Plogade sjöar runt om i Västmanland!

Kulpahjul
19 december 2010 · 205 Inlägg

Som rubriken lyder.

Är ute efter att veta vart det finns plogade sjöar, Västerås, Surahammar, Hallstahammar, skinnskatteberg osv smile

Kan ju va kul för folk här på garaget att umgås ute i kylan big_smile

Trying is the first step towards failure
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
19 december 2010 · 57 Inlägg

BmW_Tokig skrev:
Som rubriken lyder.

Är ute efter att veta vart det finns plogade sjöar, Västerås, Surahammar, Hallstahammar, skinnskatteberg osv smile

Kan ju va kul för folk här på garaget att umgås ute i kylan big_smile

Finns ju ute i sura kommer inte i håg vart. men man åker ut på isen brevid en bro där brukar dom ploga bana smile

Orginal är för gubb jävlar ;)
Kulpahjul
19 december 2010 · 205 Inlägg

pladd021 skrev:

BmW_Tokig skrev:
Som rubriken lyder.

Är ute efter att veta vart det finns plogade sjöar, Västerås, Surahammar, Hallstahammar, skinnskatteberg osv smile

Kan ju va kul för folk här på garaget att umgås ute i kylan big_smile

Finns ju ute i sura kommer inte i håg vart. men man åker ut på isen brevid en bro där brukar dom ploga bana smile

Är den plogad då? tongue
Vi var ut på mälaren och testa tidigare idag, inte att rekommendera haha det knaka och braka tongue

Trying is the first step towards failure
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
19 december 2010 · 57 Inlägg

BmW_Tokig skrev:

pladd021 skrev:

BmW_Tokig skrev:
Som rubriken lyder.

Är ute efter att veta vart det finns plogade sjöar, Västerås, Surahammar, Hallstahammar, skinnskatteberg osv smile

Kan ju va kul för folk här på garaget att umgås ute i kylan big_smile

Finns ju ute i sura kommer inte i håg vart. men man åker ut på isen brevid en bro där brukar dom ploga bana smile

Är den plogad då? tongue
Vi var ut på mälaren och testa tidigare idag, inte att rekommendera haha det knaka och braka tongue

haha jadu endå säger vlt att den ska vara säker för att njuta en dag ute på sjön nu smile men dom kanske inte tänker på oss som njuter bakom ratten ?tongue jag vet inte tror inte det tror dom plogar den i januari eller nått

Orginal är för gubb jävlar ;)
Kulpahjul
19 december 2010 · 205 Inlägg

pladd021 skrev:

BmW_Tokig skrev:

pladd021 skrev:

Finns ju ute i sura kommer inte i håg vart. men man åker ut på isen brevid en bro där brukar dom ploga bana smile

Är den plogad då? tongue
Vi var ut på mälaren och testa tidigare idag, inte att rekommendera haha det knaka och braka tongue

haha jadu endå säger vlt att den ska vara säker för att njuta en dag ute på sjön nu smile men dom kanske inte tänker på oss som njuter bakom ratten ?tongue jag vet inte tror inte det tror dom plogar den i januari eller nått

Okej smile Vid sala ska det va plogat nu, men har ingen aning om vart det kan ligga tongue

Trying is the first step towards failure
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
19 december 2010 · 57 Inlägg

BmW_Tokig skrev:

pladd021 skrev:

BmW_Tokig skrev:

Är den plogad då? tongue
Vi var ut på mälaren och testa tidigare idag, inte att rekommendera haha det knaka och braka tongue

haha jadu endå säger vlt att den ska vara säker för att njuta en dag ute på sjön nu smile men dom kanske inte tänker på oss som njuter bakom ratten ?tongue jag vet inte tror inte det tror dom plogar den i januari eller nått

Okej smile Vid sala ska det va plogat nu, men har ingen aning om vart det kan ligga tongue

okeej men frågan är ju om det är så säkert med bil här nere just nu ? man vill ju fan inte åka igenom .

Orginal är för gubb jävlar ;)
Kulpahjul
19 december 2010 · 205 Inlägg

pladd021 skrev:

BmW_Tokig skrev:

pladd021 skrev:

haha jadu endå säger vlt att den ska vara säker för att njuta en dag ute på sjön nu smile men dom kanske inte tänker på oss som njuter bakom ratten ?tongue jag vet inte tror inte det tror dom plogar den i januari eller nått

Okej smile Vid sala ska det va plogat nu, men har ingen aning om vart det kan ligga tongue

okeej men frågan är ju om det är så säkert med bil här nere just nu ? man vill ju fan inte åka igenom .

Har dom plogat håller det ju för bil! smile

Trying is the first step towards failure
pladd021 Orginal är för gubb jävlar :)
19 december 2010 · 57 Inlägg

BmW_Tokig skrev:

pladd021 skrev:

BmW_Tokig skrev:

Okej smile Vid sala ska det va plogat nu, men har ingen aning om vart det kan ligga tongue

okeej men frågan är ju om det är så säkert med bil här nere just nu ? man vill ju fan inte åka igenom .

Har dom plogat håller det ju för bil! smile

haha jo men jag tänkte om dom har plogat med 4 hjuling eller typ liten traktor. för typ crossar ? tongue

Orginal är för gubb jävlar ;)
farthindret Gislaved ArselBlanka
20 december 2010 · 118 Inlägg

i huddunge är det plogat och där går de att åka tongue

//fartiZ
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 december 2010 · 13 736 Inlägg

lite knak och brak är inte vad som avgör om isen håller

inte svårare än att kontrollmäta innan man åker ut

minns när jag liten och komunen plogade bilväg mellan Hampetorp-vinön i hjälmaren och där kunde det knaka duktigt fast farsan låg på långsladd för jämnan hörde man knakandet och då var det 100% säker för iskörning smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Kulpahjul
20 december 2010 · 205 Inlägg

Growe skrev:
lite knak och brak är inte vad som avgör om isen håller

inte svårare än att kontrollmäta innan man åker ut

minns när jag liten och komunen plogade bilväg mellan Hampetorp-vinön i hjälmaren och där kunde det knaka duktigt fast farsan låg på långsladd för jämnan hörde man knakandet och då var det 100% säker för iskörning smile

Sant smile

Trying is the first step towards failure
stolpen
24 december 2010 · 49 Inlägg

Det finns ingen plogad i sala men som sagt myran är plogad i huddunge ca 30cm is

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
VASARA
3 januari 2011 · 45 Inlägg

mökklinta "stavning"

stolpen
6 januari 2011 · 49 Inlägg

VASARA skrev:
mökklinta "stavning"

Där är det inte plogat.

Volvo 855 "Stolpen" (1994)
tendency
21 januari 2011 · 445 Inlägg

Snart slut på januari och jag har inte åkt på is en enda gång! Isdäck står och skriker i garaget. smile
Någon som vet om några plogade eller körbara isar i Västmanland eller närliggande områden?


Jag har fått höra om flera ställen med plogade banor. Eller ja, plogade, det här var innan tövädret... Men iaf, då skulle det finnas på en sjö:

...strax norr om Ludvika, med 2 banor - ena hela 6km(!) lång. Men den nådde man tydligen bara genom att passera en bommad privat gård.

...mellan Smedjebacken och Ludvika. Öppen för alla.

...vid Hemshyttan, norr om Fagersta.

...utanför Skinnskatteberg.

Någon som vet mer om dessa?


Är själv medlem i Imprezaklubben (numera Subaru Club) och har hoppats att de ska anordna något, men det verkar inte hända så mycket. Funderar på att låna en isborr någonstans ifrån och bege mig ut och kolla själv.

Senast redigerat av tendency (21 januari 2011)

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
endorfinslaven
21 januari 2011 · 671 Inlägg

BmW_Tokig skrev:
Jag är intresserad av skinnsberg då jag var där förra året och körde, lång och härlig bana!
http://img155.imageshack.us/img155/325/20100116242.jpg

Jag har vart med och ploga denna bana och blev så jävla piss på alla idioter från västerås köping hallsta sura som kom upp i en jättedrös.

FATTAR NI HUR MKT ARBETE DET LIGGER BAKOM OCH DIESEL PLUS MASKINKOSNADER::::

ÄNDÅ VAR DET BARA 1 PERSON SOM GAV BIDRAG TILL BANAN......
NI VAR VID ETT TILLFÄLLE 40 BILAR OCH 1 BETALA FÖR SIG !
SEDAN SÅ HAR NÅGON/NÅGRA BRÄNT NER EN RÖDLISTAD TALL !
LÄNSSTYRELSEN HAR OPPONERAT SIG TILL HAN SOM SAMMORDNA PLOGNINGEN.
DET BLIR INGET PLOGAT PÅ ETT BRA TAG !
INTE FÖRRÄN FOLKET RUNT SJÖN LUGNAT NER SIG EFTER NEDSKRÄPNINGEN OCH BUSKÖRNINGEN SOM VAR PÅ VÄGARNA TILL OCH FRÅN SJÖN....

DJÄVLA PACK SOM FÖRSTÖR...

endorfinslaven
21 januari 2011 · 671 Inlägg

tendency skrev:
Snart slut på januari och jag har inte åkt på is en enda gång! Isdäck står och skriker i garaget. smile
Någon som vet om några plogade eller körbara isar i Västmanland eller närliggande områden?


Jag har fått höra om flera ställen med plogade banor. Eller ja, plogade, det här var innan tövädret... Men iaf, då skulle det finnas på en sjö:

...strax norr om Ludvika, med 2 banor - ena hela 6km(!) lång. Men den nådde man tydligen bara genom att passera en bommad privat gård.

...mellan Smedjebacken och Ludvika. Öppen för alla.

...vid Hemshyttan, norr om Fagersta.

...utanför Skinnskatteberg.

Någon som vet mer om dessa?


Är själv medlem i Imprezaklubben (numera Subaru Club) och har hoppats att de ska anordna något, men det verkar inte hända så mycket. Funderar på att låna en isborr någonstans ifrån och bege mig ut och kolla själv.

Jag har antagligen vart på den vid Ludvika men då genom andra rallyåkare som visa oss fram och var vänner till de som plogat. Klart häftig dag med turbomatade skotrar lightweighthelikoptrar med 1 gubbe i vardera och en grupp H 940. Men de vill nog inte ha dit en hord med folk som kör ner banan och sedan lämnar allt.

endorfinslaven
21 januari 2011 · 671 Inlägg

Den norr om fagersta plogas av en gammal sm-åkare.
Men det finns fler !
Tyvärr så behöver man vara trevlig och inte komma i flock för att få telefonnummren till de som plogar.
Många håller sina banor hemliga och man ska ha lokalkännedom för o finna dem.
Vem vill att det kommer upp gratisåkarpack som kör ner banan...

Kulpahjul
21 januari 2011 · 205 Inlägg

Nu tycker jag att du va väldigt negativ i dina senaste inlägg, jag åkte dit ensam och provade ETT varv men min bil var för låg för det hade blivit djupa spår i banan.
Visste inget om att man skulle betala då jag fick tipset om sjön av Janne som åker Ascona (om du nu vet vem det är)
Vet inte vad rödmärkt betyder men antar att man inte får skada dom, och det va väl tråkigt att någon hade gjort de, tycker dock det är dåligt att du drar ett sträck över alla. Hade förstått din inlägg lika bra om du inte hade skrivit med stora bokstäver och utan otrevligheterna!

endorfinslaven skrev:
Den norr om fagersta plogas av en gammal sm-åkare.
Men det finns fler !
Tyvärr så behöver man vara trevlig och inte komma i flock för att få telefonnummren till de som plogar.
Många håller sina banor hemliga och man ska ha lokalkännedom för o finna dem.
Vem vill att det kommer upp gratisåkarpack som kör ner banan...

Trying is the first step towards failure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang