Spacers bak till Volvo 855, fråga!

Ekjavel
24 maj 2011 · 79 Inlägg

Hej!

Har för ett tag sedan skaffat nya fälgar, köpt från Svenska Gummihuset så jag antar att ET-måttet är rätt. Ska väl vara 43 om jag inte har fel?
5/108

Om man nu står snett bakom bilen så ser man att bakdäcken är mycket längre in (Mindre spårvidd) än vad framdäcken är, så då funderar jag på spacer till bakdäcken.
Någon som har erfarenhet av dessa och som har förslag på vilken tjocklek som behövs? Bifogar en bild där det går att se lite hur jag menar.

https://www1.garaget.org/archive/85/84940/118022/118022-2329285.jpg


Ser det inte ut som att bakdäcken är längre in?

Tacksam för svar då jag inte har en aning om vad som blir för mycket eller för lite!

MVH/ Niklas smile

Senast redigerat av Ekjavel (24 maj 2011)

Volvo PV 444 "Gammlingen" (1957)
Osse
24 maj 2011 · 132 Inlägg

Ekjavel skrev:
Hej!

Har för ett tag sedan skaffat nya fälgar, köpt från Svenska Gummihuset så jag antar att ET-måttet är rätt. Ska väl vara 43 om jag inte har fel?
5/108

Om man nu står snett bakom bilen så ser man att bakdäcken är mycket längre in (Mindre spårvidd) än vad framdäcken är, så då funderar jag på spacer till bakdäcken.
Någon som har erfarenhet av dessa och som har förslag på vilken tjocklek som behövs? Bifogar en bild där det går att se lite hur jag menar.

http://www1.garaget.org/archive/85/84940/118022/118022-2329285.jpg


Ser det inte ut som att bakdäcken är längre in?

Tacksam för svar då jag inte har en aning om vad som blir för mycket eller för lite!

MVH/ Niklas smile

Macke på Meko kan nog hjälpa dig med spcer skivor.  Jag fick testa mig fram på min så blev 7mm tillslut.
Sen kan jag hjälpa dig med centrumring t spacern så den är centrerad smile

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Noiseprojekt
24 maj 2011 · 1 523 Inlägg

Jag har spacers liggande.. bara du lånar o provar... har nog 2st 3mm och 2st 5mm.

Ekjavel
25 maj 2011 · 79 Inlägg

Osse skrev:

Ekjavel skrev:
Hej!

Har för ett tag sedan skaffat nya fälgar, köpt från Svenska Gummihuset så jag antar att ET-måttet är rätt. Ska väl vara 43 om jag inte har fel?
5/108

Om man nu står snett bakom bilen så ser man att bakdäcken är mycket längre in (Mindre spårvidd) än vad framdäcken är, så då funderar jag på spacer till bakdäcken.
Någon som har erfarenhet av dessa och som har förslag på vilken tjocklek som behövs? Bifogar en bild där det går att se lite hur jag menar.

http://www1.garaget.org/archive/85/84940/118022/118022-2329285.jpg


Ser det inte ut som att bakdäcken är längre in?

Tacksam för svar då jag inte har en aning om vad som blir för mycket eller för lite!

MVH/ Niklas smile

Macke på Meko kan nog hjälpa dig med spcer skivor.  Jag fick testa mig fram på min så blev 7mm tillslut.
Sen kan jag hjälpa dig med centrumring t spacern så den är centrerad smile

Okej smile får kolla big_smile Låter intressant, modifierar du köpta spacers eller skär du ut egna:)?

Senast redigerat av Ekjavel (25 maj 2011)

Volvo PV 444 "Gammlingen" (1957)
Ekjavel
25 maj 2011 · 79 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Jag har spacers liggande.. bara du lånar o provar... har nog 2st 3mm och 2st 5mm.

Okej:) Kanske kommer förbi någon dag och lånar så jag bara kan prova mig fram lite smile, vad körde du på den vita:)?

Volvo PV 444 "Gammlingen" (1957)
Noiseprojekt
25 maj 2011 · 1 523 Inlägg

nee på 240in så dom har legat länge...
men dom passar din!

Ekjavel
26 maj 2011 · 79 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
nee på 240in så dom har legat länge...
men dom passar din!

Aha okej:) jo det är ju samma bultcirkel:), är dem anpassade för att passa centrumringen? eller blir det att dem vilar på bara bultarna:)?

Volvo PV 444 "Gammlingen" (1957)
Noiseprojekt
26 maj 2011 · 1 523 Inlägg

Ekjavel skrev:

Noiseprojekt skrev:
nee på 240in så dom har legat länge...
men dom passar din!

Aha okej:) jo det är ju samma bultcirkel:), är dem anpassade för att passa centrumringen? eller blir det att dem vilar på bara bultarna:)?

jag kan visa sen! smile
vi kan ta det ikväll eller i morgon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang