

only_the_lonely
11 december 2010 · 53 Inlägg

Tycker vinter, snö och kyla är mysigt.
Hundarna och katterna älskar att leka i snön.
När man kommer in kan man sätta sig framför kamin och värma sig.

Det enda negativa den här vintern är väl att jag inte får skotta för sambon
pga ryggproblem till följd av en bebis i magen. Men det kan jag nog leva med smile

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!
McLoving
11 december 2010 · 112 Inlägg

Klarar mig utan allt lappmögel och kyla om jag ska vara ärlig!

Please be patient, monkey learning to drive!
Banksy
14 december 2010 · 86 Inlägg

Jag föredrar vintern framför sommaren och bor i Norrland av den anledningen, men inte fan har vi nå mycke snö. De har väl komme lite grann, å så läser man om "snökaoset" söderut där dom redan fått bra mycke mer än oss. Dom jävlarna vill ju inte ens ha snö! Ja hoppas ni sörlänningar inte tar illa upp men Fy fan vad arg jag blir...

En öl.. brukar leda till fler öl.
gutfucker Norrlänning
15 december 2010 · 643 Inlägg

+
Mörker
Snö
Skoterkörning
Sladdande
Stockholmare som tycker det är svinkallt när det är -2

-
Även hemma har dom börjat salta vägarna nu, vilket suger
Många kör tokdåligt på vinterväglag
Knappt aldrig ljust
Kommuner som inte kan snöröja


Sen håller jag ju med Banksy, lite störigt att det är mer snö i de södra delarna av landet, både för att man vill ha den hemma, och för att den alltid kommer som en överraskning här nere ("åfan, vinter i år igen, och vi som inte har nån budget för det i år heller")

jimbon
15 december 2010 · 711 Inlägg

Har inget mot vintern alls,tycker det är skönt fast jag inte håller på med nån vintersport som skidor etc.
Men det får gärna håla sig runt -10 strecket helst,och för er som hatar snö så är det snö
på väg över sverige ikväll/natt smile

mulleina
15 december 2010 · 715 Inlägg

Banksy skrev:
Jag föredrar vintern framför sommaren och bor i Norrland av den anledningen, men inte fan har vi nå mycke snö. De har väl komme lite grann, å så läser man om "snökaoset" söderut där dom redan fått bra mycke mer än oss. Dom jävlarna vill ju inte ens ha snö! Ja hoppas ni sörlänningar inte tar illa upp men Fy fan vad arg jag blir...

Instämmer med dig, jag hatar inte vintern men börjar tycka att det ska lugna sig nu. Normalt sett får vi snön i feburari här nere men denna gången redan i slutet av november. Det största problemet är ändå denna blåst, varför kan vi inte få snön rakt ner? Blåser över vägen och antingen landar den på vägen eller så slipar den isen på vägen. Och ta på sig mycket hjälper mot kyla men vinden blåser tvärs igenom. Nu har jag förutfattade meningar kanske men ni har ju mest fjäll och skog där uppe som fångar vinden. Kolla på smhi, ni har som mest 6m/s under de kommande tio dagarna och vi har 10m/s.

Jag gillar snön för den lyser upp.

Senast redigerat av mulleina (15 december 2010)

sleepyoh
15 december 2010 · 1 319 Inlägg

redigt nice i stockholms innerstad. Jobbar mycket på östermalm/södermalm, och alla dessa människor i sina låga bmw's och svensson bilar vågar/kan inte köra in på parkeringsrutor när det är lite snö där, jag chargar bara in och ställer mig oavsett snövallar. hittar parkering mycket lättare nu, tacka snön! Däremot kylan, halkan, osv klarar jag mig tamejfan utan.

_----------'
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang