Guide: Hur du enkelt (och billigt) gör din egna trimbox "Evry Mod" till diesel (Bosch VP37)

tino23
11 september 2013 · 97 Inlägg

under vakumpumpen bakom nedre kylarslangen hittar man den svarta kontakten.

Tack!!såå mycket!!!

PMPerformance
11 september 2013 · 2 266 Inlägg

tino23 skrev:
under vakumpumpen bakom nedre kylarslangen hittar man den svarta kontakten.

Tack!!såå mycket!!!

Syns på bilden att jag tagit upp kontakten så den ligger på kylarslangen, rätt trångt där nere.

svetsdiff !!!
tino23
11 september 2013 · 97 Inlägg

PMPerformance skrev:

tino23 skrev:
under vakumpumpen bakom nedre kylarslangen hittar man den svarta kontakten.

Tack!!såå mycket!!!

Syns på bilden att jag tagit upp kontakten så den ligger på kylarslangen, rätt trångt där nere.

DEN ÄR RÄTT STOR ELLER HUR, MIN HJÄRNA FATTAR INGET JUSST NU... VET INTE OM JAG SLITER LOSS FEL SLADD

tino23
11 september 2013 · 97 Inlägg

Jag Tror Jag Hittade Den, Sitter Jäävligt Trångt...

Old_School
17 september 2013 · 32 Inlägg

Funkar det på min caddy sug diesel ?? Vilken kontakt är det isf ?? Hittar bara en med 3kablar i ??

Tack på förhand :-)

Skattefritt, Påställt och Lååågt !!
Hyundai I40 CRDI "Family Edition" (2012)
Mercedes C200 CDI Sport Cupè "OZ Edition" (2004)
Ford Thunderbird "HillBillyBird" (1971)
Roowen
19 september 2013 · 1 Inlägg

Tror du att trimmet kommer funka på en mercdes w211?

Kalasgasarn
15 oktober 2013 · 937 Inlägg

hallå har en nissan king can 1998. Jag vet inte vilket av kontaktstyckerna jag ska koppla in mig på, Det är 2 kontakter. en med 3 stift och en med 4 stift. Vet någon?

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
Patriklilja dögött
15 oktober 2013 · 57 Inlägg

har en passat tdi av årsmodell 98, på den är kontaktstycket till pumpen rektangulärt, är det pin 2 och 3 som gäller på dom oxå?

PMPerformance
15 oktober 2013 · 2 266 Inlägg

Patriklilja skrev:
har en passat tdi av årsmodell 98, på den är kontaktstycket till pumpen rektangulärt, är det pin 2 och 3 som gäller på dom oxå?

Japp den är de om den har sitter nära pumpen.

Rektangulärt med en platt sida och en rundad, har bara svarta kablar på ena sidan av kontakten och flerfärgade på andra sidan.

svetsdiff !!!
Kalasgasarn
16 oktober 2013 · 937 Inlägg

PMPerformance skrev:

Patriklilja skrev:
har en passat tdi av årsmodell 98, på den är kontaktstycket till pumpen rektangulärt, är det pin 2 och 3 som gäller på dom oxå?

Japp den är de om den har sitter nära pumpen.

Rektangulärt med en platt sida och en rundad, har bara svarta kablar på ena sidan av kontakten och flerfärgade på andra sidan.

vilken sida är det man skin på då? Den svara eller flerfärgade? smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
PMPerformance
17 oktober 2013 · 2 266 Inlägg

Kalasgasarn skrev:

PMPerformance skrev:

Patriklilja skrev:
har en passat tdi av årsmodell 98, på den är kontaktstycket till pumpen rektangulärt, är det pin 2 och 3 som gäller på dom oxå?

Japp den är de om den har sitter nära pumpen.

Rektangulärt med en platt sida och en rundad, har bara svarta kablar på ena sidan av kontakten och flerfärgade på andra sidan.

vilken sida är det man skin på då? Den svara eller flerfärgade? smile

De väljer du själv, jag brukar ta på flerfärgade sidan för där är de lättare att ta av kabelskyddet.

svetsdiff !!!
Kalasgasarn
22 oktober 2013 · 937 Inlägg

PMPerformance skrev:

Kalasgasarn skrev:

PMPerformance skrev:
Japp den är de om den har sitter nära pumpen.

Rektangulärt med en platt sida och en rundad, har bara svarta kablar på ena sidan av kontakten och flerfärgade på andra sidan.

vilken sida är det man skin på då? Den svara eller flerfärgade? smile

De väljer du själv, jag brukar ta på flerfärgade sidan för där är de lättare att ta av kabelskyddet.

okej smile du vet möjligen inte vilken färg det kan röra sig om? wink står inga nummer eller något på sladdarna

Senast redigerat av Kalasgasarn (22 oktober 2013)

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 oktober 2013 · 13 742 Inlägg

Winter___ skrev:
såg att någon frågat tidigare men hittade inget svar, vet någon om detta går göra på en audi 2,5tdi (2002års med v6a)

Dessutom är min audi orginal med 204hk, står även i regpapper (chippad styrbox från fabrik) men visst borde ändå evrymodden göra sig till känna där?

dom där motorerna pillar man på egen risk med oavsätt riktigt program eller evrymod.

försäkra dig om att den går som den ska innan..iof lär evrymod döda motorn på sikt endå men det är nog inte så noga..spridare är jhu billigt att byta så smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
saav
22 oktober 2013 · 632 Inlägg

Kalasgasarn skrev:

PMPerformance skrev:

Kalasgasarn skrev:

vilken sida är det man skin på då? Den svara eller flerfärgade? smile

De väljer du själv, jag brukar ta på flerfärgade sidan för där är de lättare att ta av kabelskyddet.

okej smile du vet möjligen inte vilken färg det kan röra sig om? wink står inga nummer eller något på sladdarna

Det står nummer på kontakten smile

Kalasgasarn
22 oktober 2013 · 937 Inlägg

saav skrev:

Kalasgasarn skrev:

PMPerformance skrev:

De väljer du själv, jag brukar ta på flerfärgade sidan för där är de lättare att ta av kabelskyddet.

okej smile du vet möjligen inte vilken färg det kan röra sig om? wink står inga nummer eller något på sladdarna

Det står nummer på kontakten smile

har kollat båda min kontakter och sladdar inte ett ett nummer eller något. jävla japaner till att inte märka upp saker.. Provade även att koppla motstånde imellan 580 oh märket inte ett skit

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
saav
22 oktober 2013 · 632 Inlägg

Kalasgasarn skrev:

saav skrev:

Kalasgasarn skrev:

okej smile du vet möjligen inte vilken färg det kan röra sig om? wink står inga nummer eller något på sladdarna

Det står nummer på kontakten smile

har kollat båda min kontakter och sladdar inte ett ett nummer eller något. jävla japaner till att inte märka upp saker.. Provade även att koppla motstånde imellan 580 oh märket inte ett skit

På min tdi -99 och kompisens -98 är de siffror, syns dåligt men lys och kolla noga på kontakten så ser du smile

mellbl0m
26 oktober 2013 · 69 Inlägg

Inkopplat och klart på min golf tdi 00. Märkbar skillnad under gaspådrag och klickar på strömbrytaren som jag ska koppla om på något roligt ställe troligtvis under gaspedalen smile
Rök dock inget så jag kan väl sänka regulatorn lite. Hade på 425. Ohm

Större turbo, 2.5" , större ic??

Jag tycker inte om fakta, de stör min argumentation...
min projekttråd; golf II -84 GT
bobbo12
20 november 2013 · 3 Inlägg

hur koppar man in evrymod på en w210 290td. är de pin 2,3 i kontakt stycket?

volvobonnen
26 november 2013 · 84 Inlägg

Någon som vet om det funkar på merca 220cdi(om611)?

Mvh

wersaq66
5 januari 2014 · 2 Inlägg

Någon som kan beskriva hur man kopplar på en 855 tdi -97 gärna med bilder och text.


mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang