Men att jag ska få betala för att visa upp den tycker jag är lite fel, effekten blir ju att massa fina bilar står hemma så till slut finns det ju inte nått att kolla på mer än körningarna
Finns definitivt en stor risk för det, en risk som arrangören tyvärr verkar ha förbisett. Hoppas dock att det kommer många fina bilar till utställningen. För jag (och jag vet att jag kan vara ensam om det) åker faktiskt upp främst för att kolla på utställningsbilarna. Och ja, det blir första gången jag besöker Gatebil.
Hur skulle värden se ut om alla tyckte lika Inte så kul, kan garantera dig många fina bilar och du kommer älska all körning Gatebil är ju en av de största träffarna i sverige så ha skoj
Jag håller med om att de liknar skit att man ska betala för att ställa ut. De skulle aldrig falla mig in att göra det. Enda anledningen till att betala 250 spänn är väll att få in bilen på området så man har lite koll på den plus att man slipper gå. Och ska man köra på banan behöver man ju givetvis ha in den med
Jag skulle ju hellre vilja att de isåfall sa att din bil passar inte in på området direkt till mig o låta fin bilarna åka in gratis! Tror inte bara de e botten skrapet som tackar nej till att åka in utan även de fina bilarna. Jag är 1 av dom tyvärr! MVH
Glöm inte möjligheten att vinna priser i de olika klasserna. Att få åka hem med en pokal som uppskattning för arbetet man lagt ner på bilen är en drivkraft för många. Oklart dock ifall alla de tävlingsklasser för utställningsbilar som räknas upp på gatebil.no införs redan på Mantorp eller om de införs först på Rudskogen.
Men jag förstår din poäng. Jämför med Vallåkraträffen, som tänker precis tvärtom. Ställer du ut din bil där får du samtidigt gratis inträde. Fördelen är att jag som besökare kan hitta personliga favoriter bland utställningsbilarna, alla bilar på utställningen måste inte ha showlackering och 20-tumshjul (tyvärr hamnar bilar med dessa attribut ofta i täten när priser ska delas ut). Sedan finns det många bilar som ställs ut på Vallåkra som, för mig, gärna fått stå ute på besökarparkeringen. Men det är smällen man får ta, sådana bilar tittar jag inte på.
Min personliga slutsats är att värdet av en smakfullt förädlad bil är underskattat av bedömningsjuryn på många träffar, trots att vi i Sverige och Norge verkar vara ganska unika på att skapa just smakfulla bilbyggen.
Och ett förklarande tillägg: Jag skulle skämmas över att köra in med en rishög på utställningsområdet och har därför aldrig haft en tanke på att ställa min bil på utställningsområdet bara för att få gratis inträde.
Det är riktigt kul att komma hem med en pokal fick 3:e pris i volvo klassen på gatebil förra året
Kommer det möjligtvis att bli en Karavan upp dit från Jönköping? vi är några som ska dit och min polare ville att jag skulle kolla här om någon ska upp dit?
hur är det med licens om man ska köra? antar det går lösa PR licens men om man vill ha en ordentlig licens går det att lösa eller gäller någon annan licens typ bilsportlicens enkel eller nån?
Vi bloggar på, jag tror många åkte på en nit som trodde att det skulle regna bort. Visst var det perioder som vädret var katastrof, men långa stunder riktigt bra också...