Release: Garaget v10

chrizz Administratör
21 november 2011 · 11 782 Inlägg

andreasstridhfors skrev:
man kan inte kolla vad man har för bilar i favoriter längre.. hmm

Som redan påpekats många gånger i den här tråden; kolla i menyn. Där har det alltid funnits "Favoritbilar" och den finns fortfarande kvar.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Masterworks
21 november 2011 ·

Hur tar man bort förbrukade vänner?  cool

chrizz Administratör
21 november 2011 · 11 782 Inlägg

Masterworks skrev:
Hur tar man bort förbrukade vänner?  cool

Möjligheten försvann någonstans i vimlet upptäckte vi igår. Vi återkommer med besked smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
racerwagon
21 november 2011 · 429 Inlägg

chrizz skrev:

racerwagon skrev:
Har nu testat i både senaste google chrome och senast explorer och jag får de inte att fungera att söka bilar från en stad? gör jag fel? eller fungerar de inte?

Fritextsökningen är ersatt med ortssökningsrutan. Prova den istället.

Jo de va den ja testa men jag får de inte att fungera ändå. För man behöver väll inte skriva något i vanliga sökrutan också?

chrizz Administratör
21 november 2011 · 11 782 Inlägg

racerwagon skrev:

chrizz skrev:

racerwagon skrev:
Har nu testat i både senaste google chrome och senast explorer och jag får de inte att fungera att söka bilar från en stad? gör jag fel? eller fungerar de inte?

Fritextsökningen är ersatt med ortssökningsrutan. Prova den istället.

Jo de va den ja testa men jag får de inte att fungera ändå. För man behöver väll inte skriva något i vanliga sökrutan också?

Jo, just nu behöver man det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
TurboNewbi
21 november 2011 · 170 Inlägg

chrizz skrev:

racerwagon skrev:

chrizz skrev:
Fritextsökningen är ersatt med ortssökningsrutan. Prova den istället.

Jo de va den ja testa men jag får de inte att fungera ändå. För man behöver väll inte skriva något i vanliga sökrutan också?

Jo, just nu behöver man det.

Det tycker jag är lite dumt, är mycket roligare om man kan göra sökningar specifikt på en ort bara, så man fur upp alla bilar i den orten tex. smile
Sen skulle ni kanske ta och göra så alla får välja om sina orter så sökningarna kan bli mer korrekta? (för det har väll tillkommit en del orter med sökfunktionen?)

Mvh.

Toyota Yaris "P1 pre-facelift" (2001)
per jorå.
21 november 2011 · 19 Inlägg

chrizz skrev:

per skrev:
Inget svar på det? (varför visas gamla bilar??)

Varför inte? Kryssa bort dem i bläddra om du inte vill se dem.

För att bilar som kanske inte ens finns längre känns väldigt orelevanta.
Jag vet att man kan kryssa bort dem i bläddralistan men man borde inte behöva göra det, defaultläget borde vara tvärtom. En detalj bara men ack så irriterande i längden.
Känns även skumt om folk nu tror att jag fortfarande äger en 205GR -87... Haha. Vilket är lätt hänt. Blir dumt åt båda hållen alltså.

En annan sak; hur väljs bilarna ut som Garaget "rekommenderar"? smile

Senast redigerat av per (21 november 2011)

järnet.
Fiat Argenta 120ie "Lazja" (1985)
BMW 118D "Projekt Snåljåp III" (2010)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 "24V" (1990)
racerwagon
21 november 2011 · 429 Inlägg

TurboNewbi skrev:

chrizz skrev:

racerwagon skrev:

Jo de va den ja testa men jag får de inte att fungera ändå. För man behöver väll inte skriva något i vanliga sökrutan också?

Jo, just nu behöver man det.

Det tycker jag är lite dumt, är mycket roligare om man kan göra sökningar specifikt på en ort bara, så man fur upp alla bilar i den orten tex. smile
Sen skulle ni kanske ta och göra så alla får välja om sina orter så sökningarna kan bli mer korrekta? (för det har väll tillkommit en del orter med sökfunktionen?)

Mvh.

Håller med precis de jag var ute efter att kunna söka på alla bilar i hela orten smile

Hermanssons_Garage
21 november 2011 · 2 415 Inlägg

Måste även fråga crizz, all reklam ni har på garaget.org är det bara randomreklam eller skall ni göra reklam för t.ex statiol som ni har?!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Marcus_s13_sr20det
23 november 2011 · 795 Inlägg

varför visars inte bilderna man laddar upp på projekttråden?

Nissan Skyline R32GTR
Lotus712
23 november 2011 · 6 Inlägg

racerwagon skrev:

TurboNewbi skrev:

chrizz skrev:

Jo, just nu behöver man det.

Det tycker jag är lite dumt, är mycket roligare om man kan göra sökningar specifikt på en ort bara, så man fur upp alla bilar i den orten tex. smile
Sen skulle ni kanske ta och göra så alla får välja om sina orter så sökningarna kan bli mer korrekta? (för det har väll tillkommit en del orter med sökfunktionen?)

Mvh.

Håller med precis de jag var ute efter att kunna söka på alla bilar i hela orten smile

Kan inte göra annat än att hålla med, det måste ju ordnas så att det lätt går att få fram alla bilar på en ort via sökfunktionen.

Neuro Administratör
23 november 2011 · 139 Inlägg

Lotus712 skrev:

racerwagon skrev:

TurboNewbi skrev:
Det tycker jag är lite dumt, är mycket roligare om man kan göra sökningar specifikt på en ort bara, så man fur upp alla bilar i den orten tex. smile
Sen skulle ni kanske ta och göra så alla får välja om sina orter så sökningarna kan bli mer korrekta? (för det har väll tillkommit en del orter med sökfunktionen?)

Mvh.

Håller med precis de jag var ute efter att kunna söka på alla bilar i hela orten smile

Kan inte göra annat än att hålla med, det måste ju ordnas så att det lätt går att få fram alla bilar på en ort via sökfunktionen.

Vi jobbar på att göra det möjligt att söka med en tom sökruta om man valt ett geografiskt område i sökfiltret.

Tidigare var ju som bekant ortssökningen en del av fritextsökningen. Vi förbisåg helt enkelt att en hel del av er använde möjligheten för att hitta alla bilar på en viss ort.

Vi har en del andra buggfixar på gång inom kort, denna ändring kommer med största sannolikhet med då.

Works Huh? (`´,)
26 november 2011 · 518 Inlägg

Kan inte kolla in mina egna favorit bilar.

- Innan så kunde jag klicka på texten "Senast uppdaterade favoritbilarna" (i botten på "Min sida") och få upp hela listan på alla bilarna som jag har som favoriter.

- Nu kan jag bara se dom 6 första. Detta gäller alla användares sidor.

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Volvo V70 "GLT" (2000)
PLindblom
26 november 2011 · 1 200 Inlägg

Works skrev:
Kan inte kolla in mina egna favorit bilar.

- Innan så kunde jag klicka på texten "Senast uppdaterade favoritbilarna" (i botten på "Min sida") och få upp hela listan på alla bilarna som jag har som favoriter.

- Nu kan jag bara se dom 6 första. Detta gäller alla användares sidor.

chrizz skrev:

andreasstridhfors skrev:
man kan inte kolla vad man har för bilar i favoriter längre.. hmm

Som redan påpekats många gånger i den här tråden; kolla i menyn. Där har det alltid funnits "Favoritbilar" och den finns fortfarande kvar.

roll

Lina-
27 november 2011 · 1 213 Inlägg

Works skrev:
Kan inte kolla in mina egna favorit bilar.

- Innan så kunde jag klicka på texten "Senast uppdaterade favoritbilarna" (i botten på "Min sida") och få upp hela listan på alla bilarna som jag har som favoriter.

- Nu kan jag bara se dom 6 första. Detta gäller alla användares sidor.

Frågan har redan varit uppe & blivit besvarad. Visar med en printscreen bild, klicka på favoritbilar i menyraden.

http://i41.tinypic.com/ve7uz8.jpg

Btw sidan vart mycke bätttre efter uppdateringen. Mindre störande för ögonen nu mot vad de var tidigare. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
bosabengt
27 november 2011 · 2 035 Inlägg

Tycker fortfarande det är dåligt med sökfunktionen på bilar.
Man ska inte beöva skriva in nåt bilmärke.
Utan jag vill söka på alla bilar i jkpg. Men det går inte utan jag måste skriva in saab volvo osv.

Biljudsveteran sen 1984!
TurboNewbi
27 november 2011 · 170 Inlägg

bosabengt skrev:
Tycker fortfarande det är dåligt med sökfunktionen på bilar.
Man ska inte beöva skriva in nåt bilmärke.
Utan jag vill söka på alla bilar i jkpg. Men det går inte utan jag måste skriva in saab volvo osv.

Neuro skrev:
Vi jobbar på att göra det möjligt att söka med en tom sökruta om man valt ett geografiskt område i sökfiltret.

Tidigare var ju som bekant ortssökningen en del av fritextsökningen. Vi förbisåg helt enkelt att en hel del av er använde möjligheten för att hitta alla bilar på en viss ort.

Vi har en del andra buggfixar på gång inom kort, denna ändring kommer med största sannolikhet med då.



3 inlägg upp står svaret på din fråga!

Senast redigerat av TurboNewbi (27 november 2011)

Toyota Yaris "P1 pre-facelift" (2001)
stritt-jr lägg dig inte i, sa han som sket i sängen.
28 november 2011 · 28 Inlägg

hur taggar man folk i presentationen mm smile

When nothing goes right... go left
Audi A6 2.4 "BBS split" (1999)
ME_Racing Old school JDM
28 november 2011 · 176 Inlägg

andreasstridhfors skrev:
hur taggar man folk i presentationen mm smile

Tagga folk i sin presentation? Nej tack!
Möjligtvis tagga i bilder och filmer.

¡ɹǝuɥɔoddn ʇǝpɹoqʇuǝƃuɐʇ pǝɯ ɐʌıɹʞs ʇʇɐ ɐɹq ǝʇuı
stritt-jr lägg dig inte i, sa han som sket i sängen.
28 november 2011 · 28 Inlägg

ja men alltså som om jag skulle skriva någons användarnamn typ så det blir blått och en direkt länk till någons sida på garaget!

When nothing goes right... go left
Audi A6 2.4 "BBS split" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang