2257
Sök

Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

48 Inlägg
18 juni 2013
#541
funkat detta på en passat tdi-00? det är 115hk motorn 1.9L

2 266 Inlägg
18 juni 2013
#542
R_745 skrev:
Detta går inte göra om man har kcr box?

De är samma princip som kcr boxen, bara att kcr har lite mer grejer för att hålla en jämn tomgång samt man inte kan vrida på den lika mycket som evry modd.

Plocka bort kcr och kör med evry modd.  big_smile

svetsdiff !!!

2 266 Inlägg
18 juni 2013
#543
Extazzy skrev:
funkat detta på en passat tdi-00? det är 115hk motorn 1.9L

De är väl PD motorn (Pumpduse) i den, syrran hade en sån och där funka de inte. Så hon köpte en trimbox till den istället.

svetsdiff !!!

sört räjsing
76 Inlägg
18 juni 2013
#544
PMPerformance skrev:
R_745 skrev:
Detta går inte göra om man har kcr box?

De är samma princip som kcr boxen, bara att kcr har lite mer grejer för att hålla en jämn tomgång samt man inte kan vrida på den lika mycket som evry modd.

Plocka bort kcr och kör med evry modd.  big_smile

Ok för det är en 318 tds jag har och på den sitter de kcr box. Den är pigg som fan men ryker dåligt :p men den sänker väl förbrukningen eller? Evry mod drar väl diesel som fan?wink

745 räjsing

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juni 2013
#545
nån som vet hur man tar bort laddtrycksspärren på en golf tdi? gick bara att skruva ytterst lite med evrymod sen slog det ifrån


210 Inlägg
19 juni 2013
#546
Buljong skrev:
Någon som vet om detta funkar på en styck PEUGEOT 309 GRD -92?

jag köpte den där bilen och nu är det maxad pump och öppna spjäll. Var mekanisk pump big_smile

Drive It Like You Stole It!
Raggar Vargen

sört räjsing
76 Inlägg
22 juni 2013
#547
Provade idag att vrida på Max på kcr boxen kom upp i 1,5 bars ladd men blev som att bilen inte gick att gasa med, gav fullt och det blev som kopplings slir typ, läste någonstans att bilen kam gå in i ett nöd läge? Hur får man bort de ? Ska kasta ut kcr boxen för de ryker ju knappt o dåligt med ladd tycker jag :b är de bättre o fixa evrymod ist ? Hur mkt går de ladda ? Bilen är en bmw 318 tds , pigg är den men vill ha mer ladd o mer rök o mer diesel hur gör ja på bästa sätt?smile tacksam fr svar!

745 räjsing

sört räjsing
76 Inlägg
23 juni 2013
#548
Jag kopplade ur boxen idag och drog till med en evry mod, skruvade på som ja läst att man ska och tomgången vandrar som fan drog ut på vägen o provade bilen rök som fan svin coolt ;p men bilen fick världens cp ryck och ryckte o svarade inte på gas o vart helt mongo vad ska jag göra ?:b

745 räjsing

Large Cap
1 816 Inlägg
23 juni 2013
Trådstartare
#549
R_745 skrev:
Jag kopplade ur boxen idag och drog till med en evry mod, skruvade på som ja läst att man ska och tomgången vandrar som fan drog ut på vägen o provade bilen rök som fan svin coolt ;p men bilen fick världens cp ryck och ryckte o svarade inte på gas o vart helt mongo vad ska jag göra ?:b

Vrid ner modden lite, låter som att den "dränks" i diesel.

16 Inlägg
23 juni 2013
#550
funkar evrymod på en Mercedes 270 cdi? borde gå o lura de systemet oxå kan jag tycka tongue


sört räjsing
76 Inlägg
23 juni 2013
#551
Westergren skrev:
R_745 skrev:
Jag kopplade ur boxen idag och drog till med en evry mod, skruvade på som ja läst att man ska och tomgången vandrar som fan drog ut på vägen o provade bilen rök som fan svin coolt ;p men bilen fick världens cp ryck och ryckte o svarade inte på gas o vart helt mongo vad ska jag göra ?:b

Vrid ner modden lite, låter som att den "dränks" i diesel.

Aa ska göra de, men vilken jävla skillnad smile hata kcr boxen :p

745 räjsing

3 Inlägg
29 juni 2013
#552
Har provat på min 290 tdt nu. Det funkar men behöver ett annat motstånd. Var kabel 6och 7 på min. får lite mer diesel men inte så att de blir nån wow upplevelse. Har nu 0-1kohm pot. nå tips på annan pot?smile
Senast redigerat av Trobba (29 juni 2013)


MolnbyPerformance
365 Inlägg
30 juni 2013
#553
Trobba skrev:
Har provat på min 290 tdt nu. Det funkar men behöver ett annat motstånd. Var kabel 6och 7 på min. får lite mer diesel men inte så att de blir nån wow upplevelse. Har nu 0-1kohm pot. nå tips på annan pot?smile

brukar köra en 500ohm pot för de brukar oftast inte hända nåt förrän 3-400 ohm och då kan man fin justera mera.
vid noll ohm dör motorn då dränks den i bränsle, kanske inte är rätt stift ändå? smile

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 Inlägg
4 juli 2013
#554
ADiKO skrev:
Trobba skrev:
Har provat på min 290 tdt nu. Det funkar men behöver ett annat motstånd. Var kabel 6och 7 på min. får lite mer diesel men inte så att de blir nån wow upplevelse. Har nu 0-1kohm pot. nå tips på annan pot?smile

brukar köra en 500ohm pot för de brukar oftast inte hända nåt förrän 3-400 ohm och då kan man fin justera mera.
vid noll ohm dör motorn då dränks den i bränsle, kanske inte är rätt stift ändå? smile

alltså borde ju vara rätt stift när de gör skillnad? provade lägga kablarna mot varann, då dog motorn å EPC äcklet börja gorma. nå tips?


MolnbyPerformance
365 Inlägg
4 juli 2013
#555
Trobba skrev:
ADiKO skrev:
Trobba skrev:
Har provat på min 290 tdt nu. Det funkar men behöver ett annat motstånd. Var kabel 6och 7 på min. får lite mer diesel men inte så att de blir nån wow upplevelse. Har nu 0-1kohm pot. nå tips på annan pot?smile

brukar köra en 500ohm pot för de brukar oftast inte hända nåt förrän 3-400 ohm och då kan man fin justera mera.
vid noll ohm dör motorn då dränks den i bränsle, kanske inte är rätt stift ändå? smile

alltså borde ju vara rätt stift när de gör skillnad? provade lägga kablarna mot varann, då dog motorn å EPC äcklet börja gorma. nå tips?

poten rätt kopplad så den verkligen ger 1k ohm åt ena hållet och 0 ohm åt andra?
som du sa när du lägger ihop kablarna så dör motorn alltså 0 ohm.
kolla med en multimeter medan du vrider poten

"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"

3 Inlägg
7 juli 2013
#556
tack. ska prova de när jag får tid ork och lust.


81 Inlägg
7 juli 2013
#557
Tänkte dela med mig av min erfarenhet här nu lite.
Kör idag med DiselKrafts box till min Golf IV -TDi 90hk. Innan detta körde jag en evry mod i min golf mk3 med samma motor. Kan ärligt säga att den beter sig exakt lika dant och lika rapp i motorn och ryker lika mycket.

Men vad är de som gör att evrymodden ökar bränsleförbrukningen så mycket men inte Diselkrafts boxen ?


44 Inlägg
29 juli 2013
#558
Någon som vet om det funkar på en mercedes C220 TD från -97, är ingen turbo eller dylikt på,

mvh
Senast redigerat av Buljong (29 juli 2013)


233 Inlägg
31 juli 2013
#559
Buljong skrev:
Någon som vet om det funkar på en mercedes C220 TD från -97, är ingen turbo eller dylikt på,

mvh

Varför heter den TD om det inte sitter en turbo på ? TD står väl endå för Turbo Diesel?

Audi frälst

44 Inlägg
31 juli 2013
#560
fredde_petermann skrev:
Buljong skrev:
Någon som vet om det funkar på en mercedes C220 TD från -97, är ingen turbo eller dylikt på,

mvh

Varför heter den TD om det inte sitter en turbo på ? TD står väl endå för Turbo Diesel?

Vet inte exakt, har för mig att det står för Touring



Sök