1671
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

klabbarpan
3 041 Inlägg
13 januari 2013
#481
Tjo! har en seat cordoba 1.9 Tdi 109hk. funkar evry mod på denna? mvh big_smile


Bilvårdstekniker
253 Inlägg
13 januari 2013
#482
PMPerformance skrev:
InZZanE skrev:
Funkar detta på en volvo v70n 2,4d 2008 ?

Nej vanlig box eller plug in optimering typ bsr ppc box som gäller

Okej. Har ju redan polestar optimering men hade ju varit roligt o få lite mer ändå hehe

ılı.lılı.ılı InZZanE ılı.lılı.ılı

2 266 Inlägg
13 januari 2013
#483
InZZanE skrev:
PMPerformance skrev:
InZZanE skrev:
Funkar detta på en volvo v70n 2,4d 2008 ?

Nej vanlig box eller plug in optimering typ bsr ppc box som gäller

Okej. Har ju redan polestar optimering men hade ju varit roligt o få lite mer ändå hehe

Tyvärr lite för mycket elektronik på d5orna. Annars är de vtech som är värre än polestar har jag för mig.

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
13 januari 2013
#484
nixon89 skrev:
Tjo! har en seat cordoba 1.9 Tdi 109hk. funkar evry mod på denna? mvh big_smile

Om du har den typ av pump som offroad visar på föregående sida bara kolla under kåpa.

svetsdiff !!!

Avstängd
195 Inlägg
13 januari 2013
#485
Har kopplat ur sensorn på insuget (klippt slangen, allstå inte tatt ur kontakten) men över 1,8 bars ladd så tvärdör den när man gasar på?  850in alltså

144 Inlägg
13 januari 2013
#486
offfroad skrev:
Conjacken skrev:
Funkar detta på passat tdi 00 med 115 hk motorn? nån som gjort de?

har du en sådan rackare under huven?
http://200sx.kicks-ass.net/moken/img494fd66c76841.jpg

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0NV9w.png

Ojdå, jadu det kan jag faktiskt inte svara på för tillfället då bilen är uppe i pajala just nu hmm Men kan kolla imorgon eftermiddag!
Om jag har en sådan, funkar det då?

2 266 Inlägg
13 januari 2013
#487
Conjacken skrev:
offfroad skrev:
Conjacken skrev:
Funkar detta på passat tdi 00 med 115 hk motorn? nån som gjort de?

har du en sådan rackare under huven?
http://200sx.kicks-ass.net/moken/img494fd66c76841.jpg

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0NV9w.png

Ojdå, jadu det kan jag faktiskt inte svara på för tillfället då bilen är uppe i pajala just nu hmm Men kan kolla imorgon eftermiddag!
Om jag har en sådan, funkar det då?

Japp de gör de

svetsdiff !!!

144 Inlägg
13 januari 2013
#488
PMPerformance skrev:
Conjacken skrev:

Ojdå, jadu det kan jag faktiskt inte svara på för tillfället då bilen är uppe i pajala just nu hmm Men kan kolla imorgon eftermiddag!
Om jag har en sådan, funkar det då?

Japp de gör de

Okey tackar, återkommer väl senare!
Men efter de jag läst och vad jag förstår så är de en PD motor (ATJ tror ja den heter)

5 Inlägg
14 januari 2013
#489
Har en liten fundering på kablarna från potentiometern till kontakten en kabel går till spjällägesgivare vart går den andra kabeln ?

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 januari 2013
#490
Kollade in min pump idag och den ser ut som på bilden. Dock är mitt kontaktstycke ovalt? Sedan så efter detta stycke så sitter det en skarv som går vidare till en liten svart dosa. Stor son en tändsticksask. Vad kan det vara? Trimmbox?

Bilen har väldigt segt ladd kommer först efter 3000 rpm och då skjuter den på ganska duktigt och svartryker en del. Ska det vara så?


2 266 Inlägg
14 januari 2013
#491
nixon89 skrev:
Kollade in min pump idag och den ser ut som på bilden. Dock är mitt kontaktstycke ovalt? Sedan så efter detta stycke så sitter det en skarv som går vidare till en liten svart dosa. Stor son en tändsticksask. Vad kan det vara? Trimmbox?

Bilen har väldigt segt ladd kommer först efter 3000 rpm och då skjuter den på ganska duktigt och svartryker en del. Ska det vara så?

Ja dom har olika utformningar kontakterna på pumparna, huvudsaken är att de stift 2&3 som ska bryggas med ett motstånd eller vridpotensionmoeter.

Ja ligger den löst breve men är inkopplad till kontakten så är de en trimbox

svetsdiff !!!

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
14 januari 2013
#492
nixon89 skrev:
Kollade in min pump idag och den ser ut som på bilden. Dock är mitt kontaktstycke ovalt? Sedan så efter detta stycke så sitter det en skarv som går vidare till en liten svart dosa. Stor son en tändsticksask. Vad kan det vara? Trimmbox?

Bilen har väldigt segt ladd kommer först efter 3000 rpm och då skjuter den på ganska duktigt och svartryker en del. Ska det vara så?

en bra ide är nog att ta en titt på turbon...,
( enklast är att skruva bort truckslangen och ta med fingrarna på den lille fläkten i turbon,,, är det någon glapp så har du problem.. )

hur är tomgången ?
spinner den som en katt
eller är den orolig

om du kan så skulle en bild på det kanske hjälpa..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

5 Inlägg
14 januari 2013
#493
Jag har en 2.5 vm tdi motor med elektrisk pump och skall ha den i en annan bil som är tänkt att jag köra utan boxar.
Gaspedal har jag fixat så det funkar men går det att koppla in en potentiometet så man kan ställa bränslet eller måste man ha boxar som ställer bränslet också?

144 Inlägg
14 januari 2013
#494
offfroad skrev:
Conjacken skrev:
Funkar detta på passat tdi 00 med 115 hk motorn? nån som gjort de?

har du en sådan rackare under huven?
http://200sx.kicks-ass.net/moken/img494fd66c76841.jpg

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0NV9w.png

Har sökt nu, men kommer fan inte på vart den sitter isåfall? Jag vettefan, är kanske dum i huvet tongue

klabbarpan
3 041 Inlägg
14 januari 2013
#495
offfroad skrev:
nixon89 skrev:
Kollade in min pump idag och den ser ut som på bilden. Dock är mitt kontaktstycke ovalt? Sedan så efter detta stycke så sitter det en skarv som går vidare till en liten svart dosa. Stor son en tändsticksask. Vad kan det vara? Trimmbox?

Bilen har väldigt segt ladd kommer först efter 3000 rpm och då skjuter den på ganska duktigt och svartryker en del. Ska det vara så?

en bra ide är nog att ta en titt på turbon...,
( enklast är att skruva bort truckslangen och ta med fingrarna på den lille fläkten i turbon,,, är det någon glapp så har du problem.. )

hur är tomgången ?
spinner den som en katt
eller är den orolig

om du kan så skulle en bild på det kanske hjälpa..

Hittade felet till laddproblemet. Sitter en linje med vacuumslangar bakom insuget. Alla var söndertorkadade. Numera bytade till nya diton och se p fan, bilen går som ett jävla as smile)


Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 januari 2013
#496
Conjacken skrev:
offfroad skrev:
Conjacken skrev:
Funkar detta på passat tdi 00 med 115 hk motorn? nån som gjort de?

har du en sådan rackare under huven?
http://200sx.kicks-ass.net/moken/img494fd66c76841.jpg

http://static.bmwfans.info/images/epc/MjA0NV9w.png

Har sökt nu, men kommer fan inte på vart den sitter isåfall? Jag vettefan, är kanske dum i huvet tongue

asso pumpen ska drivas av motorn.., så den sitter på främre delen av motorn..,

oftast på förar sidan
i närheten av generatorn
( pumpen drivs av samma kedja som kammen ( i mitt fall)

ifrån pumpen så ska det gå en liten stålrör till varje insprutare ( individuellt )

vad är de för årsmodell, bilmodell, motormodell, motorkod du har??

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 januari 2013
#497
nixon89 skrev:
offfroad skrev:
nixon89 skrev:
Kollade in min pump idag och den ser ut som på bilden. Dock är mitt kontaktstycke ovalt? Sedan så efter detta stycke så sitter det en skarv som går vidare till en liten svart dosa. Stor son en tändsticksask. Vad kan det vara? Trimmbox?

Bilen har väldigt segt ladd kommer först efter 3000 rpm och då skjuter den på ganska duktigt och svartryker en del. Ska det vara så?

en bra ide är nog att ta en titt på turbon...,
( enklast är att skruva bort truckslangen och ta med fingrarna på den lille fläkten i turbon,,, är det någon glapp så har du problem.. )

hur är tomgången ?
spinner den som en katt
eller är den orolig

om du kan så skulle en bild på det kanske hjälpa..

Hittade felet till laddproblemet. Sitter en linje med vacuumslangar bakom insuget. Alla var söndertorkadade. Numera bytade till nya diton och se p fan, bilen går som ett jävla as smile)

så ska det låta !

(om ungefär 2-3 veckor så vänjer du dig med bilen och vill ha mer , och kommer återkomma till denna tråden....)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 januari 2013
#498
offfroad skrev:
nixon89 skrev:
offfroad skrev:

en bra ide är nog att ta en titt på turbon...,
( enklast är att skruva bort truckslangen och ta med fingrarna på den lille fläkten i turbon,,, är det någon glapp så har du problem.. )

hur är tomgången ?
spinner den som en katt
eller är den orolig

om du kan så skulle en bild på det kanske hjälpa..

Hittade felet till laddproblemet. Sitter en linje med vacuumslangar bakom insuget. Alla var söndertorkadade. Numera bytade till nya diton och se p fan, bilen går som ett jävla as smile)

så ska det låta !

(om ungefär 2-3 veckor så vänjer du dig med bilen och vill ha mer , och kommer återkomma till denna tråden....)

Tyvärr försent smile) på väg till kjell å compani :p


Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 januari 2013
#499
nixon89 skrev:
offfroad skrev:
nixon89 skrev:
Hittade felet till laddproblemet. Sitter en linje med vacuumslangar bakom insuget. Alla var söndertorkadade. Numera bytade till nya diton och se p fan, bilen går som ett jävla as smile)

så ska det låta !

(om ungefär 2-3 veckor så vänjer du dig med bilen och vill ha mer , och kommer återkomma till denna tråden....)

Tyvärr försent smile) på väg till kjell å compani :p

HaHA big_smile
Senast redigerat av offfroad (15 januari 2013)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

144 Inlägg
15 januari 2013
#500
offfroad skrev:
Conjacken skrev:

Har sökt nu, men kommer fan inte på vart den sitter isåfall? Jag vettefan, är kanske dum i huvet tongue

asso pumpen ska drivas av motorn.., så den sitter på främre delen av motorn..,

oftast på förar sidan
i närheten av generatorn
( pumpen drivs av samma kedja som kammen ( i mitt fall)

ifrån pumpen så ska det gå en liten stålrör till varje insprutare ( individuellt )

vad är de för årsmodell, bilmodell, motormodell, motorkod du har??

De är en Passat -00 115hk, motorn är en AJM/ATJ. (Pump Düse) tror ja dom heter oxå.


Sök