Upprustning/ombyggnad av BMW 325, e36 cab

Jackack BMW-entusiast
7 februari 2011 · 362 Inlägg

Dotz mugello gör sig alltid på en fräsh BMW smile kolla in min 323ti compact så ser du hur det ser ut på en svart bmw.  Det finns ju otroligt många replikor nu på marknaden som är värda att slänga en titt på, tips på seriös hemsida är www.bmautosport.co.uk 

Lägg på ett kol nu, snart sommar cool

// Jackack

Volvo V70 (1999)
BMW 320da M-sport E91 "Performance" (2007)
-AD-
9 februari 2011 · 314 Inlägg

Igår blev det tyvärr inte någon uppdatering...så jag kör den nu istället! Jag la nämligen slipgrunden igår, men blev inte färdig förrän två på natten hmm men skönt att ha det gjort! Så nu börjar det äntligen likna något!

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0841.jpg

cool härligt!

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0842.jpg

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0843.jpg

Idag har jag dock inte gjort något alls med bilen eftersom färgen moste torka ordentligt innan man kan börja slipa den. Men imorgon kör jag förhoppningsvis igen med nya tag big_smile

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
martinn
9 februari 2011 · 2 624 Inlägg

Snyggt! smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
crille_86 Fartdåre =)
10 februari 2011 · 147 Inlägg

Det blir snyggt smile  Du, vad kostar det om du ska slipa bort ytrost från en bakskärm och sen lacka? Det är bara lite, och det är inget man lägger ögonen på direkt, för det sitter nästan under bilen så att säga.

Jag har fått ett prisförslag av en lackerare här i byn, och han ville ha 2500kr

Mvh Christian

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!
BMW 325i Touring "Bettan 2" (2006)
-AD-
10 februari 2011 · 314 Inlägg

crille_86 skrev:
Det blir snyggt smile  Du, vad kostar det om du ska slipa bort ytrost från en bakskärm och sen lacka? Det är bara lite, och det är inget man lägger ögonen på direkt, för det sitter nästan under bilen så att säga.

Jag har fått ett prisförslag av en lackerare här i byn, och han ville ha 2500kr

Mvh Christian

Ok, ja då ska du nog låta honom göra det för jag är inte billigare...stackare som jobbar gratis.. bara materialet går säkert på 1000 spänn, o du har säkert 8 timmars jobb. så jag skulle aldrig gjort de under 4000

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
-AD-
10 februari 2011 · 314 Inlägg

Idag har jag fortsatt med mitt projekt. Tog det ganska lugnt men fick i alla fall slipat slipgrunden på bilen cool

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0860.jpg

så nu står den och bara väntar på att få lite sista finslipnging och sedan bli målad big_smile

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0865.jpg

Satte dock över plast på bilen för att skydda mot oljor och andra fetter som finns i verkstaden eftersom den inte kommer bli målad imorgon. Imorgon måste jag nämligen städa och göra riktigt riktigt rent i tvätthallen där jag ska lacka bilen.

Kom på en sak som jag glömde skriva i tisdes. var ju nämligen och lämnade inredningen för omklädning på Top´n Trim. kommer bli skit fint! men ack så dyrt! hmm  hoppas de är värt det wink

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
11 februari 2011 · 314 Inlägg

Idag har jag bara städat i tvätthallen nu innan det ska målas. Så de har inte hänt sådär jätte mycke...hade hoppats på att det skulle blir målning nu i helgen men det ser mörkt ut pga andra saker som måste göras.

Men tänkte berätta lite om produkterna jag använt hittills i alla fall.

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0852.jpg

Det första är plyester spacklet (finspackel) som jag använt för att få bort bulor i plåten och andra ojämnheter som på sidokjolarna.

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0854.jpg

Mellan var spackling har jag tvättat av ytan innan jag spacklar...detta för maximal vidhäftning. Detta medlet är tillverkat av ett färgmärke som heter Spies Hecker. Jag använder mig bara utav deras produkter eftersom jag tycker deras system funkar bra. Denna vätska tar bort fett,damm och vägfilm som lägger sig på bilar.

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0855.jpg

Nästa är då Spies Heckers 4085 som är ett korrisionsskydd (rostskydd) som jag lägger där det blivt ren plåt när jag slipat.

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0856.jpg

Efter det la jag den så kallade slipgrunden som är två komponent. Den uppfyller många funktioner som är possitiva. Med hjälp av den får man bort de sista ojämnheterna som man inte kan se eller känna när man slipar spacklet. den bygger upp MY tjockleken vilket ger bilen ett bättre rostskydd och denstänger in den gamla färgen så att när jag lägger basen är det ingen risk att den gamla färgen reser sig cool

De är de produkter jag använt hittills på det här projektet. hoppas jag får lackat bilen i helgen men det blir nog tyvärr inte förrän i början av nästa vecka hmm

Trevlig helg! kör som fan! cool

//Lackerare_91

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
-AD-
12 februari 2011 · 314 Inlägg

Hann som sakt inte få lack på bilen idag..man måste ju umgås med flickvännen också litta wink . Men dock är den i princip färdig för lackering! ska bara tvättas och maskeringen ska kollas över.

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0870.jpg

Hade ute den o blåste av allt damm, fan va jag längtar tills den är färdig nu! kändes riktigt mycke när den stod ute cool

http://i665.photobucket.com/albums/vv13/Tobbi3/Bmw%20e36/IMG_0871.jpg

såhär står den nu i tvätthallen där den ska målas..satte upp den på pallbockar för maximal åtkomst överallt, men även för att jag ska kunna blöta golvet ordentligt smile

SNART SNART SNART FÄRG!!

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
eastmotorsport -sommar ska de va....
12 februari 2011 · 4 524 Inlägg

Lackar du själv eftersom du håller till i tvätthall?  Har du någon utsug så vore det ju toppen för både bil och knoppen ...

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
-AD-
12 februari 2011 · 314 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Lackar du själv eftersom du håller till i tvätthall?  Har du någon utsug så vore det ju toppen för både bil och knoppen ...

Japp, gör jag...jobbar ju som lackerare... gör mest svart i tvätthallen på fritiden.

BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
eastmotorsport -sommar ska de va....
12 februari 2011 · 4 524 Inlägg

Lackerare_91 skrev:

eastmotorsport skrev:
Lackar du själv eftersom du håller till i tvätthall?  Har du någon utsug så vore det ju toppen för både bil och knoppen ...

Japp, gör jag...jobbar ju som lackerare... gör mest svart i tvätthallen på fritiden.

Ok , var rädd om hälsan bara. Bilen kommer att bli grym , det är jag övertygad om. Du kostar ju på den en riktigt fin omklädning också. Blir den i skinn , alcantara eller nåt annat?

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
-AD-
12 februari 2011 · 314 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Lackerare_91 skrev:

eastmotorsport skrev:
Lackar du själv eftersom du håller till i tvätthall?  Har du någon utsug så vore det ju toppen för både bil och knoppen ...

Japp, gör jag...jobbar ju som lackerare... gör mest svart i tvätthallen på fritiden.

Ok , var rädd om hälsan bara. Bilen kommer att bli grym , det är jag övertygad om. Du kostar ju på den en riktigt fin omklädning också. Blir den i skinn , alcantara eller nåt annat?

tack för omtanken, men de är jag..friskluftmask o allt som behövs. jag jobbar ju med det dagligen och kan produkterna jag jobbar med. en annan sak för någon som försöker på egen hand.
Tack så mycket!  det blir skinn i mitten av vart säte och mocka ute på kanterna smile kommer bli as nice! all annan inredning kommer också att vara svart cool

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Rille_Pille Tyskstuk
13 februari 2011 · 466 Inlägg

Fan vad härligt att se någon som inte fuskar någonstans! SKa bli riktigt roligt att se hur den kommer se ut till sommaren, Dock hoppas jag du vågar vägra kromfälgar, ett par BBS Challenge hade suttit som ett smäck!

MeRoll88
13 februari 2011 · 329 Inlägg

satt precis o kolla igenom hela projektet, och är mäktigt impad! 
vilket najs arbete, bilen kommer ju bli som ny!   ser verklgien framemot färdigt resultat! smile 

fälgarna du visade, helt okej;D  passar säkerligen bra på bilen!smile

-AD-
13 februari 2011 · 314 Inlägg

Rille_Pille skrev:
Fan vad härligt att se någon som inte fuskar någonstans! SKa bli riktigt roligt att se hur den kommer se ut till sommaren, Dock hoppas jag du vågar vägra kromfälgar, ett par BBS Challenge hade suttit som ett smäck!

Tackar så mycket! Har intr bestämt mig om fälgarna ännu:/ hade velat ha dotz mugello fälgar. Men tackar för synpunkterna:) gött att non tycker till!

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
13 februari 2011 · 314 Inlägg

MeRoll88 skrev:
satt precis o kolla igenom hela projektet, och är mäktigt impad! 
vilket najs arbete, bilen kommer ju bli som ny!   ser verklgien framemot färdigt resultat! smile 

fälgarna du visade, helt okej;D  passar säkerligen bra på bilen!smile

Kul att du gillade det! Rösta gärna och skriv fler kommentarer På kommande inlägg! tongue

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
-AD-
13 februari 2011 · 314 Inlägg

Imorgon måndag 14/2 blir det den stora dagen! Karossen ska  lackas!!  cool big_smile

Senast redigerat av Lackerare_91 (13 februari 2011)

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
Darkie dARKiE
13 februari 2011 · 5 031 Inlägg

14:e menar du väl wink

Alla hjärtans dag samt flickans födelsedag så det datumet missar jag inte då ligger man illa till cool


Men blir säkert otroligt snyggt!
Får titta inom imorgon då och se om det finns nya bilder smile

Senast redigerat av Darkie (13 februari 2011)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
-AD-
13 februari 2011 · 314 Inlägg

Darkie skrev:
14:e menar du väl wink

Alla hjärtans dag samt flickans födelsedag så det datumet missar jag inte då ligger man illa till cool


Men blir säkert otroligt snyggt!
Får titta inom imorgon då och se om det finns nya bilder smile

Oj! Ja fick rätta till det smile jajemen! Kommer väl upp på kvällen smile

Volkswagen Golf III 1,4 "skruttibangbang" (1992)
BMW 330 ci cab "Crystal Grey" (2003)
eastmotorsport -sommar ska de va....
13 februari 2011 · 4 524 Inlägg

Lackerare_91 skrev:

eastmotorsport skrev:

Lackerare_91 skrev:

Japp, gör jag...jobbar ju som lackerare... gör mest svart i tvätthallen på fritiden.

Ok , var rädd om hälsan bara. Bilen kommer att bli grym , det är jag övertygad om. Du kostar ju på den en riktigt fin omklädning också. Blir den i skinn , alcantara eller nåt annat?

tack för omtanken, men de är jag..friskluftmask o allt som behövs. jag jobbar ju med det dagligen och kan produkterna jag jobbar med. en annan sak för någon som försöker på egen hand.
Tack så mycket!  det blir skinn i mitten av vart säte och mocka ute på kanterna smile kommer bli as nice! all annan inredning kommer också att vara svart cool

Låter perfekt som interiör!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang