Volvos D5 motor är helt underbar att köra ju! Effekt och förbrukning i toppklass, slår många konkurrenter på fingrarna! jag jobbar med dessa bilar dagligen, gjort så i ca 7 år, upplevt en hel del dieselmotorer och kan ärligt säga att D5an är den bästa jag kört! (helt original, aldrig testat en trimmad bil)
Nyare modeller av S80-V70 kör du utan problem på 06-07 lit milen. Detta är med en tung gasfot.. Kör du snålt landar du någonstans kring 0,55-0-59. XC70 med tre skotrar på släp, ca 0.8-0,9. Detta är med automat.
DVS en fantastisk motor som du ej kommer vara missnöjd över! och nej, den brölar inte, vet inte vars folk får det ifrån, mycke mindre dieselknack i denna motor än många konkurrenters ju..
Sen
Rquired, hur tusan tänker man när man BYTER från en V70D5 till en V70 2,5 FT för att man tyckte dieseln var för TÖRSTIG? fattar att du får lite fördelar osv, men nackdelarna ÄTER upp dem..
1. Kul bil, snabb som attan. Etanolförbrukning MINST 1.4 lit milen, gasar du på, 2,1. DVS nästan lika mycket som min cheva

har kört upp en hel tank (70lit) på 29 mil med 2,5 FT, taggad körning men det är ändå löjligt.
2. Serviceintervallen är 1000 mil på 2.0f och 1500 på 2.5ft. D5an servar du var 3000. ALLA problem vi haft med våra V70's har varit på FT'n, enda som hänt med D5an är att tillsatsvärmaren gett upp på en bil.
usch, begriper inte