Varför fuska med bes?

xXSammy
11 juni 2011 · 6 580 Inlägg

_DamnIt skrev:

killercow skrev:
ja detta med toning har de varit prat om. varför ska man ha tonade framrutor? är det för man vill se sämre?

Det är "coolt" wink

Hallå på Need for Speed Underground får man mera utseende poäng med tonade rutor, gäller ALLA rutor!

---


Finns jävligt många också som ger rådet att hälla i K-sprit i tanken istället för ge dugliga felsöknings tips

De/Dem
wistfors Performance meck
11 juni 2011 · 342 Inlägg

fusk är bra
angående Abs så är det ju skit bra att ha på en bruks bil men dom bilar som finns på garaget är ju oftast ombyggda och då ställer absen bara till med problem. skickar man ett rejält förställ mot en rondell med en bil med abs så går det inte bromsa ner farten alls lika mycket som om man kör utan abs
4 krafsare är det ju totalt onödigt med abs motor broms på dom bilarna är ju helt otroligt vad det bromsar bara gå ner genom lådan så bromsar det som fasen även om det är blank is och rejät 4hjuls häng så slår ju absen ifrån så fort man nuddar pedalen.

men vist dom motorstarka bilarna som folk bara åker och glider med kan det kanske vara gött med abs om man nu tänker sig behöva bromsa för nått larvigt...

Mvh

ekelund88
11 juni 2011 · 2 656 Inlägg

wistfors skrev:
fusk är bra
angående Abs så är det ju skit bra att ha på en bruks bil men dom bilar som finns på garaget är ju oftast ombyggda och då ställer absen bara till med problem. skickar man ett rejält förställ mot en rondell med en bil med abs så går det inte bromsa ner farten alls lika mycket som om man kör utan abs
4 krafsare är det ju totalt onödigt med abs motor broms på dom bilarna är ju helt otroligt vad det bromsar bara gå ner genom lådan så bromsar det som fasen även om det är blank is och rejät 4hjuls häng så slår ju absen ifrån så fort man nuddar pedalen.

men vist dom motorstarka bilarna som folk bara åker och glider med kan det kanske vara gött med abs om man nu tänker sig behöva bromsa för nått larvigt...

Mvh

öhm har du  övverhuvudtaget sladdat 4wd nångång?????? och om  du har vill jag gärna veta vilken 4wd som blir lättare att piska upp utan abs

wistfors Performance meck
11 juni 2011 · 342 Inlägg

ekelund88 skrev:

wistfors skrev:
fusk är bra
angående Abs så är det ju skit bra att ha på en bruks bil men dom bilar som finns på garaget är ju oftast ombyggda och då ställer absen bara till med problem. skickar man ett rejält förställ mot en rondell med en bil med abs så går det inte bromsa ner farten alls lika mycket som om man kör utan abs
4 krafsare är det ju totalt onödigt med abs motor broms på dom bilarna är ju helt otroligt vad det bromsar bara gå ner genom lådan så bromsar det som fasen även om det är blank is och rejät 4hjuls häng så slår ju absen ifrån så fort man nuddar pedalen.

men vist dom motorstarka bilarna som folk bara åker och glider med kan det kanske vara gött med abs om man nu tänker sig behöva bromsa för nått larvigt...

Mvh

öhm har du  övverhuvudtaget sladdat 4wd nångång?????? och om  du har vill jag gärna veta vilken 4wd som blir lättare att piska upp utan abs

bara en gammal subaru;) inte alls lättare att piska upp den utan abs.

Mvh

MeloveGolf Vw trimmare
11 juni 2011 · 2 995 Inlägg

tkd_rille skrev:
De är riktiga fattiglappar som inte ens borde få framföra sitt fordon, för tänk så dyr skatt och bensin och försäkring är idag.
Har man inte råd att fixa 2or så kan man sälja och gå på den lata linjen att köpa sprillans ny varje gång de är dags för besiktning. Men de har väl inte fattiglapparna råd med.

----

Varje gång jag besiktar och kontrollanten kanske missar något så påpekar jag hans jobb om han inte igentligen borde sätta anmärkning för jag irriterar mig på folk som inte kan sitt jobb.

Du är inte bara nedlåtande,arrogant och trångsynt utan även en riktig bror duktig

Jag tror du åker buss i verkliga livet big_smile

rickylicious skrev:
Det är ju en jävla skillnad på att ha trasig eller fungerande ABS på sin bil, speciellt ni idioter som har en ABS som funkar "ibland" (glapp). Förstår ni inte varför så borde ni fan inte ha körkort allvarligt talat.

Ge dig nu abs utvecklades redan på 1930 taletvad tror du ska hända om du tappar en sensor eller kransring eller kanske får glapp i en givare? förklara för mig i detalj vad som är så farligt med glapp i abs:en?

8000mil med blinkande lampa gör mig glad varje dag när det är lite disco i bilen lyser så gult och fint så..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
rickylicious Webbutvecklare
11 juni 2011 · 2 369 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Ge dig nu abs utvecklades redan på 1930 taletvad tror du ska hända om du tappar en sensor eller kransring eller kanske får glapp i en givare? förklara för mig i detalj vad som är så farligt med glapp i abs:en?

8000mil med blinkande lampa gör mig glad varje dag när det är lite disco i bilen lyser så gult och fint så..

Förstår du inte varför det är idiotiskt att köra med en ABS som glappar och fungerar lite när den känner för det så står jag fast vid mitt uttalande: DU SKA INTE HA KÖRKORT.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
SoL Eigenbrötler
11 juni 2011 · 1 237 Inlägg

Andromeda skrev:

SoL skrev:
Jag resonerar som så, att det som är valfritt att använda, ska inte vara krav från besiktningen att det ska fungera.

Exempel:

Handbroms: Finns det en lag som säger att du måste använda den när du parkerar, eller?
Vindrutetorkare: Finns det någon lag som säger att du MÅSTE använda dem om din ruta blir blöt eller smutsig?
Vindrutespolare: se ovan.
Helljus: Finns det någon lag som säger att du måste använda helljus när du åker på natten?


Motexempel:
Bilbälte: Det finns en lag som säger att du måste använda bilbälte, därför ska det naturligtvis kontrolleras och vara godkänt.


naturligtvis fungerar mitt helljuse, vindrutetorkare och handbroms. men jag använder bara vindrutetorkarna och spolarna. helljuset har jag inte haft på på ett par månader och handbromsen använde jag i vintras när jag sladdade lite big_smile

bara några tankar av mig... jag vet att folk kommer tycka jag är löjlig eller barnslig, i dont give a föök wink

Om jag tycker att du är dum då?

Vindrutetorkare behövs definitivt om det är lite sämre väder ute. Om du på fullt allvar menar att du ser bra utan torkare och spolare efter att ha mött en lastbil på landsvägen en saltblöt vinterdag tror jag inte att du har något körkort.

Jag ser i alla fall inte mer än på sin höjd 50 m utan helljus när de tar nermörkt, och i 0 km/h innebär det 2 sek från älgen. 1 sek att reagera och en sekund att få stopp på bilen. Jaja, det är ju självsanerande i alla fall...

läste du vad jag skrev?

"""""
naturligtvis fungerar mitt helljuse, vindrutetorkare och handbroms. men jag använder bara vindrutetorkarna och spolarna. helljuset har jag inte haft på på ett par månader och handbromsen använde jag i vintras när jag sladdade lite big_smile

""""



jag har inte kört i mörker på ett par månader nu, så därför har jag inte använt helljuset. spolare och torkare använder jag.


såklart torkar man rutan efter att man mött en lastbil eller liknande. jag har inte påstått att jag ser bra utan att torka rent.

Jag tycker bara att om det finns krav på funktion, så ska det finnas lag om att använda sakerna.

Om det inte är lag på att använda dem, så finns det väl ingen mening med ett krav om att de ska fungera? Det är ju ändå upp till ägaren att använda prylarna eller inte...


sedan är det ju kul att påpeka på allt detta eftersom folk reagerar så starkt på det big_smile

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Navkapsel
11 juni 2011 · 4 637 Inlägg

tkd_rille skrev:
Jag anser Och då menar jag allvar att alla som måste fuska igenom bilarna pga diverse saker. De är riktiga fattiglappar som inte ens borde få framföra sitt fordon, för tänk så dyr skatt och bensin och försäkring är idag.
Har man inte råd att fixa 2or så kan man sälja och gå på den lata linjen att köpa sprillans ny varje gång de är dags för besiktning. Men de har väl inte fattiglapparna råd med.
Varje gång jag besiktar och kontrollanten kanske missar något så påpekar jag hans jobb om han inte igentligen borde sätta anmärkning för jag irriterar mig på folk som inte kan sitt jobb.

Anledning är med att jag påpekar dem är att de lät en kompis bil komma igenom med plåt mot plåt på bakbromsar och jag fick en 2a på ett bromsok vars handbroms inte fungera. Jag undrar vilket som var värst.

Instämmer.

Tror dock det i de flesta fallen handlar om snålhet.

Muttley
11 juni 2011 ·

MeloveGolf skrev:

tkd_rille skrev:
De är riktiga fattiglappar som inte ens borde få framföra sitt fordon, för tänk så dyr skatt och bensin och försäkring är idag.
Har man inte råd att fixa 2or så kan man sälja och gå på den lata linjen att köpa sprillans ny varje gång de är dags för besiktning. Men de har väl inte fattiglapparna råd med.

----

Varje gång jag besiktar och kontrollanten kanske missar något så påpekar jag hans jobb om han inte igentligen borde sätta anmärkning för jag irriterar mig på folk som inte kan sitt jobb.

Du är inte bara nedlåtande,arrogant och trångsynt utan även en riktig bror duktig

Jag tror du åker buss i verkliga livet big_smile

rickylicious skrev:
Det är ju en jävla skillnad på att ha trasig eller fungerande ABS på sin bil, speciellt ni idioter som har en ABS som funkar "ibland" (glapp). Förstår ni inte varför så borde ni fan inte ha körkort allvarligt talat.

Ge dig nu abs utvecklades redan på 1930 taletvad tror du ska hända om du tappar en sensor eller kransring eller kanske får glapp i en givare? förklara för mig i detalj vad som är så farligt med glapp i abs:en?

8000mil med blinkande lampa gör mig glad varje dag när det är lite disco i bilen lyser så gult och fint så..

Haha nu kör jag iphone så orkar inte redigera. Jag är nedlåtande när de gäller detta ja, och de är bara fattigt folk som inte fixar bilarna smile
I mitt verkliga liv kör jag bil mellan 30-60 mil om dagen och har inga fel på bilen som de skulle sätta 2or på wink
Min privatbil. 740-88. Fick blankt papper.

Har inte åkt buss på 5 år och tåg prova jag längre sträcka i lördags och fann att bilen är billigare och smidigare wink

AlltF4
11 juni 2011 · 38 Inlägg

vissa grejer är bara löjligt. skitviktigt med alla vitala funktioner som tidigare nämnts i tråden.

MEN jag blev väldigt anti SBP när de gav mig en 2a på spolare ur funktion och inte ens lät mig fylla vatten. finns ju för satan tillomed handfat/kran inne i bes,hallen. utan nej. åk hem åtgärda,beställ ny tid och kom hit igen.
visst, jag borde ha kollat spolare innan bes, men då jag kör den bilen så sällan att jag tvättar den oftare än vad den är ute på vägen så trodde jag att det fanns kvar vätska i behållaren...

men å andra sidan vid ett annat tillfälle har de upptäckt skada på en bromsslang som jag själv inte kunde se förens jag fått av den. så det var ju bra =]

<3 Värmland
MeloveGolf Vw trimmare
11 juni 2011 · 2 995 Inlägg

rickylicious skrev:

MeloveGolf skrev:
Ge dig nu abs utvecklades redan på 1930 taletvad tror du ska hända om du tappar en sensor eller kransring eller kanske får glapp i en givare? förklara för mig i detalj vad som är så farligt med glapp i abs:en?

8000mil med blinkande lampa gör mig glad varje dag när det är lite disco i bilen lyser så gult och fint så..

Förstår du inte varför det är idiotiskt att köra med en ABS som glappar och fungerar lite när den känner för det så står jag fast vid mitt uttalande: DU SKA INTE HA KÖRKORT.

Nej jag förstår verkligen inte utveckla gärna istället, ska vi förbjuda alla bilar som saknar abs kasnke dom är ju livsfarliga roll

PS. Min airbag lampa lyser också!http://www.alltforforaldrar.se/snack2/images/smilies/hurray.gif

tkd_rille skrev:
Haha nu kör jag iphone så orkar inte redigera. Jag är nedlåtande när de gäller detta ja, och de är bara fattigt folk som inte fixar bilarna 
I mitt verkliga liv kör jag bil mellan 30-60 mil om dagen och har inga fel på bilen som de skulle sätta 2or på
Min privatbil. 740-88. Fick blankt papper.

Har inte åkt buss på 5 år och tåg prova jag längre sträcka i lördags och fann att bilen är billigare och smidigare

Tur att du hade lite humor och inte flippade big_smile faktum är att jag körde obes i 2månader och jag är verkligen inte fattiglapp men med 400mil  i månaden och jobb 7dar i veckan där bilen används varje dag får jag helt enkelt skjuta upp lagningarna till en passande tid, jag tror många mer är med mig på just den punkten att tiden helt enkelt saknas inte pengarna, hade jag haft nått allvarligt fel hade jag naturligtvis fixat det med hyrbil och djävulskap men när det bara är småfel som inte påverkar varken säkerhet eller körförmåga så tar jag det helt enkelt när tid finnes.

Så inte bara fattiglappar ignorerar fel & brister wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
sthlm_145
11 juni 2011 · 297 Inlägg

Du får inte ha rutorna nere, finns det en ruta i bilen ska den kunnas tas upp. Dom släpper igenom om det inte finns någon ruta.
Kan även få ombes óch böter om du åker med vinterdäck sommar tid. Men du kan besikta bilen med vinterdäck sommartid. roll

Volkswagen Touareg "T3" (2013)
Volvo v70 2,5T "Wanna Play" (1998)
BMW E36 "M50b28" (1996)
killercow
11 juni 2011 ·

MeloveGolf skrev:
PS. Min airbag lampa lyser också!http://www.alltforforaldrar.se/snack2/i … hurray.gif

Som jag skrev tidigare så är air-bag lampan den enda varnings lampan som får lysa

killercow
11 juni 2011 ·

MeloveGolf skrev:
med 400mil  i månaden och jobb 7dar i veckan där bilen används varje dag

Vad har du för jobb igentligen som jobbar varje dag tongue

MissLee
11 juni 2011 · 52 Inlägg

Ang toning på rutorna som nån nämnde så har jag det dels för att det inte blir lika varmt i bilen på sommaren , stoppar upp en del av solljuset , slipper bli bländad av solen genom sidorutan (är ganska kort så solskyddet hjälper inte) plus att jag verkligen avskyr när folk kommer upp bredvid en på motorvägen , stirrar på en , garvar och försöker få en att rejsa , kör förbi , släpper av så jag hamnar bredvid igen etc , då är det skönt att inte "synas" , då är det inte lika intressant har jag märkt.
Dock så skulle jag inte försöka besiktiga med det , utan jag river ner det inför bes och sen åker jag och betalar för att få det pålagt igen.. smile

Muttley
12 juni 2011 ·

MissLee skrev:
Ang toning på rutorna som nån nämnde så har jag det dels för att det inte blir lika varmt i bilen på sommaren , stoppar upp en del av solljuset , slipper bli bländad av solen genom sidorutan (är ganska kort så solskyddet hjälper inte) plus att jag verkligen avskyr när folk kommer upp bredvid en på motorvägen , stirrar på en , garvar och försöker få en att rejsa , kör förbi , släpper av så jag hamnar bredvid igen etc , då är det skönt att inte "synas" , då är det inte lika intressant har jag märkt.
Dock så skulle jag inte försöka besiktiga med det , utan jag river ner det inför bes och sen åker jag och betalar för att få det pålagt igen.. smile

Har du ingen ac? De är billigare med solglasögon, eller så finns bilkuddar. De är väl bara garva tillbaka eller stirra rakt fram. Inte lätt att vara folkskygg
wink.
Tonat är en trafikfara på kvällstid, och de är faktiskt sant.  smile men du kanske håller dig till dagtid.

LeafBox Lat Perfektionist
12 juni 2011 · 6 359 Inlägg

Många gnällspikar i tråden... Om du är fattig student, kör en rostig 740 och pengarna du tjänar går åt hyra och mat, så vill man väll inte kasta pengar på biljäveln bara för att en lampa lyser lite.

Om det är en ny bil, suure, dumt att inte fixa. Är det en 20år gammal bil, då tror jag att en blinkande ABS-lampa är ens minsta bekymmer om man ska klaga på säkerhet...

Min förra ford tex, jag hade inga lampor som visade att länkarmarna knappt satt fast, eller att tankbandet var sönderrostat (och faktiskt föll av bilen mitt inne i stan!) Och den hade minsann gått igenom besiktningen UA på senaste besiktningen...

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Muttley
12 juni 2011 ·

Som fattig student så ska man icke ha en bil. Busskort finnes och ska brukas i sådana fall. Har man inte råd med att fixa felen på en abs så undrar jag om man har råd med de viktigaste som försäkring och skatt bensin.

Så gnällspikar ? Icke.
Men för jävla många slarvpellar må jag säga smile

Ja de är för jäkligt att de släppte igenom de felen, men hårdare besiktningsmän skulle inte vara fel smile

MeloveGolf Vw trimmare
12 juni 2011 · 2 995 Inlägg

killercow skrev:

MeloveGolf skrev:
med 400mil  i månaden och jobb 7dar i veckan där bilen används varje dag

Vad har du för jobb igentligen som jobbar varje dag tongue

Har 2 jobb, Att bara jobba 7-4 mån-fre är inget för mig..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
killercow
12 juni 2011 ·

Om man nu är en fattig student varför skaffar man sig en gammal rostig bil, som antagligen är full av fel?
Som man pga att man är fattig inte har råd att hålla efter?

Betala skatt, försäkring och bensin verkar man ju ha råd med.

Varför inte skaffa sig en cykel och åka buss? blir isåfall mycket billigare å som student kan man lägga pengarna som blir över på nått mycket roligare?

Om man sen behöver ha en bil vid nått tillfälle så känner man väl alltid någon man kan låna av.


Men faktum är att samma regler gäller för alla å det håller inte att säga att man kan skita i reglerna för man är fattig men ändå vill ha en bil.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Rovers · 455 svar · Igår 18:37 · Projekt
Evenemang