Bensin RC

Ekis!
31 december 2011 · 1 210 Inlägg

Ja borstlöst så slipper du allt söl/kladd med bensin, + att bensin bilarnas prestanda inte är i närheten ens av borstlöst..

Frissan
31 december 2011 · 4 693 Inlägg

Det ska ju vara något smidigt, lätt och hållbart om det ska vara kul. Får se inom dom närmaste dagarna om det rullar in några kulor smile

Hittade en sida som hette droop racing, någon som vet om den är seriös?
Verkar vara bra priser, men hittade bara 1 offroad bil som INTE var slut sad

Booyakasha!
Smajly
31 december 2011 · 3 059 Inlägg

Ekis! skrev:
Varför kör ni alla metanol eller bensin?? 
Själv har jag en borstlös el bil med 3s lipo batterier i en hps brontosaurus.. Den toppar 80 km/h

Metanol är old!

köp el/borstlöst...
Sjukt kul

Samma här.. Kör som sagt traxxas e-revo vxl med dubbla 2s Lipo.. toppar också runt 80+.
Sålde min sista Raptor 50 (metanol) för ett tag sen för att helt gå över till el.
Flyger en Raptor e620se (el) och alla metanol planen är sålda och nu är det bara el-flyg i hangaren.
Många förknippar el med små leksaker men alla mina plan o helisar är exakt likadana i storlek som mtanolplan/heli.

El är överlägset både va gäller kraft och hastighet. Inget kladd, inget väsen, inga avgaser, inga svårstartade motorer, inga trilskande tändstift.... ja ska man hitta en enda nackdel så skulle det vara svenska priser på just lipo. Men de e lika lätt o handla från utlandet idag och går ofta lika snabbt o få hem.

Och som sagt så är det borstlöst som gäller i allt.

Senast redigerat av Smajly (31 december 2011)

Smajly
31 december 2011 · 3 059 Inlägg

Softis skrev:
Det ska ju vara något smidigt, lätt och hållbart om det ska vara kul. Får se inom dom närmaste dagarna om det rullar in några kulor smile

Hittade en sida som hette droop racing, någon som vet om den är seriös?
Verkar vara bra priser, men hittade bara 1 offroad bil som INTE var slut sad

Ska titta lite på den sidan... Men det första jag tittar efter är organisationsnummer o liknande f-skatt uppgifter som SKA/MÅSTE finnas på websidan för att de ska vara en seriös firma!

Frissan
31 december 2011 · 4 693 Inlägg

Smajly skrev:

Softis skrev:
Det ska ju vara något smidigt, lätt och hållbart om det ska vara kul. Får se inom dom närmaste dagarna om det rullar in några kulor smile

Hittade en sida som hette droop racing, någon som vet om den är seriös?
Verkar vara bra priser, men hittade bara 1 offroad bil som INTE var slut sad

Ska titta lite på den sidan... Men det första jag tittar efter är organisationsnummer o liknande f-skatt uppgifter som SKA/MÅSTE finnas på websidan för att de ska vara en seriös firma!

Hittade den här tråden http://rsb.se/arena/showthread.php?t=66810
Så jag tror jag hoppar det företaget

Booyakasha!
Ekis!
31 december 2011 · 1 210 Inlägg

Smajly skrev:

Ekis! skrev:
Varför kör ni alla metanol eller bensin?? 
Själv har jag en borstlös el bil med 3s lipo batterier i en hps brontosaurus.. Den toppar 80 km/h

Metanol är old!

köp el/borstlöst...
Sjukt kul

Samma här.. Kör som sagt traxxas e-revo vxl med dubbla 2s Lipo.. toppar också runt 80+.
Sålde min sista Raptor 50 (metanol) för ett tag sen för att helt gå över till el.
Flyger en Raptor e620se (el) och alla metanol planen är sålda och nu är det bara el-flyg i hangaren.
Många förknippar el med små leksaker men alla mina plan o helisar är exakt likadana i storlek som mtanolplan/heli.

El är överlägset både va gäller kraft och hastighet. Inget kladd, inget väsen, inga avgaser, inga svårstartade motorer, inga trilskande tändstift.... ja ska man hitta en enda nackdel så skulle det vara svenska priser på just lipo. Men de e lika lätt o handla från utlandet idag och går ofta lika snabbt o få hem.

Och som sagt så är det borstlöst som gäller i allt.

Håller med.. Köper 3slipo batterier för 250 spänn ifrån Hongkong...  Via Ebay inga problem alls... likadant med laddaren köpt där för 300:-  smile

Senast redigerat av Ekis! (31 december 2011)

Frissan
1 januari 2012 · 4 693 Inlägg

Hittade den här bilen http://www.blocket.se/vi/37855929.htm
Ska förbi där om en stund, lite sugen på den. Skulle få den för 1250.

Någon som har nån tanke om den?
Snabba svar, åker om 1 timme

Senast redigerat av Softis (1 januari 2012)

Booyakasha!
Smajly
1 januari 2012 · 3 059 Inlägg

Softis skrev:
Hittade den här bilen http://www.blocket.se/vi/37855929.htm
Ska förbi där om en stund, lite sugen på den. Skulle få den för 1250.

Någon som har nån tanke om den?
Snabba svar, åker om 1 timme

Ny kostar den ju 1695:- så jag hade ju inte gett mer än max 1000-1100 för den.
Annars så ser den ju helt okej ut.. Ska tydligen vara borstlös motor.. kolla upp om fartreglaget pallar Lipo accar, byt isåfall till sånna så ska du se att det händer grejor.

Ekis!
1 januari 2012 · 1 210 Inlägg

Smajly skrev:

Softis skrev:
Hittade den här bilen http://www.blocket.se/vi/37855929.htm
Ska förbi där om en stund, lite sugen på den. Skulle få den för 1250.

Någon som har nån tanke om den?
Snabba svar, åker om 1 timme

Ny kostar den ju 1695:- så jag hade ju inte gett mer än max 1000-1100 för den.
Annars så ser den ju helt okej ut.. Ska tydligen vara borstlös motor.. kolla upp om fartreglaget pallar Lipo accar, byt isåfall till sånna så ska du se att det händer grejor.

Ja en sak att lägga till då är att lipo accar och laddare i sverige är rätt kostsamt... De är minst lika mycket till som den bilen kostar dig..

Kan kanske vara värt att handla annat då...

Köp denna istället...  http://www.hobbex.se/produkter/radiosty … o-110.html

Har en sån ja, och kör den på lipo 3s batterier med de som sitter i den... Den gör ca 80km/h då...

2slipo kör du i den utan nån fara enligt hobbex...

Smajly
1 januari 2012 · 3 059 Inlägg

Ja tänk på att du ska ha en laddare avsedd för lipo.. och oftast kan en bra lipo laddare också ladda alla andra sorters batterier. Där gör du dig själv en tjänst genom att gärna lägga nån extra hundring på en lite bättre laddare om du inte köper från kina eller nått annat roligt land. Då kan du få helt okej grejer för ett pris lååångt under dom svenska.. men ska du bara köra bil för att ha lite skoj då o då behövs ingen "proffs"laddare.. bara du kan ladda dom accar du har och gärna kunna ballansera dom.

Ekis!
1 januari 2012 · 1 210 Inlägg

Smajly skrev:
Ja tänk på att du ska ha en laddare avsedd för lipo.. och oftast kan en bra lipo laddare också ladda alla andra sorters batterier. Där gör du dig själv en tjänst genom att gärna lägga nån extra hundring på en lite bättre laddare om du inte köper från kina eller nått annat roligt land. Då kan du få helt okej grejer för ett pris lååångt under dom svenska.. men ska du bara köra bil för att ha lite skoj då o då behövs ingen "proffs"laddare.. bara du kan ladda dom accar du har och gärna kunna ballansera dom.

Köp via Ebay.se   sök på lipo laddare  och batterier..

ca 4 dagar efter avslutad auktion har du grejerna hemma i lådan.. smile

Frissan
1 januari 2012 · 4 693 Inlägg

Jag köpte bilen som jag länkade till, går om ett skott så jag är nöjd.
Bra bromsar var det också, volta när jag tvärnita på betongplattor tongue

Hur vet jag om bilen pallar lipo eller inte?

Booyakasha!
Ekis!
1 januari 2012 · 1 210 Inlägg

Softis skrev:
Jag köpte bilen som jag länkade till, går om ett skott så jag är nöjd.
Bra bromsar var det också, volta när jag tvärnita på betongplattor tongue

Hur vet jag om bilen pallar lipo eller inte?

Googla på bilen!
kolla på youtube..


Föresten googla på fart reglaget och motorn... Bara att kolla beteckningarna.. smile

Senast redigerat av Ekis! (1 januari 2012)

Frissan
1 januari 2012 · 4 693 Inlägg

Ekis! skrev:

Softis skrev:
Jag köpte bilen som jag länkade till, går om ett skott så jag är nöjd.
Bra bromsar var det också, volta när jag tvärnita på betongplattor tongue

Hur vet jag om bilen pallar lipo eller inte?

Googla på bilen!
kolla på youtube..


Föresten googla på fart reglaget och motorn... Bara att kolla beteckningarna.. smile

Googla på bilen går inte för jag vet inte vad den heter. Står inte på hemsidan sad

Men om det står några siffror på motorn och reglaget så kan jag göra det smile

Booyakasha!
Ekis!
1 januari 2012 · 1 210 Inlägg

Softis skrev:

Ekis! skrev:

Softis skrev:
Jag köpte bilen som jag länkade till, går om ett skott så jag är nöjd.
Bra bromsar var det också, volta när jag tvärnita på betongplattor tongue

Hur vet jag om bilen pallar lipo eller inte?

Googla på bilen!
kolla på youtube..


Föresten googla på fart reglaget och motorn... Bara att kolla beteckningarna.. smile

Googla på bilen går inte för jag vet inte vad den heter. Står inte på hemsidan sad

Men om det står några siffror på motorn och reglaget så kan jag göra det smile

Japp kika där smile

Frissan
3 januari 2012 · 4 693 Inlägg

Den pallar lipo och ett sånt är på väg hem, nu gäller det bara att hitta en billig lipo laddare

Booyakasha!
Ekis!
3 januari 2012 · 1 210 Inlägg

trevligt då kommer den röra på sig bra.. smile

Frissan
3 januari 2012 · 4 693 Inlägg

Ekis! skrev:
trevligt då kommer den röra på sig bra.. smile

Det hoppas jag. För den gör runt 50 km/h nu eller den gjorde tills jag krocka rättare sagt roll
Beställt lite reservdelar nu, haha.

45 graders vinkel med full karreta rätt in i en trottoarkant = Spräckt fälg och styrstag tongue

Booyakasha!
Ekis!
3 januari 2012 · 1 210 Inlägg

Softis skrev:

Ekis! skrev:
trevligt då kommer den röra på sig bra.. smile

Det hoppas jag. För den gör runt 50 km/h nu eller den gjorde tills jag krocka rättare sagt roll
Beställt lite reservdelar nu, haha.

45 graders vinkel med full karreta rätt in i en trottoarkant = Spräckt fälg och styrstag tongue

Inget ovanligt..Har gjort detsamma med min.. tongue   Som tur är inte grejerna allt för dyr ändå.. smile
Köpte mina länkarmar i alu nu så ska de säkert hålla..

Smajly
3 januari 2012 · 3 059 Inlägg

Ja dom håller och nått annat kommer gå sönder istället smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang