Störande bilannonser.

Remiss
31 januari 2011 · 1 339 Inlägg

Kibil skrev:

Remiss skrev:

Kibil skrev:

Jasså? Och hur får du fram personens sista fyra siffror?

Hemlis wink

Edit: Finns att hitta på internet utan problem

Bra att det är en hemlis, för då är du cool cool smile

Hatar annonser utan tel nr!!! Speciellt om det är en bil som man är sugen på för stunden...

Tack för bekräftelsen smile smile

Andromeda Rumpmas
31 januari 2011 · 3 860 Inlägg

RD_87 skrev:
Folk som skiver välvårdad och rostig/motorras i samma annons! Hur fan kan en "välvårdad" bil sakna golv?

Det är väl det ständiga problemet när man värderar och specificerar en bil som köpare och säljare, att man har olika uppfattning om definitionerna för fordonets olika egenskaper wink

Köpare                                          Säljare

Rostiga dörrar och skärmkanter       99% rostfri

Övermålad rost                               Rostfri (jomen visst, ett par veckor till kanske)

Går bara bra varm och viss ritual     Går bra i motor och låda
krävs för att få i backen                                                     

Ramlager behöver bytas                  Småfix, lätt för den händige       

Ej besiktad                                      Den rullar lätt igenom med blanka papper, jag har bara inte hunnit

Däcken är blankslitna                       Sommar- och vinterdäck i ok skick

Totalt vrak                                       Småfix, lätt för den händige

Oservad 5000 mil                             Äh, servat själv och slängt kvittona

Skatten ska ut nästa månad              Skattad (jo den är ju skattad?)

Besiktas nästa månad                       Nybesiktad (ja, tills nästa månad alltså!)         

osv.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
FordRSC Los geht's, Schumacher
1 februari 2011 · 1 510 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:
Eller skriver med Servo i utrustningslistan, på bilar nyare än 00..
Och när man läst den ibland långa annonstexten och kanske börjar bli intresserad så står det `inte min bil på bilden men likadan`.. aargh!

Haha helt sant! Hittade en skitfin bil, läste annonsen, ville ringa tills jag läser "inte min bil på bild" Sket i att ringa tongue

En annan skrev "rostfri" ringer bestämmer tid, båda sidotrösklarna genomrostade! Visar för snubben som "
svarar: "nää det är inte rost, besiktningen sa inget...."  lollol

Senast redigerat av FordRSC (1 februari 2011)

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
FordRSC Los geht's, Schumacher
1 februari 2011 · 1 510 Inlägg

attackhamster skrev:
Maskerad nummerplåt.. självklart... annars får oseriösa "köpare" info vart bilen står.. Poff... bil stulen tongue

Varför skulle en biltjuv vara med sugen på att stjäla en bil som är till fsg, än en bil som ej är det?
Denne kan ju lika gärna kika efter en fin bil på stan och söka upp den så! roll

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Klorin_Elvis Fetast i stan !!
1 februari 2011 · 991 Inlägg

Jag var och kollade på en 745 som jag hittade på Blocket som skulle vara rostfri (enligt annonsen) för ett tag sedan och det visade sig att dom MÅLAT över rosten på ALLA 4 skärmarna och sen var torpedplåten helt sönder kexad sad    Rostfri ?? - Nej skulle inte tro det va !!   blev ingen affär kan jag lova er tongue

Senast redigerat av Klorin_Elvis (1 februari 2011)

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
Tega Yrkesförare
1 februari 2011 · 1 073 Inlägg

Hatar maskerade nummerplåtar. Hittar jag 4-5 potentiella bilar jag är intresserade av, vill jag kunna kolla upp dom i lugn och ro själv. Tänker inte sitta och ringa upp folk, då får det vara.

Visar alltid mitt regnummer när jag säljer dom på blocket.
Är man rädd för stölder, får man räkna med många missade potentiella köpare.

Montana86
1 februari 2011 · 70 Inlägg

FordRSC skrev:

kastintegrusivevhus skrev:
Eller skriver med Servo i utrustningslistan, på bilar nyare än 00..
Och när man läst den ibland långa annonstexten och kanske börjar bli intresserad så står det `inte min bil på bilden men likadan`.. aargh!

Haha helt sant! Hittade en skitfin bil, läste annonsen, ville ringa tills jag läser "inte min bil på bild" Sket i att ringa tongue

En annan skrev "rostfri" ringer bestämmer tid, båda sidotrösklarna genomrostade! Visar för snubben som "
svarar: "nää det är inte rost, besiktningen sa inget...."  lollol

hehehhe saningen är vad besiktningen säger !!! smile

Montana86
1 februari 2011 · 70 Inlägg

FordRSC skrev:

attackhamster skrev:
Maskerad nummerplåt.. självklart... annars får oseriösa "köpare" info vart bilen står.. Poff... bil stulen tongue

Varför skulle en biltjuv vara med sugen på att stjäla en bil som är till fsg, än en bil som ej är det?
Denne kan ju lika gärna kika efter en fin bil på stan och söka upp den så! roll

men bilen har kanske fina fälgar. det är inte alltid dom är ute efter bilar ....

FordRSC Los geht's, Schumacher
1 februari 2011 · 1 510 Inlägg

Montana86 skrev:

FordRSC skrev:

attackhamster skrev:
Maskerad nummerplåt.. självklart... annars får oseriösa "köpare" info vart bilen står.. Poff... bil stulen tongue

Varför skulle en biltjuv vara med sugen på att stjäla en bil som är till fsg, än en bil som ej är det?
Denne kan ju lika gärna kika efter en fin bil på stan och söka upp den så! roll

men bilen har kanske fina fälgar. det är inte alltid dom är ute efter bilar ....

Nää sant, men har man fina dyra fälgar så har man ju låsmutter på! men det finns säkert knep att fixa upp de med?!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Slash Saabifierad
1 februari 2011 · 2 026 Inlägg

Jag kan klara det mesta men när folk lägger in bilder upp och ner, bilder på en snöhög, på sin fru eller sina barn som går på motorhuven då får det räcka tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
LordLife
1 februari 2011 · 998 Inlägg

kastintegrusivevhus skrev:
Eller skriver med Servo i utrustningslistan, på bilar nyare än 00..
Och när man läst den ibland långa annonstexten och kanske börjar bli intresserad så står det `inte min bil på bilden men likadan`.. aargh!

Stör mig på det också "inte min bil på bilden men likadan" och ibland så finns där tillägg " och den är röd inte blå"
Likadant det där men att dom lägger ut bilder där bilen är smutsig och skriver att dom inte hunnit tvätta den= jag tvättar den aldrig.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Nitrometanskada Gött mos
1 februari 2011 · 1 096 Inlägg

Jag stör mig på totalidioter som först skriver "säljes pga tidsbrist" för att sedan avsluta sin annons med "eller bytes mot något annat kul".

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Muckluck
1 februari 2011 · 248 Inlägg

Remiss skrev:

M103 skrev:
Maskerad nummerplåt, skitiga bilar, skitig inredning, 99% rostfri.

Kan tyckas irriterande men jag förstår dom som gör det...


Hade du gett mig ditt reg nr kan jag logga in på bilprovningen, boka besiktningar tex osv och det gäller alla bilar som står på dig och det är ju inge vidare.

Någon som vill jävlas eftersom att du inte ville pruta via telefon tex skulle kunna få för sig att göra något sånt..

Om du tänker så så får du väl ta bort nummerskyltarna när du är ute och åker det är ju lika farligt då om nån ser numret  wink

Slickk_dude
1 februari 2011 · 138 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Jag stör mig på totalidioter som först skriver "säljes pga tidsbrist" för att sedan avsluta sin annons med "eller bytes mot något annat kul".

Det där är en klassiker men ändå så lyckas dom bli av med bilen...smile

zoopåse
1 februari 2011 · 1 171 Inlägg

Jag stör mig mycket på otrevliga annonser som radar upp vilka som inte ska kontakta annonsören. "Oseriösa, testpiloter, däcksparkare eller rödhåriga göre sig inte besvär" Vad är det för mening med det? Det enda det säger är ju att säljaren är otrevlig.

Sedan är det jobbigt med alla särskrivningar, stora bokstäver och felstavningar. Det räcker ju med att kolla ett par olika annonser om man är osäker på hur man stavar "RÖST FRI" eller "NY SKATAT".

Jag tycker även man kan skriva så mycket som möjligt om bilen om man inte vill ha mail med frågor.

gamlingen
1 februari 2011 · 5 198 Inlägg

zoopåse skrev:
Jag stör mig mycket på otrevliga annonser som radar upp vilka som inte ska kontakta annonsören. "Oseriösa, testpiloter, däcksparkare eller rödhåriga göre sig inte besvär" Vad är det för mening med det? Det enda det säger är ju att säljaren är otrevlig.

Sedan är det jobbigt med alla särskrivningar, stora bokstäver och felstavningar. Det räcker ju med att kolla ett par olika annonser om man är osäker på hur man stavar "RÖST FRI" eller "NY SKATAT".

Jag tycker även man kan skriva så mycket som möjligt om bilen om man inte vill ha mail med frågor.

är man osäker på stavningen som tydligen 95% av annonsörerna är,så bör man låta nån som kan läsa igenom ock korrigera annonsen.

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
1 februari 2011 · 1 004 Inlägg

zoopåse skrev:
Jag tycker även man kan skriva så mycket som möjligt om bilen om man inte vill ha mail med frågor.

Jo man har ju sett annonser där det står t.ex ` Volvo -87 `som rubrik å sen när man ska läsa annonstexten står det endast `Avställd` man kan ju undra hur en del tänker?

"My drinkingteam has a racingproblem"
hinowa
1 februari 2011 · 626 Inlägg

"99% rostfri" = alltså saknas det flera kilo plåt!

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
Zwudda Refined
1 februari 2011 · 1 770 Inlägg

Det allra värsta är när man ser bilden med grymma fälgar

För att sedan avsluta annonsen längst ner:

Fälgar på bild följer ej med bilen, står på 15" plåt

Det tar priset!!

turboforssen Telge Drifting Team
1 februari 2011 · 5 398 Inlägg

gamlingen skrev:

zoopåse skrev:
Jag stör mig mycket på otrevliga annonser som radar upp vilka som inte ska kontakta annonsören. "Oseriösa, testpiloter, däcksparkare eller rödhåriga göre sig inte besvär" Vad är det för mening med det? Det enda det säger är ju att säljaren är otrevlig.

Sedan är det jobbigt med alla särskrivningar, stora bokstäver och felstavningar. Det räcker ju med att kolla ett par olika annonser om man är osäker på hur man stavar "RÖST FRI" eller "NY SKATAT".

Jag tycker även man kan skriva så mycket som möjligt om bilen om man inte vill ha mail med frågor.

är man osäker på stavningen som tydligen 95% av annonsörerna är,så bör man låta nån som kan läsa igenom ock korrigera annonsen.

ha ha ha tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang