marwin_of_sweden skrev:
Har tyvärr inga ritningar på motstånden. Byggde inte boxen själv.
Men den bestod av två ställbara motstånd och en tryckvakt.
Så utan laddtryck så ställde man in diesel mängden så mycket som det bara gick, tills man dränkte motorn.
Sen slår tryckvakten till vid valfritt laddtryck, ställde min på 0,5bar.
Och när man har laddtryck får man ju massor mer luft, då kan man ju skicka på ännu mer diesel utan att motorn "dränks".
Så 2,4bar i ladd och så mycket diesel att svart röken var så tjock att den ramlande ur avgasröret, även vid fullt laddtryck:)
Bytte som sagt bara till en skit stor ic för att försöka kontrollera värmen lite, en så liten turbo producerar jäkligt mycke värme med så högt ladd:)
Men tack vare att turbon är så liten får man jäkligt snabb spool up, finns ett litet video klipp på min sida där man kan se hur snabbt laddtrycket kommer. Där är dock laddet ställt på 2bar.