Upprustning/ombyggnad av BMW 325, e36 cab

-AD-
1 februari 2011 · 314 Inlägg

Jackack skrev:
Härligt o se en tråd där det händer grejer! smile

Gillar ditt jobb och tror att bilen kan bli fin när den är klar! dock är jag inget fan av bakkjolen och ratten och allt annat som inte ser ut som något som BMW själva skulle godkänna till bilen,, ,-)  sån är jag big_smile

Lycka till!! // Jackack

OH! ett bmw fan big_smile härligt o se! ehm ratten kommer jag slänga i närmsta soptunna så fort jag hittat en jag tycker om. men kjolarna och bakre stötfångare kommer jag faktiskt behålla. Hoppas du vill följa mitt projekt ändå och fortsätter skriva kommentarer big_smile behövs fler BMW entusiaster på mitt forum! cool

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
1 februari 2011 · 314 Inlägg

Martin_volvo skrev:
fan vad glad jag blev när jag såg hur seriös du är med lackeringen smile inte många som bryr sig att lacka om det som inte syns

härligt att höra smile jag gör mitt bästa och det jag är utbildad till cool

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
1 februari 2011 · 314 Inlägg

Satt o kika lite på nätet och ville höra era åsikter...

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/E36_13712.gif

..va tror ni om dessa lycktorna på mitt projekt? smile

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Allan_TH
2 februari 2011 · 6 Inlägg

Jag tror att du behöver ljusare lycktor om du nu ska ha kromade fälgar och backspeglar smile

Volkswagen Beach Buggy "Sandloppa" (1968)
-AD-
2 februari 2011 · 314 Inlägg

Allan_TH skrev:
Jag tror att du behöver ljusare lycktor om du nu ska ha kromade fälgar och backspeglar smile

inte säkert att jag ska ha kromade fälgar och backspeglar

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Darkie dARKiE
2 februari 2011 · 5 031 Inlägg

Jävlar vad läcker blå färg!

Ser bra ut, men säger dem dem andra gillar inte bakspoilern eller ratten wink

Kämpa på kommer bli grymt fin när den är klar!!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
-AD-
2 februari 2011 · 314 Inlägg

Darkie skrev:
Jävlar vad läcker blå färg!

Ser bra ut, men säger dem dem andra gillar inte bakspoilern eller ratten wink

Kämpa på kommer bli grymt fin när den är klar!!

tackar vi för! smile följ gärna och kommentera mitt projekt:)

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
2 februari 2011 · 314 Inlägg

Idag har det blivit en fortsättning på spacklingarna, men även fått mej en ställning till att hänga upp delarna på som jag ska måla löst  smile..kanske inte jätte kul att se men jag lägger upp bilder i alla fall ...

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0277.jpg

ställningen ..

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0279.jpg
http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0281-1.jpg

..till bland annat dörrar och skärmar smile

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0282.jpg

här har vi dagens arbete på bilen..kanske ser ut som att de är väldigt mycke spackel men det mesta kommer slipas bort...

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0283-1.jpg

börjar ta form nu cool

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0285-1.jpg

andra sidan.. som sakt, kanske inte så mycke att se men jag jobbar på. kanske hinner mer imorgon smile

//Lackerare_91

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
725fredde
2 februari 2011 · 76 Inlägg

Lackerare_91 skrev:

Allan_TH skrev:
Jag tror att du behöver ljusare lycktor om du nu ska ha kromade fälgar och backspeglar smile

inte säkert att jag ska ha kromade fälgar och backspeglar

vill du sälja fälgarna som du hade på den så är jag intresserad av o köpa dom till min cab.

-AD-
2 februari 2011 · 314 Inlägg

725fredde skrev:

Lackerare_91 skrev:

Allan_TH skrev:
Jag tror att du behöver ljusare lycktor om du nu ska ha kromade fälgar och backspeglar smile

inte säkert att jag ska ha kromade fälgar och backspeglar

vill du sälja fälgarna som du hade på den så är jag intresserad av o köpa dom till min cab.

ska ha det i tankarna wink men vet so msakt inte om jag ska behålla dom..

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
jimmzzan
2 februari 2011 · 1 168 Inlägg

hehe, känns som du skrev "ser ut som väldigt mycket spackel ..." för ingen ska komma o säga att det är en spackelhög och säga att den är fuskbygg osv va?smile

bilen blir porr, vill med ha en bmw cab smile

-AD-
2 februari 2011 · 314 Inlägg

jimmzzan skrev:
hehe, känns som du skrev "ser ut som väldigt mycket spackel ..." för ingen ska komma o säga att det är en spackelhög och säga att den är fuskbygg osv va?smile

bilen blir porr, vill med ha en bmw cab smile

haha, nej jag ska ta bilder när de är färdigt får ni se wink

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
jimmzzan
2 februari 2011 · 1 168 Inlägg

Lackerare_91 skrev:

jimmzzan skrev:
hehe, känns som du skrev "ser ut som väldigt mycket spackel ..." för ingen ska komma o säga att det är en spackelhög och säga att den är fuskbygg osv va?smile

bilen blir porr, vill med ha en bmw cab smile

haha, nej jag ska ta bilder när de är färdigt får ni se wink

haha menar inget illa! är många svensson bilar som ser ut så! spackel e bra skit smile

-AD-
3 februari 2011 · 314 Inlägg

Ja..har inte mycket att säga idag eller visa. trodde att jag skulle hinna få slipgrund (surfacer) på bilden till imorgon men de ser mörkt ut tyvärr sad

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0286-1.jpg

såhär ser bilen ut nu i skrivande stund...nästan färdig på den här sidan men där finns några små saker som ska rättas till..

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/DSC_0287.jpg

..ska försöka få slipgrund på den imorgon men kan inte lova något hmm.. ska göra så gott jag kan i alla fall smile

har även varit iväg o diskuterat pris på omklädningen av inredningen smile ser possitivt ut! Kommer bli som ny!

//Lackerare_91

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
To-Me
4 februari 2011 · 155 Inlägg

Jag får snart komma o kolla igen! Ser najs ut smile

-AD-
5 februari 2011 · 314 Inlägg

Tobbi3 skrev:
Jag får snart komma o kolla igen! Ser najs ut smile

Får du göra;) blir lack nästa vecka cool

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
dalcudia
5 februari 2011 · 83 Inlägg

Ritkigt fräck bygge, du verkar riktigt duktig och snabbt går det.... kollade själv på den cabben på blocket och var sugen men hade inga pengar. Men tror den har det bättre hos dig, hos mig hade det inte skyndat så snabbt och hade nog inte blivit lika snygg... smile
Måste bara säga att jag håller med dom andra om att baken borde bytas eller i alla fall byggas om rejält... smile.

PS. Behöver du lite grejer till bilen så har jag lite 325 saker från min gamla bil liggandes som jag ska göra mig av med. Bla komplett kjolpaket (om du nu funderar på att byta bakdelen), motorhuv, motordelar m.m..

Kommer följa ditt projekt och det ska bli skoj
Ha det bäst
Mvh Chriz

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)
Saab 9-5 AERO "NightSleeper" (2000)
-AD-
5 februari 2011 · 314 Inlägg

dalcudia skrev:
Ritkigt fräck bygge, du verkar riktigt duktig och snabbt går det.... kollade själv på den cabben på blocket och var sugen men hade inga pengar. Men tror den har det bättre hos dig, hos mig hade det inte skyndat så snabbt och hade nog inte blivit lika snygg... smile
Måste bara säga att jag håller med dom andra om att baken borde bytas eller i alla fall byggas om rejält... smile.

PS. Behöver du lite grejer till bilen så har jag lite 325 saker från min gamla bil liggandes som jag ska göra mig av med. Bla komplett kjolpaket (om du nu funderar på att byta bakdelen), motorhuv, motordelar m.m..

Kommer följa ditt projekt och det ska bli skoj
Ha det bäst
Mvh Chriz

Tackar, tack! De lät väldigt intressant! är delarna till en coupé /cab? motorhuven är i så fall väldigt intressant cool

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
dalcudia
5 februari 2011 · 83 Inlägg

Lackerare_91 skrev:

dalcudia skrev:
Ritkigt fräck bygge, du verkar riktigt duktig och snabbt går det.... kollade själv på den cabben på blocket och var sugen men hade inga pengar. Men tror den har det bättre hos dig, hos mig hade det inte skyndat så snabbt och hade nog inte blivit lika snygg... smile
Måste bara säga att jag håller med dom andra om att baken borde bytas eller i alla fall byggas om rejält... smile.

PS. Behöver du lite grejer till bilen så har jag lite 325 saker från min gamla bil liggandes som jag ska göra mig av med. Bla komplett kjolpaket (om du nu funderar på att byta bakdelen), motorhuv, motordelar m.m..

Kommer följa ditt projekt och det ska bli skoj
Ha det bäst
Mvh Chriz

Tackar, tack! De lät väldigt intressant! är delarna till en coupé /cab? motorhuven är i så fall väldigt intressant cool

Nej huven är från en sedan är jag rädd, så det passar kanske inte då kom jag på precis..... i alla fall enligt han jag köpte den av, skulle ha den på min sedan och fixa lite med den men blev aldrig av..

Du får tycke den e skitsnygg eller skitful... bara du tycker nåt får då har den fågat din uppmärksamhet och jag e nöjd.. =)
Saab 9-5 AERO "NightSleeper" (2000)
-AD-
5 februari 2011 · 314 Inlägg

dalcudia skrev:

Lackerare_91 skrev:

dalcudia skrev:
Ritkigt fräck bygge, du verkar riktigt duktig och snabbt går det.... kollade själv på den cabben på blocket och var sugen men hade inga pengar. Men tror den har det bättre hos dig, hos mig hade det inte skyndat så snabbt och hade nog inte blivit lika snygg... smile
Måste bara säga att jag håller med dom andra om att baken borde bytas eller i alla fall byggas om rejält... smile.

PS. Behöver du lite grejer till bilen så har jag lite 325 saker från min gamla bil liggandes som jag ska göra mig av med. Bla komplett kjolpaket (om du nu funderar på att byta bakdelen), motorhuv, motordelar m.m..

Kommer följa ditt projekt och det ska bli skoj
Ha det bäst
Mvh Chriz

Tackar, tack! De lät väldigt intressant! är delarna till en coupé /cab? motorhuven är i så fall väldigt intressant cool

Nej huven är från en sedan är jag rädd, så det passar kanske inte då kom jag på precis..... i alla fall enligt han jag köpte den av, skulle ha den på min sedan och fixa lite med den men blev aldrig av..

Okej, nej de är lugnt, va precis på skroten o hitta en annan som var någerlunda fin. lite bulor men fri från rost i alla fall big_smile. Kul att du tycker om mitt projekt i alla fall och vill följa den smile. kul att höra andras förslag. ehm, om du vill får du gärna skicka bilder till min mail på kjolpacketet. har du Iphone är de ju lätt att skicka via den. är öppen för förslag men jag har inte själv hittat någon snygg stötfångare bak. alla har den som M3:an har. skit tråkig tycker jag. va har du mer för delar till BMW? MVH

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang