7266
Sök

Subsonic?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 juni 2011
Kamulen skrev:
Lonefox detta är ett av dina gamla steg som jag har köpt. nepp har ingen manual med tongue

Hrm....
Vet att allt var med när jag skickade grejerna...antar att det var av min köpare du köpt det av......
Senast redigerat av Lonefox (20 juni 2011)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
20 juni 2011
Kamulen skrev:
Ljudet just nu är rätt burkigt i vissa låtar, det låter förjävligt rent ut sagt, och i vissa låtar så låter det hur bra som helst.

Hur har du ställt HP?

Med tanke på att HP-filtret går in och fungerar som subsonicfilter när brytaren står i LP så gäller det att ställa in HP rätt, annars motverkas som sagt LP-filtret och ljudet blir allmänt svagt. Kan nog tänka mig att ljudet riskerar att låta burkigt också, men det är mest en gissning. smile

930 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Hmm man skulle man kunna driva mina min låda med en bas på varje kanal och få det att låta bra?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 juni 2011
Kamulen skrev:
Hmm man skulle man kunna driva mina min låda med en bas på varje kanal och få det att låta bra?

Basarna är specade till 275W RMS om jag minns rätt.
Steget till 2x200W RMS. Borde funka rätt bra tycker jag, dock kan du inte speladem absolut fullt ut.

Drev en Carpower BlackBass 10 med ett sådant steg och körde en spole per kanal istället för att kludda med seriekoppling..... Blir samma totallast för steget.

Säger som Dröni.......kika över HP-inställningen med.
Börja med den i botten (15Hz) och öka sakta...så länge det låter bra så kan du fortsätta. Dock borde du inte behöva gå så högt. 20-30Hz på sin höjd (mkt beroende på lådans avstämning och vad du lyssnar på för musik)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

930 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
Kamulen skrev:

Basarna är specade till 275W RMS om jag minns rätt.
Steget till 2x200W RMS. Borde funka rätt bra tycker jag, dock kan du inte speladem absolut fullt ut.

Drev en Carpower BlackBass 10 med ett sådant steg och körde en spole per kanal istället för att kludda med seriekoppling..... Blir samma totallast för steget.

Säger som Dröni.......kika över HP-inställningen med.
Börja med den i botten (15Hz) och öka sakta...så länge det låter bra så kan du fortsätta. Dock borde du inte behöva gå så högt. 20-30Hz på sin höjd (mkt beroende på lådans avstämning och vad du lyssnar på för musik)

Jaha okej, ja få kika på det, jadu jag lyssnar på allt i från hiphop / rnb till hardstyle till dansband till rock till pop till drum n bass till dubstep kort och gott allt.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Sök