3657
Sök

Problem med automatlåda på Mercedes 190E 2.0

74 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
Hej alla medlemmar jag är ny här och ser fram emot ett samarbete:) köpte nyligen en mb 190E med en låda som behöver renoveras har aldrig haft mb förr. Men automatlådan ee knas bilen står bara, lådan går inte ii nån växel alls men en kille kolla under bilen o sa att en ny hardyskiva bakre behövs så skall allt funka, medans en annan sa helt tvärtom, jag är helt förvirrad och vet ingenting alls:S ja hoppas kunna få en liten aning ang problemet av nån kunnig här. problemet är: automatlådan går ej i nån läge/växel,vikket växel man än lägger på så händer det inget allt ee som N läge :S drar men ner den på D lr 2-3 så brukar det låta ibland lägger man den på P lr N så slutar den surra. så vad tror ni problemet kan va?! så sugen på att bara få kunna köra mb:n

MVH Ilir

74 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Hej! har slutligen fixat min Mercedes, men nu till ett annat problem jag tycker den drar lite för mkt bränsle!!?? tanka full körde 10mil o tanka igen på 13L:S det är en automat 2.0 89:a. jag har bytt olja,stift,oljefilter o luftfilter o ska snart byta bränslefilter. finnst det nått annat ja kan göra??

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
26 december 2010
MB är inte så snåla på soppan.. Ja hade en 2,0 med aut (fast en 14 år äldre). Den slukade 1,5L/mil..
Och mina w123 bensinare har legat runt litern med manuell låda och lugn körning.

----------------Våga Vägra Volvo----------------

74 Inlägg
3 januari 2011
Trådstartare
vänta nu värsta miraklet hände:P jag bytte bränslefilter och stoppa ii en liten flaska som rengöring från bensintanken till insprutningar m.m ja tanka igen igår 7,20:S ja trodde ej på det, tänkte det va fel på själva tankslangen men den klicka hela tiden gick ej mer o tanka:D

Sök