Linelock till volvo 940 med ABS

Volvox40
14 augusti 2011 · 777 Inlägg

Hej

Ska sätta en linlock på bilen men vet inte hur jag ska koppla.
Det e ju ABS på den så jag antar att jag får sätta en strömbrytare så att jag kopplar ur ABSen när jag ska värma däcken. o sen kopplar jag in linelocken på dom 2 rören som går till framhjulen. har jag rätt?
hmm

Tacksam för snabbt svar!

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
SirKim2000
14 augusti 2011 · 14 Inlägg

Hei!

Line-lock skal kobles mot bremser foran ja. Slik tanken er. når man trykker inn bremsen, slår man på line-lock`en, så holder bremsene seg foran, slik at man bare kan gasse for å varme opp bakdekk.

På 240n jeg hadde snudde jeg line-lock ventilen bakvendt (omvendt av pilens retning som står på line-lock), å satte den på bakbremsene. Da kutta jeg ut bakbremser, slik at jeg kun justerte bremsene foran med pedalen under burn-out`er.

Skal montere line-lock på 940n min selv med ABS. Jeg kommer til å montere bryter i bilen for å kunne slå av og på ABS. Kommer til å snu ventilen å montere til bakbremser på denne også som jeg gjorde på 240n!

Husk at disse ventilene brenner seg om dem står for lenge på!
Lykke til smile

Volvox40
14 augusti 2011 · 777 Inlägg

SirKim2000 skrev:
Hei!

Line-lock skal kobles mot bremser foran ja. Slik tanken er. når man trykker inn bremsen, slår man på line-lock`en, så holder bremsene seg foran, slik at man bare kan gasse for å varme opp bakdekk.

På 240n jeg hadde snudde jeg line-lock ventilen bakvendt (omvendt av pilens retning som står på line-lock), å satte den på bakbremsene. Da kutta jeg ut bakbremser, slik at jeg kun justerte bremsene foran med pedalen under burn-out`er.

Skal montere line-lock på 940n min selv med ABS. Jeg kommer til å montere bryter i bilen for å kunne slå av og på ABS. Kommer til å snu ventilen å montere til bakbremser på denne også som jeg gjorde på 240n!

Husk at disse ventilene brenner seg om dem står for lenge på!
Lykke til smile

Hej

jo det funderar jag med på men jag ska montera den på frambromsarna  så att jag låser fram bromsarna när jag håller knappen intryckt. visst det kan ju vara bra men o kunna ställa bromsverkan. men hur kan jag koppla dom? för det e ju typ 4 -krets ju efter ABSen. antar att det ska kopplas så här??
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89563/89563-217c547e611d1a34426fa72650c956b4.jpg

Huvudsponsor: CamFlow.se
Sponsorer:Bilupplysningen.se, AutoExperten, Collexstyling.se, Bakaxeldelar.se, Masèns Motor, Nuke Performance, BäckmarkRacing.se, KL Racing, Do88.se Team Björkeryd
Emmaboda Motorfestival 2013 24-35 Augusti
Volvo 940 "Red Stealth" (1995)
Volvo v70II "Silver Pearl" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang