1940
Sök

Inför: Gatebil mantorp 17-19 juni 2011

1 738 Inlägg
16 juni 2011
Vedhuggarn skrev:
940RDALLE skrev:
Men att jag ska få betala för att visa upp den tycker jag är lite fel, effekten blir ju att massa fina bilar står hemma så till slut finns det ju inte nått att kolla på mer än körningarna tongue

Finns definitivt en stor risk för det, en risk som arrangören tyvärr verkar ha förbisett. Hoppas dock att det kommer många fina bilar till utställningen. För jag (och jag vet att jag kan vara ensam om det) åker faktiskt upp främst för att kolla på utställningsbilarna. Och ja, det blir första gången jag besöker Gatebil.

Hur skulle värden se ut om alla tyckte lika wink Inte så kul, kan garantera dig många fina bilar och du kommer älska all körning wink Gatebil är ju en av de största träffarna i sverige så ha skoj big_smile

MVH

fotointresserad
2 307 Inlägg
16 juni 2011
Bara någon timme kvar nu innan vi rullar. Blir camping och festområdet på samma yta som förra året eller har de bytt tillbaka igen?

1 278 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
Norde skrev:
Bara någon timme kvar nu innan vi rullar. Blir camping och festområdet på samma yta som förra året eller har de bytt tillbaka igen?

samma som förra smile

Street Knight

Meister
6 763 Inlägg
16 juni 2011
Jag håller med om att de liknar skit att man ska betala för att ställa ut. De skulle aldrig falla mig in att göra det. Enda anledningen till att betala 250 spänn är väll att få in bilen på området så man har lite koll på den plus att man slipper gå. Och ska man köra på banan behöver man ju givetvis ha in den med big_smile

Öhh
272 Inlägg
16 juni 2011
06.00 på Lördag morgon styr vi kosan söderut och jag är så otroligt peppad!! big_smile

947 Inlägg
17 juni 2011
Vedhuggarn skrev:
940RDALLE skrev:
Jag skulle ju hellre vilja att de isåfall sa att din bil passar inte in på området direkt till mig o låta fin bilarna åka in gratis! Tror inte bara de e botten skrapet som tackar nej till att åka in utan även de fina bilarna. Jag är 1 av dom tyvärr!
MVH

Glöm inte möjligheten att vinna priser i de olika klasserna. Att få åka hem med en pokal som uppskattning för arbetet man lagt ner på bilen är en drivkraft för många. Oklart dock ifall alla de tävlingsklasser för utställningsbilar som räknas upp på gatebil.no införs redan på Mantorp eller om de införs först på Rudskogen.

Men jag förstår din poäng. Jämför med Vallåkraträffen, som tänker precis tvärtom. Ställer du ut din bil där får du samtidigt gratis inträde. Fördelen är att jag som besökare kan hitta personliga favoriter bland utställningsbilarna, alla bilar på utställningen måste inte ha showlackering och 20-tumshjul (tyvärr hamnar bilar med dessa attribut ofta i täten när priser ska delas ut). Sedan finns det många bilar som ställs ut på Vallåkra som, för mig, gärna fått stå ute på besökarparkeringen. Men det är smällen man får ta, sådana bilar tittar jag inte på.

Min personliga slutsats är att värdet av en smakfullt förädlad bil är underskattat av bedömningsjuryn på många träffar, trots att vi i Sverige och Norge verkar vara ganska unika på att skapa just smakfulla bilbyggen.

Och ett förklarande tillägg: Jag skulle skämmas över att köra in med en rishög på utställningsområdet och har därför aldrig haft en tanke på att ställa min bil på utställningsområdet bara för att få gratis inträde.

Det är riktigt kul att komma hem med en pokal smile fick 3:e pris i volvo klassen på gatebil förra året smile

192 Inlägg
17 juni 2011
En update om läget på plats @ Mantorp:

http://main.superiorimports.se/blogg/no … park-2011/

Born to be brave
103 Inlägg
17 juni 2011
Blir att åka Kia istället för Finkis till Mantorp på lördag. Skitdäck!! sad

719 Inlägg
17 juni 2011
Hur dags är lämpligt att komma dit om man bara ska kolla? Ingen lust med att stå i kö halva dagen

437 Inlägg
17 juni 2011
Kommer det möjligtvis att bli en Karavan upp dit från Jönköping? vi är några som ska dit och min polare ville att jag skulle kolla här om någon ska upp dit?

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 juni 2011
jag kommer söderifrån jönköping och ska plocka upp en där så kanske kan dra ihop något.. om det blir fler bilar vill säga?

62 Inlägg
17 juni 2011
Jag kommer från skillingaryd på Lördag morgon.. smile

437 Inlägg
17 juni 2011
Okej, vi är 3 bilar som ska mötas upp. så vi är ju då inte så många :p men om någon har något så kan man haka på? smile

2 230 Inlägg
17 juni 2011
hur är det med licens om man ska köra? antar det går lösa PR licens men om man vill ha en ordentlig licens går det att lösa eller gäller någon annan licens typ bilsportlicens enkel eller nån?

så kan det vara då det inte blev som det skulle

343 Inlägg
17 juni 2011
ni har säkert hafft detta uppe redan. men vad är de för avgifter man moste betala för att få köra?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

192 Inlägg
17 juni 2011
Vi bloggar på, jag tror många åkte på en nit som trodde att det skulle regna bort. Visst var det perioder som vädret var katastrof, men långa stunder riktigt bra också...

http://main.superiorimports.se/okategor … rt-resume/

388 Inlägg
17 juni 2011
falkon93 skrev:
ni har säkert hafft detta uppe redan. men vad är de för avgifter man moste betala för att få köra?

det är skrivit minst 100 gånger innan. läs

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

343 Inlägg
17 juni 2011
SkylinePeter skrev:
falkon93 skrev:

orkar inte sitta och kolla i genom 18sidor.

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

62 Inlägg
17 juni 2011
falkon93 skrev:
SkylinePeter skrev:
falkon93 skrev:

Här står alla priser
http://www.mantorppark.com/evenemang_gatebil.html

(en pers tot: 1000kr)
Senast redigerat av NeoSWE (17 juni 2011)

343 Inlägg
17 juni 2011
NeoSWE skrev:
falkon93 skrev:
SkylinePeter skrev:

Här står alla priser
http://www.mantorppark.com/evenemang_gatebil.html

(en pers tot: 1000kr)

okej. så 1000kr då?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!

Sök