De är samma princip som kcr boxen, bara att kcr har lite mer grejer för att hålla en jämn tomgång samt man inte kan vrida på den lika mycket som evry modd.
De är samma princip som kcr boxen, bara att kcr har lite mer grejer för att hålla en jämn tomgång samt man inte kan vrida på den lika mycket som evry modd.
Plocka bort kcr och kör med evry modd.
Ok för det är en 318 tds jag har och på den sitter de kcr box. Den är pigg som fan men ryker dåligt :p men den sänker väl förbrukningen eller? Evry mod drar väl diesel som fan?
Provade idag att vrida på Max på kcr boxen kom upp i 1,5 bars ladd men blev som att bilen inte gick att gasa med, gav fullt och det blev som kopplings slir typ, läste någonstans att bilen kam gå in i ett nöd läge? Hur får man bort de ? Ska kasta ut kcr boxen för de ryker ju knappt o dåligt med ladd tycker jag :b är de bättre o fixa evrymod ist ? Hur mkt går de ladda ? Bilen är en bmw 318 tds , pigg är den men vill ha mer ladd o mer rök o mer diesel hur gör ja på bästa sätt? tacksam fr svar!
Jag kopplade ur boxen idag och drog till med en evry mod, skruvade på som ja läst att man ska och tomgången vandrar som fan drog ut på vägen o provade bilen rök som fan svin coolt ;p men bilen fick världens cp ryck och ryckte o svarade inte på gas o vart helt mongo vad ska jag göra ?:b
Jag kopplade ur boxen idag och drog till med en evry mod, skruvade på som ja läst att man ska och tomgången vandrar som fan drog ut på vägen o provade bilen rök som fan svin coolt ;p men bilen fick världens cp ryck och ryckte o svarade inte på gas o vart helt mongo vad ska jag göra ?:b
Vrid ner modden lite, låter som att den "dränks" i diesel.
Vrid ner modden lite, låter som att den "dränks" i diesel.
Aa ska göra de, men vilken jävla skillnad hata kcr boxen :p
Har provat på min 290 tdt nu. Det funkar men behöver ett annat motstånd. Var kabel 6och 7 på min. får lite mer diesel men inte så att de blir nån wow upplevelse. Har nu 0-1kohm pot. nå tips på annan pot?
Har provat på min 290 tdt nu. Det funkar men behöver ett annat motstånd. Var kabel 6och 7 på min. får lite mer diesel men inte så att de blir nån wow upplevelse. Har nu 0-1kohm pot. nå tips på annan pot?
brukar köra en 500ohm pot för de brukar oftast inte hända nåt förrän 3-400 ohm och då kan man fin justera mera. vid noll ohm dör motorn då dränks den i bränsle, kanske inte är rätt stift ändå?
"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
brukar köra en 500ohm pot för de brukar oftast inte hända nåt förrän 3-400 ohm och då kan man fin justera mera. vid noll ohm dör motorn då dränks den i bränsle, kanske inte är rätt stift ändå?
alltså borde ju vara rätt stift när de gör skillnad? provade lägga kablarna mot varann, då dog motorn å EPC äcklet börja gorma. nå tips?
alltså borde ju vara rätt stift när de gör skillnad? provade lägga kablarna mot varann, då dog motorn å EPC äcklet börja gorma. nå tips?
poten rätt kopplad så den verkligen ger 1k ohm åt ena hållet och 0 ohm åt andra? som du sa när du lägger ihop kablarna så dör motorn alltså 0 ohm. kolla med en multimeter medan du vrider poten
"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
Tänkte dela med mig av min erfarenhet här nu lite. Kör idag med DiselKrafts box till min Golf IV -TDi 90hk. Innan detta körde jag en evry mod i min golf mk3 med samma motor. Kan ärligt säga att den beter sig exakt lika dant och lika rapp i motorn och ryker lika mycket.
Men vad är de som gör att evrymodden ökar bränsleförbrukningen så mycket men inte Diselkrafts boxen ?