Angående: Nya Onsdagsträffen i Göteborg

JDM_project
15 september 2011 · 194 Inlägg

Å snälla:) släng skräpet i närmsta trashcan;)

Toyota GT86 "Seido ONE" (2012)
mr-gsr
18 september 2011 · 43 Inlägg

Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing

Volvo 854 T "Gsr Edition" (1994)
Blondizzz
18 september 2011 · 354 Inlägg

mr-gsr skrev:
Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing

Ja håller jag med helt o hållet att alla oavsett bil är välkommna smile

Volvo V70 D5 "Brukis 1" (2004)
Volvo S40 "t4" (2000)
salle1 AUTOTECH
18 september 2011 · 762 Inlägg

Blondizzz skrev:

mr-gsr skrev:
Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing

Ja håller jag med helt o hållet att alla oavsett bil är välkommna smile

F-n vad bra då kanske jag dyker upp med min ej så steeeeekiga S60 ngn gång till! wink

Tereza budget-stylare!
18 september 2011 · 23 Inlägg

mr-gsr skrev:
Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing

Lite därför jag inte dykt upp med min bil, den är långt ifrån en stekar bil, men med vetskapen att fler än jag känner det samma å att alla bilar är välkomna, kan det tänkas att jag dyker upp någon gång i framtiden.

Blondizzz
18 september 2011 · 354 Inlägg

salle1 skrev:

Blondizzz skrev:

mr-gsr skrev:
Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing

Ja håller jag med helt o hållet att alla oavsett bil är välkommna smile

F-n vad bra då kanske jag dyker upp med min ej så steeeeekiga S60 ngn gång till! wink

hehe salle smile

Volvo S40 "t4" (2000)
Volvo V70 D5 "Brukis 1" (2004)
peder Dorifto King Peedi Balerado
18 september 2011 · 386 Inlägg

Ingen har någonsin sagt att icke "stekiga" bilar får vistas på träffen, denna träff är öppen för alla med ett bilintresse.

Vart har ni fått för er detta någonstans?
Mvh Peder

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
mr-gsr
18 september 2011 · 43 Inlägg

peder skrev:
Ingen har någonsin sagt att icke "stekiga" bilar får vistas på träffen, denna träff är öppen för alla med ett bilintresse.

Vart har ni fått för er detta någonstans?
Mvh Peder

Tja jag ar fått både mail och sms av bilfolk runt om i stan nämner inga namn men så är det.

Volvo 854 T "Gsr Edition" (1994)
peder Dorifto King Peedi Balerado
18 september 2011 · 386 Inlägg

mr-gsr skrev:

peder skrev:
Ingen har någonsin sagt att icke "stekiga" bilar får vistas på träffen, denna träff är öppen för alla med ett bilintresse.

Vart har ni fått för er detta någonstans?
Mvh Peder

Tja jag ar fått både mail och sms av bilfolk runt om i stan nämner inga namn men så är det.

Då kan du svara på dom mailen och sms;en att dom tror fel, det står klart och tydligt att alla är välkomna på träffen. Sen så är det samma sak att ni som är i GSR och era närmsta står tillsammans och pratar så står annat folk tillsammans och pratar.

Folk är välkomna oavsett bil,hudfärg,religon och bakgrund.
Ju mer folk desto bättre blir det, oavsett "stekig" eller ej

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Persson_307 BornStreetracer
18 september 2011 · 197 Inlägg

peder skrev:

mr-gsr skrev:

peder skrev:
Ingen har någonsin sagt att icke "stekiga" bilar får vistas på träffen, denna träff är öppen för alla med ett bilintresse.

Vart har ni fått för er detta någonstans?
Mvh Peder

Tja jag ar fått både mail och sms av bilfolk runt om i stan nämner inga namn men så är det.

Då kan du svara på dom mailen och sms;en att dom tror fel, det står klart och tydligt att alla är välkomna på träffen. Sen så är det samma sak att ni som är i GSR och era närmsta står tillsammans och pratar så står annat folk tillsammans och pratar.

Folk är välkomna oavsett bil,hudfärg,religon och bakgrund.
Ju mer folk desto bättre blir det, oavsett "stekig" eller ej

Jävligt sant! visst folk står i sina "klungor" men det betyder inte att visst folk inte är välkomnat?

"Folk är välkomna oavsett bil,hudfärg,religon och bakgrund.
Ju mer folk desto bättre blir det, oavsett "stekig" eller ej"

j0nas Lastbilschaffis
18 september 2011 · 811 Inlägg

där sa persson_307 något sant faktiskt, på många bilträffar står folk i klungor o snackar med varann o det blir ju alltid en uppdelning på träffar o man står med dem man känner o snackar istället för att gå fram till en främling o prata om nån bil. Då blir det väl nog så att man kanske inte känner sig så välkommen när det bitvis kan va stelt om man själv inte känner någon på träffarna.

Alla som är där har en sak gemsamt o det är att alla gillar bilar men det är ju så att  smaken är som baken delad. Man kikar alltid mer på det man gillar o mindre på det man inte gillar.


Istället för att säga folk känner sig inte välkomna o så kan man väl istället göra något konstruktivt av det o ta reda på varför det har blivit så. problemet kanske är enklare än vad man tror. Det hjälper väl inte gnälla o klaga till andra personer. Ta tag i det o red ut varför istället för att dissa, det hjälper inte stämningen.

Gör träffarna så bra för alla smile

mogg3 "Daily Driven"
18 september 2011 · 295 Inlägg

Gött då ses vi på onsdag smile

Din stylingbutik på nätet.
www.stanceit.se
Jonni
18 september 2011 · 1 256 Inlägg

mr-gsr skrev:
Tja alla bil glada jag har tyvär fått massa mail och samtal från olika personer att dom inte känner sig välkomna på onsdags träffen pga av att dom inte har några stekar bilar. Och jag håller nog men lite om de
träffen skall väl vara för alla oavsett om det är en volvo 740 eller en skyline?
MVH Martin ordförande Göteborgsstreeracing

Folk får lära sig att läsa och framförallt lära sig att lyssna, men det verkar inte som att vårat budskap har nått fram helt och hållet.

Jag kan börja med att säga direkt att hela grejen med Onsdagsträffen är att ALLA kan komma sin pärla, sin skönhet, det spelar ingen roll om man kommer en med Volvo 740 GL eller en Porsche 997 Turbo, man kan till och med få komma med sin Moped om man nu åker på en sådan.

Konceptet Onsdagsträffen är en träff för ALLA varje Onsdag. Det framgår ganska klart och tydligt!

Bil-/motor-intresset för oss allihop till SIBA eller Frölundatorg varje Onsdag, Vi kan tyvärr inte göra så mycket åt att folk är uppdelade i grupper eller klungor. Jag försöker få ihop alla, men det är inte lätt för det finns folk som gillar att sladda, människor som gillar att putsa, människor som gillar volvo, människor som gillar Opel, människor som gillar BMW..

Vi lever i Sverige, ett klassamhälle där allting är uppdelat!


Det känns just nu som att det är väldigt många "motståndare" till att vi återupplivade träffen, fick många arga meddelande om att vi har snott Onsdagsträffen och så vidare.. Dom som var med under 2007/2008 vet hur mycket energi och arbete jag med fler la ner för att få dit folket varje onsdag och vilken klass det höll, vi försöker nå det målet igen, men det är otroligt svårt när det finns folk som inte gör något annat än att klaga.


Vi tog tag i detta igen för att INGEN annan verkar våga eller vill göra det.
När vi gjorde detta ville vi lyfta upp Onsdagsträffen högt upp så vi kunde få fler besökare, fina bilar, fina motorcyklar och det gör man med hjälp av att ställa upp de finaste bilarna jämte varandra när i fotograferar/filmar.. därav att de så kallade "Stekar"-bilarna stod i en klunga första träffen.
Dessa "stekare" har lagt ner otroligt mycket tid och kanske ganska mycket pengar för att få sina bilar fina för just såna här tillfällen. Det kan ni oxå göra med eran Pärla.

Vi tar en ganska grov jämförelse,

Bilsport Performance & Custom Motor Show
Där visar man de finaste i landet för att få fler besökare, det kommer besökare från Norr till Söder hela Påskhelgen varje år och där vet jag inte riktigt om nån ställer ut en Orginalbil.

Det jag vill komma till är att vi vill visa det finaste vi har på Onsdagsträffen, därav så ställde vi alla de finaste bilarna vid väggen och vid infarten för att vi skulle filma och fotografera så att vi kan locka dit fler som tar dit sina byggen/bilar.

Har ni problem med detta?, berätta gärna för oss hur man kan göra det bättre.


Mvh
Jonni

Senast redigerat av Jonni (18 september 2011)

JDM_project
18 september 2011 · 194 Inlägg

Hej folkens.

Om folk intresserar sig i varandras bilar och verkligen kommer till "onsdagsträffen" för att få ett avbrott i vardagen och umgås med alla som har samma intresse som just DU. De som i dagsläget dyker upp förmodar jag dyker upp av samma anledning som alla andra! Snacka skit å umgås å titta på bilar?

Istället för att gnälla å känna sig utanför så tycker jag att dom som nu känner så här tar å ställer sin bil bland alla andras och kommer fram å pratar.

Man e så utanför som man själv gör sig till..


//S

Toyota GT86 "Seido ONE" (2012)
Jonni
18 september 2011 · 1 256 Inlägg

mr-gsr skrev:
Tja jag ar fått både mail och sms av bilfolk runt om i stan nämner inga namn men så är det.

Tråkigt att "bilfolket" inte vågar träda fram själva!


Du kan väl hälsa att dom är varmt välkomna att komma fram och prata med mig och alla andra

Förslag, Ideér, övrigt skitsnack!

Vi är ju där för att just snacka lite gött om bilarna, kika o ha trevligt!


/Jonni

Morina
18 september 2011 · 37 Inlägg

Någon man kan haka på med?? smile är inte från gbg smile

ToXtreme
18 september 2011 · 3 627 Inlägg

De e tråkigt att det finns personer som känner så tyvärr.

Och som många redan nämnt så står man ofta i klungor men så blir det ju, det skiljer sig inte ett smack emot ditt/ens vanliga liv. Man dras ju ALLTID till de man känner om det så är på jobbet, krogen, gymmet etc.

Jag själv har ingen "stekig" bil .. har lixom en baslåda och svarta sidoblinkers tongue men det stoppar inte mig från att komma på träffen smile Det är alltid trevligt att träffa likasinnade och få tjöta av sig lite om bilar med folk som tycker det är kul (och inte ens polare som inte är ett dugg intresserade å så förbannad j**la trötta på ens tjöt om dessa förbannade j**la bilar tongue )

Är det så att man känner sig utanför, gå då fram till någon bil och börja snacka lite! Våga ta första steget smile Dem kommer säkerligen inte att be dig dra utan börja prata med dig smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Leicy
18 september 2011 · 17 Inlägg

sen måste ja ju poängtera att de lätt blir att man står i grupper av en anledning, vi som tex gillar stance och tyskstuk e kanske inte lika intresserade av motoret och turbos, som andra grupper är och då blir väl lite så?

Volkswagen Bora "POKEMONSTER" (2000)
JDM_project
18 september 2011 · 194 Inlägg

visst är det så...

Toyota GT86 "Seido ONE" (2012)
crossanton
18 september 2011 · 5 Inlägg

låter kul kanske får dra ner innan den ställs in för iår :p

Mercedes c350 "Tysken" (2010)
Volvo 240 "2.5l 16v special edition" (1981)
Volvo 754 "A.k racing" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang