Jag har haft både äldre och nyare bilar och kan dra lite slutsatser här;
OBS! Detta är mina högst personliga erfarenheter och åsikter.
Audi 100 TQS -89
Plus: Rolig som satan, körglädje, komfort och rymlig.
Minus: Drack bensin i mängder, massor av elfel, inte helt lätt att skruva.
Slutsats: Förmodligen den roligaste bilen jag ägt, men den krassa verkligheten är att jag vill kunna åka in till göteborg utan att behöva vara rädd för att bilen skall lägga av i rödljus och inte starta på en halvtimme osv.
S60 T5 -02
Plus: Trimmad ca 300hk gjorde den förbaskat rolig när det gick rakt fram, komfortabel och säker.
Minus: Svajig och orolig när det började svänga(helt original upphängning) vilket jag bittert fick erfara.
Slutsats: En otroligt bekväm och skön bil, men knappast den roligaste bilen jag kört, Audin slog den med hästlängder i körglädje.
V70 2.5D -99
Plus: Lätt att trimma, bara går och går, billig som satan, körglädje(mer än alla nyare volvos jag kört, även äldre), räckte med lite andra fjädrar och lite småtrim så är den riktigt trevlig.
Minus: Andrahandsvärdet är nog noll, börja motorelen krångla så är det jobbigt och kan bli väldigt dyrt.
Slutsats: En kompromiss mellan körglädje(enligt mig) och praktiska saker såsom lastutrymme, komfort osv.
Överlag kan jag bara säga, alla bilar har sin charm, för mig spelar det ingen roll om det är en bil -55 eller om det är en -09, känner jag att denna bilen kan skänka mig glädje på ett eller ett annat sätt så vet jag att jag hittat rätt.
Om man säger