2006
Sök

Bästa kopplingen på gas alpha basar o slutsteg

92 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
som rubriken lyder hur kopplar man bäst en gas alpha 2*12 bas två anslutningar på lådan (den som är orange) och ett 4 kanals slutsteg alpha * 4100?

tacksam för snabba svar:D

3 187 Inlägg
15 januari 2011
baksatet skrev:
som rubriken lyder hur kopplar man bäst en gas alpha 2*12 bas två anslutningar på lådan (den som är orange) och ett 4 kanals slutsteg alpha * 4100?

tacksam för snabba svar:D

du bryggar två kanaler, till den ena basen och till den andra bryggar du dom andra två kanalerna smile

92 Inlägg
15 januari 2011
Trådstartare
hur blir det om man tar + från ena basen och - från den andra och och sedan lika dant igen fast tvärtom?

3 187 Inlägg
15 januari 2011
baksatet skrev:
hur blir det om man tar + från ena basen och - från den andra och och sedan lika dant igen fast tvärtom?

du tar + från bas ett till + på kanal 1 sen tar du minus från bas 1 till minus på kanal 2.
sen likadant med andra basen fast på kanal 3 och 4

20 Inlägg
15 januari 2011
brygga 2 kanaler och kör plus på plus minus på minus då går du ner till 2ohm och då levererar steget mer effekt och steget är nog 2ohm stabilt....kör du ett och kanal två på ena och 3 och 4 på anndra så måste man kallibrera så att innställningarna blir helt lika annars spelar basarna lite olika

7 281 Inlägg
15 januari 2011
opelus_olsson skrev:
brygga 2 kanaler och kör plus på plus minus på minus då går du ner till 2ohm och då levererar steget mer effekt och steget är nog 2ohm stabilt....kör du ett och kanal två på ena och 3 och 4 på anndra så måste man kallibrera så att innställningarna blir helt lika annars spelar basarna lite olika

Hans steg är inte stabilt i 2ohms bryggat läge! Det är INTE många 4 kanaliga steg som är det heller...
Senast redigerat av Brains (15 januari 2011)

20 Inlägg
15 januari 2011
ahha okey ja då får han köra serie koppling...

7 281 Inlägg
15 januari 2011
opelus_olsson skrev:
ahha okey ja då får han köra serie koppling...

Eller brygga alla kanaler och ställa in gainen korrekt på bägge.

20 Inlägg
15 januari 2011
jo helt klart de hade varigt de bästa men lite svårt att få helt hundra

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 januari 2011
Räcker med en multimeter för att få det skapligt rätt, eller så ställer man gainkontrollerna så dom står någorlunda lika. Har man inte alltför stora krav så fungerar det, annars får man göra rätt och skaffa ett monoblock.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

92 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=3

är det så ni menar:)smile

3 187 Inlägg
17 januari 2011
baksatet skrev:
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w … ofer_imp=3

är det så ni menar:)smile

sidan fungerar inte.. tongue

92 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
testade båda dem alternativen och det första 1 ohm funkade bäst tyckte jag:). Men då går båda basarna på två kanaler bara:/ hur ska man göra för att få med alla 4? och dem där två tjocka kablarna som går från stereon ska man bara ha en sån alltså en + och en - ? och så har man en remute

3 187 Inlägg
17 januari 2011
baksatet skrev:
testade båda dem alternativen och det första 1 ohm funkade bäst tyckte jag:). Men då går båda basarna på två kanaler bara:/ hur ska man göra för att få med alla 4? och dem där två tjocka kablarna som går från stereon ska man bara ha en sån alltså en + och en - ? och så har man en remute

du kan inte koppla 2 gas alpha basar i 1 ohm? sen klarar inte ditt steg 1 ohm heller.
för att få det at spela bra, så bryggar du 2 kanaler till en bas och de andra 2 kanalerna bryggar du till den andra basen.

92 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
jag koplade ihop båda  + på basarna med varan och sedan kopla in till + på kanal 1 och likadant med - fast in i kanal 2.

Koplade också brygga så den ena basen gick på 1 o 2 och den andra på 3 o 4 men då funkade bara en bas:/ men sen så koplade jag in en till rca kabel (tror ja dem heter) mellan stereo och steget men då kom högtalar ljud ur ena.

tack för bilden ska studera denna:)

92 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
har studerat bilden och det är bara det där med input ingångarna jag inte har fått kläm på än. måste man ha två st rca kablar? det finns flera såna ingångar i stereon ett par för sub , ett par för front system och ett för back system. kopplade in back system så det blev två rca kablar till steget och då funkade båda men dem spelade olika och det kom högtalar ljud ur ena också:/ och den andra basen är kopplad till sub utgången i stereon

3 187 Inlägg
17 januari 2011
baksatet skrev:
har studerat bilden och det är bara det där med input ingångarna jag inte har fått kläm på än. måste man ha två st rca kablar? det finns flera såna ingångar i stereon ett par för sub , ett par för front system och ett för back system. kopplade in back system så det blev två rca kablar till steget och då funkade båda men dem spelade olika och det kom högtalar ljud ur ena också:/ och den andra basen är kopplad till sub utgången i stereon

ja du ska ha 2 rca kablar till steget. hur har du ställt in inställningarna på steget?

92 Inlägg
18 januari 2011
Trådstartare
okej, hur menar du med att splitta subutgångarna fårn stereon?smile

92 Inlägg
19 januari 2011
Trådstartare
okej tack:) då får jag köpa en sån kabel:)

Sök