2968
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

2 415 Inlägg
24 juni 2012
#361
jag fann den ohm mätaren

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
24 juni 2012
#362
är det samma kablar till pumpen på Audi A6 2,5TDI som på hans bil som starta tråden?

då jag ej kan ställa ladd via en ställbar wg så höjs laddet för mig samtidigt som bränslet?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 266 Inlägg
25 juni 2012
#363
Tryck_o_pys skrev:
är det samma kablar till pumpen på Audi A6 2,5TDI som på hans bil som starta tråden?

då jag ej kan ställa ladd via en ställbar wg så höjs laddet för mig samtidigt som bränslet?

Samma kablar på alla vp37 pumpar finns märkta på kontakten till pumpen.
Jo du rycker väck styrningen/slangen till wg så den laddar mer, se till att rycka ur för överladdningsskyddet med, annars dör den vid fullt pådrag så brukar man få vara snabb med nyckel och vrida av och sen på med tändningen i farten. Händer så på farsan audi 100 2,5tdi när man ställer på potten för mycket

svetsdiff !!!

26 Inlägg
25 juni 2012
#364
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
är det samma kablar till pumpen på Audi A6 2,5TDI som på hans bil som starta tråden?

då jag ej kan ställa ladd via en ställbar wg så höjs laddet för mig samtidigt som bränslet?

Samma kablar på alla vp37 pumpar finns märkta på kontakten till pumpen.
Jo du rycker väck styrningen/slangen till wg så den laddar mer, se till att rycka ur för överladdningsskyddet med, annars dör den vid fullt pådrag så brukar man få vara snabb med nyckel och vrida av och sen på med tändningen i farten. Händer så på farsan audi 100 2,5tdi när man ställer på potten för mycket

Överladdningsskyddet, var sitter det? smile


2 415 Inlägg
25 juni 2012
#365
men om man rycker väck slangen till wg'n så laddar den ju hur mycket som hällst. sen rasar den ju...

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 266 Inlägg
26 juni 2012
#366
Schmekaarn skrev:
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
är det samma kablar till pumpen på Audi A6 2,5TDI som på hans bil som starta tråden?

då jag ej kan ställa ladd via en ställbar wg så höjs laddet för mig samtidigt som bränslet?

Samma kablar på alla vp37 pumpar finns märkta på kontakten till pumpen.
Jo du rycker väck styrningen/slangen till wg så den laddar mer, se till att rycka ur för överladdningsskyddet med, annars dör den vid fullt pådrag så brukar man få vara snabb med nyckel och vrida av och sen på med tändningen i farten. Händer så på farsan audi 100 2,5tdi när man ställer på potten för mycket

Överladdningsskyddet, var sitter det? smile

Har för mig den sitter på torpeden rakt bakom motorn, En smal plastkåpa som täcker ett par givare den som har slangen från insuget kopplad till sig har jag för är trckvakten.

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
26 juni 2012
#367
Tryck_o_pys skrev:
men om man rycker väck slangen till wg'n så laddar den ju hur mycket som hällst. sen rasar den ju...

Nej då den laddar inte mer än original när du inte gasar. Har man för lite bränsle på en diesel så höjs inte laddtrycket. Utan laddtrycket följer med bränslemängden,
själv har jag och sambon och kört över 5000mil med hennes sista v70 med audi diesel och ryckt slang och evry modd och den turbon visa då inga trötthetstecken. bilen hade gått 42 när vi köpte den och 47 när vi sålde den.

Bara ladda och se glad ut

svetsdiff !!!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
26 juni 2012
#368
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
men om man rycker väck slangen till wg'n så laddar den ju hur mycket som hällst. sen rasar den ju...

Nej då den laddar inte mer än original när du inte gasar. Har man för lite bränsle på en diesel så höjs inte laddtrycket. Utan laddtrycket följer med bränslemängden,
själv har jag och sambon och kört över 5000mil med hennes sista v70 med audi diesel och ryckt slang och evry modd och den turbon visa då inga trötthetstecken. bilen hade gått 42 när vi köpte den och 47 när vi sålde den.

Bara ladda och se glad ut

Ja de finns inget o vara orolig för, en diesel laddar som sagt aldrig mer än den får bränsle till:)
Så nu är vi två som har sagt de:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#369
Okey. Tack. Blev lite orolig bara. Hehe. Det är min första diesel bil. Nu skall jag åka och köpa sakerna och prova.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#370
Hur mycket ökar bränsle förbrukningen??

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
26 juni 2012
#371
Tryck_o_pys skrev:
Hur mycket ökar bränsle förbrukningen??

Svårt att säga. På Bmw dieseln låg jag runt 2liter milen hård körning. Men det var inget vanlig evry mod utan det gas mycket mycket mer diesel.
Men samtidigt åkte jag 130mil och snittade 0,75l/mil.
Även om du sätter ditt ett evry mod så justerar du ju fortfarande diesel flödet med gas pedalen.
Så om pumpen är lurad att skicka på mer diesel så behöver du ju inte trycka ner pedalen lika mycket när du kör normalt, är du med:)?
MEn många sätter ju en strömbrytare på evry moden också så den går att stänga av när man pendlar o så:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#372
Okey. Tack.skall testa! Jag ligger idag på 0,45

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#373
nu har jag provat idag. och tycker det inte känns som någon mening att köra med detta. då den det inte är någon större effekt för mig och bara sotar satan.
men måste säga att det är klar skillnad.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

20 Inlägg
26 juni 2012
#374
Jag använder det till att köra/sota ifrån idioter och ibland om man vill köra fort. Märker helt klart en stor effektskillnad i min bil som är en V70 Tdi -00

V70 TDI -00 Evrymod, 17" Comet <3

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#375
t0lwers skrev:
Jag använder det till att köra/sota ifrån idioter och ibland om man vill köra fort. Märker helt klart en stor effektskillnad i min bil som är en V70 Tdi -00

Okey. Men jag har 41 tusen på mätaren idag. och vet ej när något är bytt på motorn och har inte lust att åka på motor ras just nu. så låter den förbli orginal. men tackar för all hjälp.. smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

20 Inlägg
26 juni 2012
#376
Tryck_o_pys skrev:
t0lwers skrev:
Jag använder det till att köra/sota ifrån idioter och ibland om man vill köra fort. Märker helt klart en stor effektskillnad i min bil som är en V70 Tdi -00

Okey. Men jag har 41 tusen på mätaren idag. och vet ej när något är bytt på motorn och har inte lust att åka på motor ras just nu. så låter den förbli orginal. men tackar för all hjälp.. smile

Min har gått 38 och går som en klocka big_smile

V70 TDI -00 Evrymod, 17" Comet <3

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#377
t0lwers skrev:
Tryck_o_pys skrev:
t0lwers skrev:
Jag använder det till att köra/sota ifrån idioter och ibland om man vill köra fort. Märker helt klart en stor effektskillnad i min bil som är en V70 Tdi -00

Okey. Men jag har 41 tusen på mätaren idag. och vet ej när något är bytt på motorn och har inte lust att åka på motor ras just nu. så låter den förbli orginal. men tackar för all hjälp.. smile

Min har gått 38 och går som en klocka big_smile

gör min med. ännu. men du har nog lite mer info om dina mil än jag smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

20 Inlägg
26 juni 2012
#378
Inte en jävla aning, mer än att den är välservad typ var 500 mil dom senaste två-tre åren. Men innan dess noll koll ^^,

V70 TDI -00 Evrymod, 17" Comet <3

2 415 Inlägg
26 juni 2012
#379
t0lwers skrev:
Inte en jävla aning, mer än att den är välservad typ var 500 mil dom senaste två-tre åren. Men innan dess noll koll ^^,

okey. smile men kommer säkert fram ett trimm senare. smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 266 Inlägg
28 juni 2012
#380
Tryck_o_pys skrev:
nu har jag provat idag. och tycker det inte känns som någon mening att köra med detta. då den det inte är någon större effekt för mig och bara sotar satan.
men måste säga att det är klar skillnad.

Hur mycket vred du på då?

svetsdiff !!!


Sök