1899
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

2 266 Inlägg
30 september 2012
#441
Burrrrner skrev:
Nån som testat detta på Volvo 850?

Nej men v70 wink

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
30 september 2012
#442
Tryck_o_pys skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=lco_ynD3Azk&feature=youtu.be
någon som kan svara mig varför bilen går så konstigt när man kör på evrymodden och drar fullt? obs tempmätaren o oljetempmätaren ljuger! så gå ej efter dom!
edit. varm motor!
slår jag på evrymodden så hackar den lite. men det låtar inte som den går på 3 vanligt vis!

Den är så pass påskruvad så den missar på tomgång helt normalt de där, lite störande att åka med nej den går ju bättre på lite högre varv?

svetsdiff !!!

Avstängd
195 Inlägg
30 september 2012
#443
PMPerformance skrev:
Burrrrner skrev:
Nån som testat detta på Volvo 850?

Nej men v70 wink

Asså å de funkar bra? Är de inte D5 på v70 föresten å de är commonrail?

2 266 Inlägg
30 september 2012
#444
Burrrrner skrev:
PMPerformance skrev:
Burrrrner skrev:
Nån som testat detta på Volvo 850?

Nej men v70 wink

Asså å de funkar bra? Är de inte D5 på v70 föresten å de är commonrail?

Inte gamla som har audi motorn

svetsdiff !!!

2 415 Inlägg
2 oktober 2012
#445
PMPerformance skrev:
Tryck_o_pys skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=lco_ynD3Azk&feature=youtu.be
någon som kan svara mig varför bilen går så konstigt när man kör på evrymodden och drar fullt? obs tempmätaren o oljetempmätaren ljuger! så gå ej efter dom!
edit. varm motor!
slår jag på evrymodden så hackar den lite. men det låtar inte som den går på 3 vanligt vis!

Den är så pass påskruvad så den missar på tomgång helt normalt de där, lite störande att åka med nej den går ju bättre på lite högre varv?

ja den går bra på högre varv. eller ja mycket bättre! smile  jag kör ju inte med den på hela tiden utan enbart lite då o då tongue

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

236 Inlägg
18 oktober 2012
#446
Kan någon snäll person lägga upp en bild på vilken kontakt det är på volvo s70 -97 har tagit av motor kåpan men det är flera kontakter där, tacksam för snabbt svar då jag har plockat isär en hel del och kan inte andvända bilen. Tack på förhand


2 266 Inlägg
18 oktober 2012
#447
JoKarN skrev:
Kan någon snäll person lägga upp en bild på vilken kontakt det är på volvo s70 -97 har tagit av motor kåpan men det är flera kontakter där, tacksam för snabbt svar då jag har plockat isär en hel del och kan inte andvända bilen. Tack på förhand

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-ddccc9361ddf496b302c547cfccb53fb.jpg

Har nån mer bild längre bak i tråden ett par sidor bara.

svetsdiff !!!

236 Inlägg
18 oktober 2012
#448
PMPerformance skrev:
JoKarN skrev:
Kan någon snäll person lägga upp en bild på vilken kontakt det är på volvo s70 -97 har tagit av motor kåpan men det är flera kontakter där, tacksam för snabbt svar då jag har plockat isär en hel del och kan inte andvända bilen. Tack på förhand

http://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-ddccc9361ddf496b302c547cfccb53fb.jpg

Har nån mer bild längre bak i tråden ett par sidor bara.

Kolla lite på min nu hitta en kontakt med tre stift den du ser till höger, är den gula och blå kabeln så synliga?försökte få isär den stora där men det är fel asså? Den som typ är vid n i texten pumpen
Senast redigerat av JoKarN (18 oktober 2012)


2 266 Inlägg
18 oktober 2012
#449
JoKarN skrev:
PMPerformance skrev:
JoKarN skrev:
Kan någon snäll person lägga upp en bild på vilken kontakt det är på volvo s70 -97 har tagit av motor kåpan men det är flera kontakter där, tacksam för snabbt svar då jag har plockat isär en hel del och kan inte andvända bilen. Tack på förhand

http://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-ddccc9361ddf496b302c547cfccb53fb.jpg

Har nån mer bild längre bak i tråden ett par sidor bara.

Kolla lite på min nu hitta en kontakt med tre stift den du ser till höger, är den gula och blå kabeln så synliga?försökte få isär den stora där men det är fel asså? Den som typ är vid n i texten pumpen

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-4002d8cfe3791dab27652aae8634a746.jpg

http://www.stylingbutiken.se/public/img/user/VP37.jpg Så ser kontaktstycket ut även märkt med siffror på plasten. Kan vara gömd bakom nedre kylarslangen.

svetsdiff !!!

236 Inlägg
18 oktober 2012
#450
PMPerformance skrev:
JoKarN skrev:
PMPerformance skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-ddccc9361ddf496b302c547cfccb53fb.jpg

Har nån mer bild längre bak i tråden ett par sidor bara.

Kolla lite på min nu hitta en kontakt med tre stift den du ser till höger, är den gula och blå kabeln så synliga?försökte få isär den stora där men det är fel asså? Den som typ är vid n i texten pumpen

http://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-4002d8cfe3791dab27652aae8634a746.jpg

http://www.stylingbutiken.se/public/img/user/VP37.jpg Så ser kontaktstycket ut även märkt med siffror på plasten. Kan vara gömd bakom nedre kylarslangen.

Så det är asså inte den stora som du har mitt i på kortet den ovala? lr?


2 266 Inlägg
18 oktober 2012
#451
JoKarN skrev:
PMPerformance skrev:
JoKarN skrev:

Kolla lite på min nu hitta en kontakt med tre stift den du ser till höger, är den gula och blå kabeln så synliga?försökte få isär den stora där men det är fel asså? Den som typ är vid n i texten pumpen

http://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-4002d8cfe3791dab27652aae8634a746.jpg

http://www.stylingbutiken.se/public/img/user/VP37.jpg Så ser kontaktstycket ut även märkt med siffror på plasten. Kan vara gömd bakom nedre kylarslangen.

Så det är asså inte den stora som du har mitt i på kortet den ovala? lr?

Jo den som har störmtjuvar på sig. Ja man ser inte så bra att de är den förrens man sett den riktigt därför fick du en till bild på kontakten.

svetsdiff !!!

236 Inlägg
18 oktober 2012
#452
PMPerformance skrev:
JoKarN skrev:
PMPerformance skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/60/59701/59701-4002d8cfe3791dab27652aae8634a746.jpg

http://www.stylingbutiken.se/public/img/user/VP37.jpg Så ser kontaktstycket ut även märkt med siffror på plasten. Kan vara gömd bakom nedre kylarslangen.

Så det är asså inte den stora som du har mitt i på kortet den ovala? lr?

Jo den som har störmtjuvar på sig. Ja man ser inte så bra att de är den förrens man sett den riktigt därför fick du en till bild på kontakten.

Nu har jag fått isär kontakten men hittar inga siffror? har kollat med förstorningsglas....
Senast redigerat av JoKarN (19 oktober 2012)


Avstängd
195 Inlägg
21 oktober 2012
#453
Frågan är om man vågar göra det på en automatare som gått 30 000 mil? Volvo 850/v70

28 Inlägg
21 oktober 2012
#454
Burrrrner skrev:
Frågan är om man vågar göra det på en automatare som gått 30 000 mil? Volvo 850/v70

Jaaaaaaaaaaaaaa, vad kan gå fel?!

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay

Avstängd
195 Inlägg
21 oktober 2012
#455
Kopperblade skrev:
Burrrrner skrev:
Frågan är om man vågar göra det på en automatare som gått 30 000 mil? Volvo 850/v70

Jaaaaaaaaaaaaaa, vad kan gå fel?!

Haha, men skämt åsido, är automatlådorna mycket mer känsliga än de manuella?

28 Inlägg
21 oktober 2012
#456
Burrrrner skrev:
Kopperblade skrev:
Burrrrner skrev:
Frågan är om man vågar göra det på en automatare som gått 30 000 mil? Volvo 850/v70

Jaaaaaaaaaaaaaa, vad kan gå fel?!

Haha, men skämt åsido, är automatlådorna mycket mer känsliga än de manuella?

Har faktiskt ingen aning, men den manuella har för dåliga lameller vet jag!smile

Having a fast Japanese car is like coming out of the closet, you might surprise people but your still gay

2 266 Inlägg
21 oktober 2012
#457
Burrrrner skrev:
Frågan är om man vågar göra det på en automatare som gått 30 000 mil? Volvo 850/v70

Har själv gjort på volvo s/v70 automatare som rullat över 30. Inte haft ett enda ras och alla har haft original lådorna. Bara knäckt dom inre drivknutarna så man fått lov att byta dom. Bara spola lådan med ny olja och sen ut och gasa.
Sista sambon v70 sålde jag när den gått 45. Killen som köpte körde till den hade  gått 47 då skicka han diffen så han fick byta kronhjul och diff, men lådan går än.

svetsdiff !!!

236 Inlägg
30 oktober 2012
#458
Kollade i dags ljus efter jag gjort inlägget, det va barnsligt enkelt smile har inte varit aktiv här pga att jag har varit ute och kört, s70n går så inni ..... får byta tryckplatta och lameller nu:)


236 Inlägg
8 november 2012
#459
Sitter de vp37 pump på första generationen passat också? För en kompis har en 96a om de går på dom å? smile

Du kan ta bjursingen ur bjurs men aldrig bjurs ur bjursingen! :D
Min projekttråd på 244an :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267109
VOLVO 240 <3

236 Inlägg
8 november 2012
#460
Sitter de vp37 pump på första generationen passat också? För en kompis har en 96a om de går på dom å? smile

Du kan ta bjursingen ur bjurs men aldrig bjurs ur bjursingen! :D
Min projekttråd på 244an :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=267109
VOLVO 240 <3


Sök