Vad är det dummaste ni sätt i trafiken?

Adder Adder
2 maj 2005 · 972 Inlägg

Jag vet inte vad som varit roligast men detta var rätt roligt... Var en som hade en släp kärra som elen hade fuckat upp sig på så när han bromsa så blinka alla lampor lite som dom ville när han blinka höger blinka vänster och tvärt om det som var lite komiskt var att jag mötte honom/henne 3 ggr samma dag big_smile Så lite roligt ut när han/hon blinka vänster och sen svängde höger big_smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Rasmus_bjo
3 maj 2005 · 224 Inlägg

calibra_nox skrev:
Det dummaste jag har sett i trafiken var när tjej som var ute och övningskörde körde rakt över en rondell lol han körde rakt upp på den eftersom läraren hade sagt att hon skulle köra rakt fram big_smile

"han" var det inte en hon? =S

Ford Focus ST-Line 2018
Kirre
3 maj 2005 · 2 122 Inlägg

gammalt folk med lamell race är ganska roligt att höra på specielt gamla kärringar som reglerar farten med kopplingen

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen
Volvo 245 "45an" (1990)
Volvo 244 Turbo "Huwen" (1975)
Volvo 242 "Gyfen Goes 16V Turbo" (1975)
Ckosworth Mr
4 maj 2005 · 607 Inlägg

S_D_Karlsson skrev:
Va med om en liten rolig grej i vintras som polisen gjorde.. Kom å rabba för fullt med caddyn smile mötte polisen.. dom bara stirra på mig.. kort därefter råka ja hamna bakom den polisbilen å helt plötsligt gjorde polisen en handbromsvändning mitt inne i stan rakt framför mig med deras V70. Inga blåljus lr nånting på. Han se att poliserna smålog lite åsså fortsatte dom i samma hastighet (typ 45km/h) fast åt mitt motsatta håll. Verka som om polisen är lite leksugen ibland med..hehe smile Mötte dom några fler gånger under kvällen å såg att dom smålog lite åsså fick man såna här "jag kan också" blickar tongue

Var en snut som gjorde samma sak här i stan en civil snut, men det sluta med att han vart påkörd bakifrån. Undra om han vart nöjd lol

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
Libb0
4 maj 2005 · 6 Inlägg

det roligaste var när jag såg polisen åka förbi i en rondell.. det roliga var väl att polisbilen stog uppe på en bärgningslastbil smile

Markus_C Kart & Mätningstekniker
4 maj 2005 · 701 Inlägg

Hände en rolig grej i en av de rondeller som finns där jag bor, som en kompis till mig blev vittne till. Han låg bakom en lite Polsk bil som skulle rakt fram i en rondell. Till höger om vägen som man kör på då man ska in i rondellen så finns det en cykelstig som man sen får korsa om man ska svänga höger i rondellen. Cykelstigen fortsätter sedan rakt fram efter rondellen fast med ett par meters gräsmatta i mellan den och körbana. Den lilla Polska bilen svängde på cykelstigen i rondellen då han skulle rakt fram i stället för att följa vägen. Så när han hade kommet igenom rondellen så befann han sig på cykelstigen som han sedan obehindrat fortsatte fram på.

Dobbermannen V8-pullver!
4 maj 2005 · 60 Inlägg

Garvade arslet av mig när jag såg ett nöt som dragit iväg efter tankning utan att dragit ur tank-handtaget. Skiten satt kvar i tankhålet tillsammans me en halvmeter slang=) Hur dum får man va?

Live hard, Die young.
smedman V12 power
4 maj 2005 · 21 Inlägg

Ckosworth skrev:

S_D_Karlsson skrev:
Va med om en liten rolig grej i vintras som polisen gjorde.. Kom å rabba för fullt med caddyn smile mötte polisen.. dom bara stirra på mig.. kort därefter råka ja hamna bakom den polisbilen å helt plötsligt gjorde polisen en handbromsvändning mitt inne i stan rakt framför mig med deras V70. Inga blåljus lr nånting på. Han se att poliserna smålog lite åsså fortsatte dom i samma hastighet (typ 45km/h) fast åt mitt motsatta håll. Verka som om polisen är lite leksugen ibland med..hehe smile Mötte dom några fler gånger under kvällen å såg att dom smålog lite åsså fick man såna här "jag kan också" blickar tongue

Var en snut som gjorde samma sak här i stan en civil snut, men det sluta med att han vart påkörd bakifrån. Undra om han vart nöjd lol

Det som hände med polisen som drog handbromsen här i sundsvall var att han fick en utryckning och var påväg från stan så han slet hanrabben mitt på en 70 sträcka utan att titta bakåt och det var minst 4-5 bilar bakom och det var vinter så när han drog handbromsen snurra han ett tre kvarts varv och alla bilar fick tvärnita och gled rakt in i civil polisen och putta ner den för en lång slänt! blev bara skrot kvar av polisbilen och det blev en seriekrock pga det!
Undra hur nöjd deras chefer blev=)

BMW 325 Cab (1988)
carnageman Rallyförare
4 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Cleaver snut...
Man brukar ju kolla vad man har bakom sej innan smile

smedman skrev:

Ckosworth skrev:

S_D_Karlsson skrev:
Va med om en liten rolig grej i vintras som polisen gjorde.. Kom å rabba för fullt med caddyn smile mötte polisen.. dom bara stirra på mig.. kort därefter råka ja hamna bakom den polisbilen å helt plötsligt gjorde polisen en handbromsvändning mitt inne i stan rakt framför mig med deras V70. Inga blåljus lr nånting på. Han se att poliserna smålog lite åsså fortsatte dom i samma hastighet (typ 45km/h) fast åt mitt motsatta håll. Verka som om polisen är lite leksugen ibland med..hehe smile Mötte dom några fler gånger under kvällen å såg att dom smålog lite åsså fick man såna här "jag kan också" blickar tongue

Var en snut som gjorde samma sak här i stan en civil snut, men det sluta med att han vart påkörd bakifrån. Undra om han vart nöjd lol

Det som hände med polisen som drog handbromsen här i sundsvall var att han fick en utryckning och var påväg från stan så han slet hanrabben mitt på en 70 sträcka utan att titta bakåt och det var minst 4-5 bilar bakom och det var vinter så när han drog handbromsen snurra han ett tre kvarts varv och alla bilar fick tvärnita och gled rakt in i civil polisen och putta ner den för en lång slänt! blev bara skrot kvar av polisbilen och det blev en seriekrock pga det!
Undra hur nöjd deras chefer blev=)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
smedman V12 power
4 maj 2005 · 21 Inlägg

Har ni mött två bilar som racear  mot varann på en väg där det finns mitträcke? alltså att dem kommer i motsatt håll? det har ja! fick möte på en viadukt för två sommrar sedan! kom säkert i 90 blås rakt mot mig å min arbetskamrat så vi fick vika ut på väggrenen för att inte krocka!
det värsta är att man måste köra igenom en rodel för att komma dit så dem måste ha missat den första avfarten och kört in på den motgående!

Rätt skumt!

smile

BMW 325 Cab (1988)
jaebest Rödljuskung
4 maj 2005 · 18 Inlägg

Låg bakom en lite halv röten Volvo 240 fram till en rondell... 240 han ut framför en bil med nöd och näppe, "gubbe, gör dig av me körkortet" tänkte man lite snabbt för sig själv, tittar omkring och väntar på tillfölle att köra ut. det blir snabbt och lustigt en kö i rondellen. och till min fasa ser jag att han kommer tillbaka. han har altså kört ett varv. och det i knappa snigel farten... när han passerat mig, alltså ett och ett kvarts varv, svänger han av, på fel sida om refugen, till den motsatta körriktigtningen. då hellt plötsligt släpper han bromsen och börjar braka iväg. på andra sidan bron, som han är på väg att passera i fel fil, ser jag att en ganska saftig lastbil kommer dånnande som ett åskmoln med fart för att klara av baken i bron. då tittade jag bort... bad en stilla bön och funderade om man skulle ringa och förvarna någonstans. har inte hört något sen... tacka gud för de...

Senast redigerat av jaebest (4 maj 2005)

Solen lyser och fåglar kvittrar, en dam passerar stadens enda övergångsställe. Önske staden, där allt lever i ett lugn och i harmoni. Plötsligt blir allt tyst... långt bort dyker det upp något, det är silvert, lågt och det närmar sig snabbt. Vad det nu är passerar blixtsnabbt och ingen tycks hunnit reagera på vad som hänt. Allt återgår, för en stund. En kort stund. Inget kommer vara sig likt.
Citroën Berlingo SK Hdi "Firmabilen" (2004)
Citroën C3 Pluriel "Bilen för stranden" (2003)
Citroën Xantia Activa TCT "Favoriten" (1999)
Humlan
4 maj 2005 · 238 Inlägg

smedman skrev:
Har ni mött två bilar som racear  mot varann på en väg där det finns mitträcke? alltså att dem kommer i motsatt håll? det har ja! fick möte på en viadukt för två sommrar sedan! kom säkert i 90 blås rakt mot mig å min arbetskamrat så vi fick vika ut på väggrenen för att inte krocka!
det värsta är att man måste köra igenom en rodel för att komma dit så dem måste ha missat den första avfarten och kört in på den motgående!

Rätt skumt!

Har en raksträcka utanför här hemma där det försigkommer en hel del racing på nätterna. Hela denna raka har en refug i mitten. Har man otur så kan man alltså mötta någon idiot om man är på väg hem från garaget sent på kvällen. Har vid ett flertal tillfällen både sett och hört skrikande däck när någon fått väja. Fördelen jag har haft är cheva pickupen jag oftast kör på nätterna. Racenissarna väjer hellre än att dra rakt in i fronten på den. Jag skulle inte vilja sitta i en micra eller likande vid såna tillfällen.

A B E C E D E
crillelundh
4 maj 2005 · 100 Inlägg

såg en dum sak idag...två poliser med en laser i handen, dessutom mindre än 50m från en kamera

har väl sätt dumare saker om man tänker efter men poliser på vägen är alltid dummt smile

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
Sierramafian
5 maj 2005 · 20 Inlägg

Humlan skrev:

smedman skrev:
Har ni mött två bilar som racear  mot varann på en väg där det finns mitträcke? alltså att dem kommer i motsatt håll? det har ja! fick möte på en viadukt för två sommrar sedan! kom säkert i 90 blås rakt mot mig å min arbetskamrat så vi fick vika ut på väggrenen för att inte krocka!
det värsta är att man måste köra igenom en rodel för att komma dit så dem måste ha missat den första avfarten och kört in på den motgående!

Rätt skumt!

Har en raksträcka utanför här hemma där det försigkommer en hel del racing på nätterna. Hela denna raka har en refug i mitten. Har man otur så kan man alltså mötta någon idiot om man är på väg hem från garaget sent på kvällen. Har vid ett flertal tillfällen både sett och hört skrikande däck när någon fått väja. Fördelen jag har haft är cheva pickupen jag oftast kör på nätterna. Racenissarna väjer hellre än att dra rakt in i fronten på den. Jag skulle inte vilja sitta i en micra eller likande vid såna tillfällen.

He he! så sant så sant! Skulle inte heller vilja bli överkörd av en fet jänk!
åkte en Fort Transit pickup och mötte en Saab 9-5:a och en Nyare Passat Variant! Sedan kom det minst sex bilar bakom oss också! Blev ett stort rök måln av passaten när han fick syn på dem=)

dekoj inkompetent
5 maj 2005 · 95 Inlägg

såg en tant som backade ut från en parkeringsficka som var jämte vägen, en sådan som man står med bakdelen (eller framdelen om man väljer det lite svårare alternativet att backa) av bilen ut i vägen. denna dam valde att inte backa in utan att sedan backa ut istället. hon backar ca 1 meter, ger fullt rattutslag och stöter i en liten refug som är byggg i en fyrkant om ca 1x1 kvm. i mitten av denna fyrkant har man låtit gubbarna på kommunen plantera ett träd för ca 15 år sedan, så trädet är ganska stort och grovt. hur som helst så stöter hon alltså i refugen, hon ger sig inte utan ger ännu mera gas och kommer över kanten och dunkar i trädet ganska kraftigt. hon får ett litet men ack så märkbart märke i kofångaren strax under sidoblinkersen. jag och mina andra kumpaner i min bil tittar på henne och skrattar så in i h******e. men nu kommer de värsta: den gamla men ändå fullt situationsmedvetna damen tänker att hennes vita mazda 626 är bannemej starkare än trädet och ger sig på gasen ännu en gång. hon stöter i trädet lite lätt och sedan gasar hon som aldrig förr. hon lyckas då att pressa in sin egen kofångare så pass att trädet kommer åt blinkersglaset, och spräcker det. sedan gasar hon ännu mera och på något sätt lyckas hon då med hjälp av nästintill fullgas att pressa trädet igenom kofångaren och komma loss, men även då spräcka glaset på framlycktan och lämna fruktansvärda märken och skavsår på hela sidan av fronten. hon valde alltså detta istället för att svänga lite senare. jag och mina kumpaner i bilen satt som fågelhålkar och trodde inte våra ögon. ca 5 sekunder senare utbrast ett skratt som varade i ett antal minnesvärda minuter. tanten åkte sedan vidare med ett, trotts händelseförloppet, nöjt litet léende.
det var nog det värsta...

Senast redigerat av dekoj (5 maj 2005)

Daniel
7 maj 2005 · 671 Inlägg

Jag åkte bakom en stadsjeep som väjde för varje liten grop (som knappast märktes med min låga bil med lågprofildäck).

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang