matteeee
Ingen himmel är så blå som min
4 februari 2011
· 2 972 Inlägg
Kinshi skrev:
Det är f*n inte samma sak Agda 87 går väl inte drömmer om en ferrari för miljoner hon vill väll ha en bil som tar henne från A till B
Men när bilen går sönder vad tror du Agda gör ? Lämnar in den på märkesvärkstad för det är det de har lurat i henne att det är "bättre" att lämna in den där. Och när de ringer henne och säger att det och det har gått sönder så har hon inte mycket säga till om än att
-ja ok fixa det.
Visst finns det många som fuskar men inte lika mycket som stora Märkesvärkstäder, och de är inte bättre eller GUD favorit för att säga att det är bättre än alla andra.
torpis skrev:
Jag tycker fortfarande det är kundens ansvar att välja var han/hon lämnar bilen. Likväl som kunden själv avgör om man vill köpa en bil för en miljon eller en annan bil för hälften av pengarna med samma utrustnignslista, samma färg och samma antal hästkrafter, bara halva priset.
Att verkstäder fuskar är en helt annan fråga.
Så det är Bilias fel att Agda 87 år inte har ork, möjlighet eller lust att jämföra vad hon får för sin surt förvärvade pension? Bilia går inte ut och säger att dom är billigast, dom tvingar ingen, men berättar varför dom tycker att man ska anlita dom. Vanlig marknadsföring alltså.
Det är ett s-ans USA-samhälle folk vill ha, som inte orkar tänka, engagera sig eller lägga ner mer än två sekunder av sin egen tid på en sån sak som sin egen bil. Och blir man "lurad" (för att man inte själv jämför innan) ska man väl helst kunna stämma företaget på miljonbelopp och slippa arbeta i resten av livet med?
Om folk tänkte själv mer skulle världen va fan så mycket bättre!
/Mattias