3662
Sök

Råd från alla Mercedesälskare!:D

74 Inlägg
5 januari 2011
Trådstartare
Hej! jag har en fin Mercedes 190E men är sugen på nåt kraftigare och då är min fråga: vad är skillnaden mellan en Mercedes 300 ce eller 320 ce?? hört att dom drar för mkt bränsle är det så skrämmande lr?? all tips/råd godtas ha de Ciaoo!

1 571 Inlägg
5 januari 2011
Klart du ska ha en rak sexa. Finns inget bättre. smile
Det finns ju en tyst och och stram sexa till 190:an annars, 2,6 liters. smile Den gör verkligen bilen mer rättvisa.

Gamla sexan i 124an anses generellt mer "skottsäker" och seglivad. 5 växlade automaten i de nyare 300e-24v och 320 kan krångla. Annars är det samma bil. Prestandamässigt skiljer det några tiondelar på 0-100 men 24ventilarna har lite mer kraft på högre varv, ännu mer varvvilliga. Jag kör min 300e omkring 1 liter blandat, dvs inte mer än någon annan sexa från åttiotalet.
Senast redigerat av M103 (5 januari 2011)

huh?
10 427 Inlägg
5 januari 2011
Hurrudu, den här tråden borde ju ligga under allmänt! mad

Får du inget bra svar här så kan du höra med folket på MBSCA.
Trevligt Mercedes-klubbforum som kan nås på denna länken: http://www.mbsca.com/

74 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
hurru steifan håll dig till volvo ok!! jag sa alla mercedesälskare, plus visa lite hänsyn jag är ny här och allt ee ba krångligt

74 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
inte va jag tyckte, hurru jag hörde igår på radio att längre skägg än håret passar nt ihop visa hänsyn te dig sj;)

74 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
tackar så mkt M103, så om jag förstod dig rätt så mercedes 320 CE är bara lite kraftigare än 300 ce:n annars är inte skillnaden mer än det smile

4 637 Inlägg
7 januari 2011
Jag tolkade hans översta text som ett skämtsamt sätt visa att du skrev i fel forumsdel. Han gav dig dessutom en bra länk...

Det märks att du är ny. Är man stöddig mot en Volvoägare hittar alla andra Volvoägare till tråden på en gång så passa dig!
Senast redigerat av EmilHammarlund (15 januari 2011)

Skåning
739 Inlägg
7 januari 2011
Humor direkt i denna tråd big_smile
För övrigt så hade jag skaffat en E420, minst.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

huh?
10 427 Inlägg
7 januari 2011
FerizajLI skrev:
inte va jag tyckte, hurru jag hörde igår på radio att längre skägg än håret passar nt ihop visa hänsyn te dig sj;)

Mer personer som läser under Allmänt vilket gynnar din fråga smile
Och om du vill få svar på flera frågor än vad jag antar att du får här så
kan du kika in hos http://www.mbsca.com/ klicka vidare på forumet där
och registrera dig. Bilklubbsforum är guld när det gäller lite djupare information.

Sök