940 16v turbo

940 16v turbo
  • 112 Följare
  • 264 058 Visningar
  • Projektet avslutat 2 september 2012
aqulio
24 augusti 2012 · 1 146 Inlägg

KL Racing 3" rostfritt från turbon, racekat.
Vad ska du ha för det om du säljer det?

_Persson_
24 augusti 2012 · 571 Inlägg

Jag lägger ut lite grejer som blir över senare.

aqulio
24 augusti 2012 · 1 146 Inlägg

okej pm mej vad du ska sälja då smile

zemet
24 augusti 2012 · 4 036 Inlägg

_Persson_ skrev:
De är slutmekat med den här bilen. Min ms3 box var trasig som jag misstänkte. Köpte ett nytt ms2 v3 och trodde att allt skulle bli bra. Men fortfarande krångel. Är nu till salu, är så jääävla trött på biljäveln.

En hel sommar skruvande och den startar inte, har inget garage förutom att vara på jobbet på helgerna.
Blir att köpa någon annan rolig bil som är färdig istället smile

Är det inte bättre att du lämnar bort den till någon riktigt duktig som fixar just sprutet och det bara då?

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Hermanssons_Garage
24 augusti 2012 · 2 415 Inlägg

zemet skrev:

_Persson_ skrev:
De är slutmekat med den här bilen. Min ms3 box var trasig som jag misstänkte. Köpte ett nytt ms2 v3 och trodde att allt skulle bli bra. Men fortfarande krångel. Är nu till salu, är så jääävla trött på biljäveln.

En hel sommar skruvande och den startar inte, har inget garage förutom att vara på jobbet på helgerna.
Blir att köpa någon annan rolig bil som är färdig istället smile

Är det inte bättre att du lämnar bort den till någon riktigt duktig som fixar just sprutet och det bara då?

tänkte exakt likadant. jag känner en smile kolla min sida! smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
_Persson_
24 augusti 2012 · 571 Inlägg

zemet skrev:

_Persson_ skrev:
De är slutmekat med den här bilen. Min ms3 box var trasig som jag misstänkte. Köpte ett nytt ms2 v3 och trodde att allt skulle bli bra. Men fortfarande krångel. Är nu till salu, är så jääävla trött på biljäveln.

En hel sommar skruvande och den startar inte, har inget garage förutom att vara på jobbet på helgerna.
Blir att köpa någon annan rolig bil som är färdig istället smile

Är det inte bättre att du lämnar bort den till någon riktigt duktig som fixar just sprutet och det bara då?

Jag har gett upp med bilen så är det bara. Garanterat något annat som kommer krångla sen!
Ska man lämna till firma kommer de kosta en del, ny kabelhärva behövs, mappning och jag vet inte om kardan och allt sitter bra. De drar iväg, vill inte lägga ut mer på den här bilen.

Hermanssons_Garage
24 augusti 2012 · 2 415 Inlägg

_Persson_ skrev:

zemet skrev:

_Persson_ skrev:
De är slutmekat med den här bilen. Min ms3 box var trasig som jag misstänkte. Köpte ett nytt ms2 v3 och trodde att allt skulle bli bra. Men fortfarande krångel. Är nu till salu, är så jääävla trött på biljäveln.

En hel sommar skruvande och den startar inte, har inget garage förutom att vara på jobbet på helgerna.
Blir att köpa någon annan rolig bil som är färdig istället smile

Är det inte bättre att du lämnar bort den till någon riktigt duktig som fixar just sprutet och det bara då?

Jag har gett upp med bilen så är det bara. Garanterat något annat som kommer krångla sen!
Ska man lämna till firma kommer de kosta en del, ny kabelhärva behövs, mappning och jag vet inte om kardan och allt sitter bra. De drar iväg, vill inte lägga ut mer på den här bilen.

hur blir det på nästa bil tror du? tongue hehe wink lägg de på is en stund?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
henke_92 TBM NINJA
24 augusti 2012 · 917 Inlägg

_Persson_ skrev:
De är slutmekat med den här bilen. Min ms3 box var trasig som jag misstänkte. Köpte ett nytt ms2 v3 och trodde att allt skulle bli bra. Men fortfarande krångel. Är nu till salu, är så jääävla trött på biljäveln.

En hel sommar skruvande och den startar inte, har inget garage förutom att vara på jobbet på helgerna.
Blir att köpa någon annan rolig bil som är färdig istället smile

lider med dig, kör snart min 740 turbo till skroten, blir fullständigt tokig på den, bajsar ut felkoder och ingen går att åtgärda å den går bara sämre å sämre så säljer aset nu!

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Glesmark
25 augusti 2012 · 1 938 Inlägg

E tveksam till att en färdigköpt bil kommer funka felfritt, och där har ni istället inte en aning om vad som är gjort med speciallösningar osv när det kommer till krånglande saker.
Då står man där och stirrar sig blind istället, ge inte upp för småsaker!
En 740 är simpel hur man än vänder på det, elektronik är krångligt, men det finns folk på forum som löser färdiga härvor till volvos rödblock, bara plugga in med startmapp så pruttar det antagligen igång!

En kardan...sitter ordentligt? Drag åt den, menar du att det är fel längd osv, kapa den och svetsa den i rätt längd.
Lika simpelt som att bränna ihop ett avgasrör typ.

jonteringkvist
25 augusti 2012 · 98 Inlägg

Har nu läst igenom alla 40 sidor, grymt bra kommer det nog bli med 16vn om du får igång det ! jobba på så ska det nog lösa sig ! smile

Pavva
26 augusti 2012 · 1 215 Inlägg

Jag tycker också att du ska ha den kvar. Tänk dig själv att köra en bil med 500hk som du har byggt? Det borde ju kännas underbart haha

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang