Touring Diesel har jag fått lära mig, står MERCEDES BENZ C220 TD i papprena, och kan lova att det inte är turbo, någon som har en aning om evrymod funkar på dessa?
Har det på min 115 hästare och det funkar finfint så länge man inte kranar på för mycket, då luftmassemätaren vad jag förstår "känner av" att för mycket luft strömmar in i motorn (laddtrycket styrs primärt av bränslemängden på dem här motorerna) och skickar signal till styrboxen som då dödar motorn..
Det funkar dock att rycka kablaget till massemätaren, då kör styrboxen nån form av "basprogram" istället för att ta signal från massemätaren och därmed kan man ladda på mer. Dock dricker den soppa som en häst då..
Det bästa hade förmodligen varit att lista ut vilken tåt som signalen går i och koppla den på relä med en strömbrytare i kupén eller någonting dylikt.
Touring Diesel har jag fått lära mig, står MERCEDES BENZ C220 TD i papprena, och kan lova att det inte är turbo, någon som har en aning om evrymod funkar på dessa?
TD när det gäller Mercedes är Transportdiesel,Mercedes har inte haft någon modell som heter Touring. TE är Transport elektronisk Insprutare med andra ord. T är transport med förgasare.
Har en 525 TDS -96 som jag tänkte evrymodda. var hittar jag kontaktstycket och hur mycket behövs demonteras för att komma åt?
Du behöver inte demontera någonting. Kontakten är vid dieselpumpen i framänden på motorn under insuget typ.
Jo jag har hittat kontakten, antar att de är den runda som sitter på en liten "box", men vet inte hur jag ska komma åt den? Har inte kollat så noga än men ser ut att va omöjligt att komma in med en hand och ha isär och stoppa in kablar.
Har en 525 TDS -96 som jag tänkte evrymodda. var hittar jag kontaktstycket och hur mycket behövs demonteras för att komma åt?
Du behöver inte demontera någonting. Kontakten är vid dieselpumpen i framänden på motorn under insuget typ.
Jo jag har hittat kontakten, antar att de är den runda som sitter på en liten "box", men vet inte hur jag ska komma åt den? Har inte kollat så noga än men ser ut att va omöjligt att komma in med en hand och ha isär och stoppa in kablar.
går om man vill
"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"
går om man vill
Kikat mer noga och skruvade loss ett plattjärn som va i vägen så kom man åt, blev rejäl skillnad men nu får man börja tänka på kopplingsbyte hehe..
går om man vill
Kikat mer noga och skruvade loss ett plattjärn som va i vägen så kom man åt, blev rejäl skillnad men nu får man börja tänka på kopplingsbyte hehe..
hehe va samma för mig mm kopplingbörn
"inget är omöjligt- det omöjliga tar bara lite längre tid"