2750
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

DEVIL
1 171 Inlägg
2 juni 2012
Skulle detta funka på en Seat toledo TDI 97a? :p

bmw m power

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
2 juni 2012
Legosoldaten skrev:

ja, det ska det göra!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

DEVIL
1 171 Inlägg
2 juni 2012
Tobbetdi skrev:
Legosoldaten skrev:

ja, det ska det göra!

Det är en SXE tdi, vet inte om det gör nån skillnad men smile

bmw m power

26 Inlägg
4 juni 2012
Vill bara bekräfta att det funkar på mercedes w202, 250 turbodiesel, poten ska sitta på stift 6 och 7. Den går väldigt dåligt på "låga" varv så därför har jag satt en strömbrytare under gas pedalen så every moden bara hoppar i vid fullt gaspådrag, då funkar det kanon, med en  jävla massa sot wink

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
10 juni 2012
Har nu köpt dessa grejjer som har nämnts i första inlägget, men hur ska det kopplas in?
Jag har full koll på stift 2 & 3 vid dieselpumpen, men sen då?
Ska väl tillägga att el är inte min starka sida..

Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

211 Inlägg
Diesel ska man ha!
482 Inlägg
10 juni 2012
Någon här borde väl ha ett kretsschema för detta? Annars så får jag lämna bort bilen till nån som kan göra detta. Verkar inte vara så svårt egentligen, men nu ska bli seriöst gjort. Funderar på om ska skruva fast potten i handsfacket och ha brytaren vid stereon

Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Das Auto
455 Inlägg
10 juni 2012
Tobbetdi skrev:
Någon här borde väl ha ett kretsschema för detta? Annars så får jag lämna bort bilen till nån som kan göra detta. Verkar inte vara så svårt egentligen, men nu ska bli seriöst gjort. Funderar på om ska skruva fast potten i handsfacket och ha brytaren vid stereon

Vad jag fattat det som så ska du dra två kablar. En från stift 1 och en från stift 2. Dra dessa två kablar till en strömbrytare. Dra ytterligare två kablar från samma kabelskor som du kopplar på knappen, vidare till "potten". Sen är det klart. Nåt annat alternativ ser inte jag iallafall. Någon annan som har detta inkopplat borde väl kunna förklara hur han gjort för dig! smile

1 893 Inlägg
10 juni 2012
st4hl skrev:
Tobbetdi skrev:

Vad jag fattat det som så ska du dra två kablar. En från stift 1 och en från stift 2. Dra dessa två kablar till en strömbrytare. Dra ytterligare två kablar från samma kabelskor som du kopplar på knappen, vidare till "potten". Sen är det klart. Nåt annat alternativ ser inte jag iallafall. Någon annan som har detta inkopplat borde väl kunna förklara hur han gjort för dig! smile

Potten och knappen skall alltså kopplas i serie!!!
Dra två kablar, en från respektive stift, till potten. Klipp ena kabeln och sätt brytaren där du klippte. så att du kan bryta hela kretsen du just dragit.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
10 juni 2012
Kristian_V skrev:
st4hl skrev:
Tobbetdi skrev:

Dra två kablar, en från respektive stift, till potten. Klipp ena kabeln och sätt brytaren där du klippte. så att du kan bryta hela kretsen du just dragit.

Med andra ord så drar man tex en kabel från stift 2 på pumpen till ingång på strömbrytare, från strömbrytarens utgång till potten, och från potten till stift 3 på pumpen? Isf är det jäkligt enkelt..

Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Das Auto
455 Inlägg
10 juni 2012
Tycker du det e krångligt så börja med att bara dra kablarna till potten, och efter det kopplar du på strömbrytaren så som Kristian_V sa, genom att klippa en kabel.

1 319 Inlägg
10 juni 2012
Tobbetdi skrev:
Kristian_V skrev:
st4hl skrev:

Med andra ord så drar man tex en kabel från stift 2 på pumpen till ingång på strömbrytare, från strömbrytarens utgång till potten, och från potten till stift 3 på pumpen? Isf är det jäkligt enkelt..

Precis som du själv beskriver.

_----------'

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
11 juni 2012
Idag påbörjades kabeldragning för evry mod. Borde vara klart tills veckan är över.

Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
12 juni 2012
När det är dags för första uppstart och finjustering av potten, ska den vara vriden åt stiftet som inte har kontakt (0 ohm?) eller vriden till stiftet som har en kontakt (borde vara 1000 ohm?)

Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

1 893 Inlägg
12 juni 2012
Tobbetdi skrev:
När det är dags för första uppstart och finjustering av potten, ska den vara vriden åt stiftet som inte har kontakt (0 ohm?) eller vriden till stiftet som har en kontakt (borde vara 1000 ohm?)

Ställ den på 1000 ohm. Då borde elen ta den vanliga vägen, dvs ingen evry mod effekt. För att sedan sakta skruva den mot "noll".

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
24 juni 2012
Tänkte slutföra allt igår, men det gick inte alls bra. Försökte med att peta in kablarna mellan kontaktstycket som TS hade gjort, men jag lyckades inte. Använder jag för tjocka kablar (0,75mm)? Några andra idéer på hur man kan koppla in sig vid pumpen? Jag vill inte montera strömtjuvar på kabelhärvan. Får väl satsa på ett chip annars..

Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

199 Inlägg
24 juni 2012
Tobbetdi skrev:
Tänkte slutföra allt igår, men det gick inte alls bra. Försökte med att peta in kablarna mellan kontaktstycket som TS hade gjort, men jag lyckades inte. Använder jag för tjocka kablar (0,75mm)? Några andra idéer på hur man kan koppla in sig vid pumpen? Jag vill inte montera strömtjuvar på kabelhärvan. Får väl satsa på ett chip annars..

Du kan ju alltid klippa av lite trådar så det blir lite smalare ?

13 Inlägg
24 juni 2012
arimoron skrev:
Jeqpe skrev:
arimoron skrev:
Hejsan skulle våga mig på en evrymod så ställde jag upp den för mycket så den stod å bluddrade, sedan började den där glödstiftslampan blinka. Så kopplade ur allt men nu blinkar den fortfarande vad skall jag gör?

Haha har lite panik här nuu big_smile!

sorry men du måste skrota bilen hmm

Haha sluta nuu!

hejsan, jag gjorde samma på min audi a4 1,9tdi -98! när jag vred på så mö som gick så börja den lysa sen blinka så jag stängde av det och sen slockna lampan efter 1h körnins "ca" det är inget farligt att den börjar lysa den slocknar sen, sen e det bara att vrida ner potten tills den inte lyser:) hoppas det hjälpte lite iaf:)

2 415 Inlägg
24 juni 2012
Vad behöver jag för saker för att köra på min Audi? Bilen till vänster!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 266 Inlägg
24 juni 2012
Tryck_o_pys skrev:
Vad behöver jag för saker för att köra på min Audi? Bilen till vänster!

En vridpot på 0-1000ohm köp på kjell och co 50-60kr, lite kabel då man ska brygga två kablar vid pumpen. störmtjuvar och en lödpenna för att löda fast kablarna på vridpoten.

svetsdiff !!!

Sök