Foliering av bil nån som gjort det?

Nitromast Dr. Scanner
22 augusti 2011 · 2 167 Inlägg

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

evilaudio skrev:

pinsamt företag som inte har en aning om va dom håller på me.

De är inte ens ett "företag" ser jag när jag kollat upp det, Ringde och pratade med Skattevärket, ingen info alls fanns det om de. Blir att ta den andra vägen runt om du förstår, tar tid, men rätt ska vara rätt! smile

Nog med OT nu! Fler röster på att han inte ska foillera sin skyline tack! smile

själv håller jag INTE me dig..

ska själv foliera min seat nästa vecka,  mycke billigare å snabbare än att lackera.  sen kan man återställa bilen till original igen om man vill de.

Något tips på en vettig foilering som sitter bra ?

Buggsan Samlare
22 augusti 2011 · 82 Inlägg

Känns lite hårt att sitta och toksåga en foliering som man dessutom varit med på. Känns som att du borde ha sett långt innan det var klart att det spårade ur. Å bara för att du hittade en klåpare betyder det ju inte att metoden är skit.

Foliering är bra om rätt person gör det...

evilaudio
22 augusti 2011 · 16 195 Inlägg

Nitromast skrev:

evilaudio skrev:

Audi_powah skrev:

De är inte ens ett "företag" ser jag när jag kollat upp det, Ringde och pratade med Skattevärket, ingen info alls fanns det om de. Blir att ta den andra vägen runt om du förstår, tar tid, men rätt ska vara rätt! smile

Nog med OT nu! Fler röster på att han inte ska foillera sin skyline tack! smile

själv håller jag INTE me dig..

ska själv foliera min seat nästa vecka,  mycke billigare å snabbare än att lackera.  sen kan man återställa bilen till original igen om man vill de.

Något tips på en vettig foilering som sitter bra ?

de finns bara EN som e riktigt bra.. de e rapid-air.. den e framtagen för att just foliera bilar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Audi_powah
22 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

Risken finns att lacken lossnar när man vill dra bort skiten... Min vinge ser förstörd ut, Huven fick sig en del lossningar också...så det är inte garanterat att man får tillbaka det till orginal efter en viss tid.

Min hade endast setat på i kanske sammanlagt 2 veckor, dock lossa det på lacken.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Onlyrobin
22 augusti 2011 · 434 Inlägg

Jag vet inte, jag är fortfarande sugen på att prova foliering...
min bil är omlackad 2010 och jobbet är väl okej utfört nu efter att jag haft in den hos en lackerar polare, då jag polerat bilen etc så ser den ut som ny, men efter några tvättar kommer missfärgningen på 2 ställen tillbaka och det gör mig galen, en Skyline gtr i skicket som min ska vara perfekt.


så jag vet inte.. en lack går på 25k om jag vill ha det proffsigt gjort är verkligen i valet o kvalet om hur jag ska göra.

Onlyrobin
22 augusti 2011 · 434 Inlägg

Buggsan skrev:
Känns lite hårt att sitta och toksåga en foliering som man dessutom varit med på. Känns som att du borde ha sett långt innan det var klart att det spårade ur. Å bara för att du hittade en klåpare betyder det ju inte att metoden är skit.

Foliering är bra om rätt person gör det...

jag håller med han gör fel som drar alla över en o samma kant:)

man kanske borde ha misstänkt nått? förskotts betalning? varningssignal nr ett (dom har inga pengar)
sen att företagsnamnet inte existerade är ju också ett varningstecken....


han var lite korkad själv också där... även om dom gjorde ett pissjobb!

no_fake
22 augusti 2011 · 865 Inlägg

Audi_powah skrev:
Risken finns att lacken lossnar när man vill dra bort skiten... Min vinge ser förstörd ut, Huven fick sig en del lossningar också...så det är inte garanterat att man får tillbaka det till orginal efter en viss tid.

Min hade endast setat på i kanske sammanlagt 2 veckor, dock lossa det på lacken.

du slet bort allt efter 24timmar och nu har den sutti 2 veckor?

Audi_powah
22 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

Buggsan skrev:
Känns lite hårt att sitta och toksåga en foliering som man dessutom varit med på. Känns som att du borde ha sett långt innan det var klart att det spårade ur. Å bara för att du hittade en klåpare betyder det ju inte att metoden är skit.

Foliering är bra om rätt person gör det...

Jag var där i ca 2dar, under den tiden gjordes "stora bitarna", vilket är relativt enkelt att få till.

Alla har sin åsikt ang foliering, vad jag vet så är det iaf fler som är missnöjda än nöjda.

En del partier satt i kanske 2 veckor. Hela bilen vart klar efter 4a veckor. Slet sedan bort allt efter 24h när jag tatt hem blen.

Och sedan så visste jag inte att de var en "fake-firma"...Kollade upp alltihopp i efterhand, så yes, lite är ju naturligtvist mitt fel. Men de ska inte komma undan iaf smile

Lycka till med din bil oavsett om du foilerar eller ej! smile

Senast redigerat av Audi_powah (22 augusti 2011)

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Onlyrobin
22 augusti 2011 · 434 Inlägg

Audi_powah skrev:
Risken finns att lacken lossnar när man vill dra bort skiten... Min vinge ser förstörd ut, Huven fick sig en del lossningar också...så det är inte garanterat att man får tillbaka det till orginal efter en viss tid.

Min hade endast setat på i kanske sammanlagt 2 veckor, dock lossa det på lacken.

Men hallå!!! du kan inte stå o jämföra skiten som gjordes på din bil med ett proffsigt utfört jobb??

jag kan lova dig att har du en shysst lack och skippar o lämna bort folieringen till nå oseriösa svartjobbare så kommer din lack sitta kvar då du värmer bort folieringen!

ursäkta om jag var hård nu, men du kan inte dra alla över samma kant?

det är ju som o säga jag hade in bilen till en lackerare fyfan dom lackade bilen och det såg ut som skit!! jag blev blåst! lämna aldrig bort bilen på lack?

Audi_powah
22 augusti 2011 · 1 515 Inlägg

Onlyrobin skrev:

Audi_powah skrev:
Risken finns att lacken lossnar när man vill dra bort skiten... Min vinge ser förstörd ut, Huven fick sig en del lossningar också...så det är inte garanterat att man får tillbaka det till orginal efter en viss tid.

Min hade endast setat på i kanske sammanlagt 2 veckor, dock lossa det på lacken.

Men hallå!!! du kan inte stå o jämföra skiten som gjordes på din bil med ett proffsigt utfört jobb??

jag kan lova dig att har du en shysst lack och skippar o lämna bort folieringen till nå oseriösa svartjobbare så kommer din lack sitta kvar då du värmer bort folieringen!

ursäkta om jag var hård nu, men du kan inte dra alla över samma kant?

det är ju som o säga jag hade in bilen till en lackerare fyfan dom lackade bilen och det såg ut som skit!! jag blev blåst! lämna aldrig bort bilen på lack?

Nee, men jag säger att Folie är Folie...och komma alltid att vara det :p

Förövrigt värmde jag bort hela folien, lossnade ändå. Kanske var lacken som släppt där. men jag drar inte alla över en kant...finns säkert NÅN firma som är ritkigt duktig på sitt jobb, säger bara att risken finns att lacken lossnar på vissa ställen.

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
evilaudio
22 augusti 2011 · 16 195 Inlägg

Audi_powah skrev:
Risken finns att lacken lossnar när man vill dra bort skiten... Min vinge ser förstörd ut, Huven fick sig en del lossningar också...så det är inte garanterat att man får tillbaka det till orginal efter en viss tid.

Min hade endast setat på i kanske sammanlagt 2 veckor, dock lossa det på lacken.

då kan dom inte har använt rätt folie.. ja har "tejpat av" taxibilar som varit folierade i gul i typ 5 år utan att lack följt med.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Kungkim Driver kolfibervinyl.se
29 augusti 2011 · 120 Inlägg

Klart du ska foliera bilen, billigt och skyddar lackenb bra också, och sen när du tröttna ska man värma den innan du dra av den och det kvittar vilken foliering du gör, gå in på kolfibervinyl .se så har du en schyst folie.

Jag röstar helt klart på att du ska foliera

En bil, två fil, tre mil
Audi S4 (1999)
Mattsson_91 Självlärd
29 augusti 2011 · 3 083 Inlägg

Inte för att vara sån som är sån men sån är jag.

Kan någon berätta mer ingående vad foliering är?

Har jag fattat rätt om jag tror att det är ett färgat folie man "lägger" på bilen?

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Onlyrobin
29 augusti 2011 · 434 Inlägg

de är väl en sorts vinyl/dekal som värms och dras ut för att passas mot karossen,

Kungkim Driver kolfibervinyl.se
31 augusti 2011 · 120 Inlägg

Onlyrobin skrev:
de är väl en sorts vinyl/dekal som värms och dras ut för att passas mot karossen,

Hur går funderingarna??

En bil, två fil, tre mil
Audi S4 (1999)
Onlyrobin
31 augusti 2011 · 434 Inlägg

Fick offerten på folieringen... 17000:-
fick nästan en hjärnblödning,

så det blir nog lack!

OUTLAW1
31 augusti 2011 ·

Kan bara säga GÖR DET!
att inte audi powah har fått ett fint jobb kan jag erkänna MEN om man lämnar in sin bil(som enligt mig är det man håller kärt) till ett företag som inte finns registrerat (enkelt att kolla upp då detta var ett AB enligt utsago) så får han skylla sig själv..(om en firma erbjuder sponsring så kollar jag ändå upp dom givetvis för jag kommer ju att representera dom i framtiden)
Tycker mig dock se attt folien är laggd rakt av sedan utskruren på plats..fy fasen vilket klåparjobb..
ALLA vet att man måste demontera hur mycket som helst och sedan foliera OM man inte ska foliera in sakerna vilket enligt mig ser taskigt ut..
Som sagt demontera och foliera sakerna löst såsom lister handtag mm sedan monteras det dit igen..voila!ser mycket bra ut..BASIC INFORMATION kan tyckas men ser man på "den audin" så kan man bara gråta..

Finns många härinne som sagt som är folierade se bara på ITS FUN porschen på ELMIA nu senast..folierad..
Massa snygga byggen som är folierade just för att kunna byta när olika färgtrender mm byts ut i tid och otid.
Själv älskar jag min kolfibervinyl mer än något annat..Har gjort jobbet självt också förutom tak,huv baklucka som vi var 2st på att lägga.
Rapid air teknik i folie givetvis i alla lägen för en enkel och bubbelfri installation.

Jag säger...KÖR PÅ!!

en foliering kan man ångra....en lack med men det kostar mer...

OUTLAW1
31 augusti 2011 ·

Onlyrobin skrev:
Fick offerten på folieringen... 17000:-
fick nästan en hjärnblödning,

så det blir nog lack!

tänk på att det ligger runt 15-24 arbetstimmar bakom...
inte så farligt då en helack kommer kosta ca 35 000:- på seriös firma..minst..

Grantomta
31 augusti 2011 · 216 Inlägg

har folierat vissa delar på rallybilar, en kompis som håller på med de så tkr de är smidigt men mina grejer håller inte i 10år av andra anledningar

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
Volvo 940 "voc" (1991)
OUTLAW1
31 augusti 2011 ·

Grantomta skrev:
har folierat vissa delar på rallybilar, en kompis som håller på med de så tkr de är smidigt men mina grejer håller inte i 10år av andra anledningar

haha den var kul....förlåt OT..men kunde inte hålla mig...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang