2982
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

2 415 Inlägg
28 juni 2012
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
nu har jag provat idag. och tycker det inte känns som någon mening att köra med detta. då den det inte är någon större effekt för mig och bara sotar satan.
men måste säga att det är klar skillnad.

Hur mycket vred du på då?

mitten ca. ville inte vrida på förmycket då jag inte litar på alla saker i bilen än. tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 266 Inlägg
28 juni 2012
Tryck_o_pys skrev:
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
nu har jag provat idag. och tycker det inte känns som någon mening att köra med detta. då den det inte är någon större effekt för mig och bara sotar satan.
men måste säga att det är klar skillnad.

mitten ca. ville inte vrida på förmycket då jag inte litar på alla saker i bilen än. tongue

Ja börja den gå dåligt på tomgång? ville den bryta under acc nåt? bästa motorn ju bara åk ,farsan audi har gått 43tusen och den är evry moddad med.

svetsdiff !!!

2 415 Inlägg
29 juni 2012
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
PMPerformance skrev:

Ja börja den gå dåligt på tomgång? ville den bryta under acc nåt? bästa motorn ju bara åk ,farsan audi har gått 43tusen och den är evry moddad med.

ja den går dåligt på tongång hoppar ca 100 rpm. vrider jag mer så bryter den vid acc. så den ligger nog bra

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 266 Inlägg
29 juni 2012
Tryck_o_pys skrev:
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:

ja den går dåligt på tongång hoppar ca 100 rpm. vrider jag mer så bryter den vid acc. så den ligger nog bra

Ja den lär röra på sig då

svetsdiff !!!

120 Inlägg
2 juli 2012
Hej, har en kompis som har en caddy 1.9 diesel och funderar på om det går att ställa upp pumpen på hans bil som du gjort?

Rösta gärna och kommentera :)

2 266 Inlägg
2 juli 2012
Va för caddy? turbo?
Utan turbon sitter de väl lucas pumpen på den, vet ej om de går på den.

svetsdiff !!!

120 Inlägg
2 juli 2012
Ingen turbo smile

Rösta gärna och kommentera :)

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
3 juli 2012
Erik_92 skrev:
Hej, har en kompis som har en caddy 1.9 diesel och funderar på om det går att ställa upp pumpen på hans bil som du gjort?

Det går att göra en liknanden mod om man har Lucaspump, som sugdieseln har. Kika på dieselclubsweden, har för mig att det står där.

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

159 Inlägg
7 juli 2012
Funkar det på Ford ranger 4x4 super ca från 2001? smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/57/56238/56238-7234c1b3f3dc2dde15e206df7886d014.jpg

Det är ju 8 pins men det står inga nummer på dom....
Senast redigerat av audi_e_grejer_de_ (15 juli 2012)

Power is nothing without control -AUDI- de e grejer de!

81 Inlägg
29 juli 2012
Hallå allihopa!
Polaren och jag koppla in detta evry mod idag på min Golf mk3 TDI-98 med sisådär resultat. När vi följde instruktionerna med potentionmetern och inställningen gick bilen bra men sen slår något laddtrycks skydd in. Var sitter detta för dem som vet? Vi provade att dra av en misstänkt vacum slang och porta den men utan vidare resultat.
Mvh Sebbe

2 Inlägg
1 augusti 2012
VET NÅGON HUR DET ÄR MED NISSAN NAVARA 05-10?  och evry mod

Professionell amatör
451 Inlägg
2 Inlägg
2 augusti 2012
nu har glödgningslampam börjat blinka efter evry mod potten?? någon som vet varför?

passat tdi syncro -99
Senast redigerat av mlmhakan (2 augusti 2012)

2 266 Inlägg
2 augusti 2012
mlmhakan skrev:
nu har glödgningslampam börjat blinka efter evry mod potten?? någon som vet varför?

passat tdi syncro -99

Bilen varnar lite bara att insprutningen tider och mängder är utanför va de ska vara från fabrik, vw är känsligare än volvo när de gäller felkoder på sånt vet jag. Den går normalt nu ändå? Vrid ner den ett tag så den blir original så brukar de sluta lysa och blinka, så gör v70 tdi vet jag om man tänt motor lampan en gång.

svetsdiff !!!

81 Inlägg
2 augusti 2012
mlmhakan skrev:

passat tdi syncro -99

gör så på min mk3 med. stänger av bilen och slår av evry moden så slutar det. inget att oroa sig för

8 Inlägg
3 augusti 2012
på min börjar den blinka om man har på den vid start...
men om man startar om den den några gånger så slutar den att blinka....

ngn som vet vad en TDI 1.9 pallar med i effekt innan den börjar gå sönder?

har moddat boosten åckså, men men...
vill ha mera.... yikes)

8 Inlägg
3 augusti 2012
audi_e_grejer_de_ skrev:
Funkar det på Ford ranger 4x4 super ca från 2001? smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/57/56238/56238-7234c1b3f3dc2dde15e206df7886d014.jpg

Det är ju 8 pins men det står inga nummer på dom....

det borde det göra, använda förstoringsglas.....

klabbarpan
3 041 Inlägg
3 augusti 2012
Funkar detta på en citroen xantia hdi -01 med?

62 Inlägg
7 augusti 2012
Mionix skrev:
Tja jag har en Passat -00 (3B 115hk) märker nästan inget alls provat ohm från 80-900 när ja e nere på 80 så ändras tomgången  men inte mycke å den går inte bättre. funkar det inte på de modellerna eller är det något annat stift? använt stift 2 och 3 som det är nu. och spelar det nån roll vilken kabel som går in vart i mitt mottsånd  köpte ett sånt som va länkat till i början av tråden. tacksam för svar

Tråkigt nog har jag samma bil och samma problem. Får det inte att funka. Tomgången ändras något när den är i botten men det blir sämre tryck.

8 Inlägg
8 augusti 2012
ser den ut så här under huven?
https://www.youtube.com/watch?v=XrfwZOd7-y4

Sök