Få bort dålig lukt i bilen.

söderort_racing stolt sosse!
30 augusti 2006 · 61 Inlägg

Tja.
Är det någon som vet hur man får bort dålig lukt i bilen?
Har hört att man kan ställa en burk med vinäger eller etika i bilen över natten. Men funkar det? kommer bilen dofta etika sen?

Kom med förslag.

Inga wunderbaums tack.

jävla moderat sida!
Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
30 augusti 2006 · 991 Inlägg

beror på vad de är som luktar, testa att göra rent alla textiler och tak med textiltvätt, har funkat kanon på alla bilar ja haft som vart inrökta osv smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Kortison
30 augusti 2006 · 31 Inlägg

söderort_racing skrev:
Tja.
Är det någon som vet hur man får bort dålig lukt i bilen?
Har hört att man kan ställa en burk med vinäger eller etika i bilen över natten. Men funkar det? kommer bilen dofta etika sen?

Kom med förslag.

Inga wunderbaums tack.

Åk till Biltema och köp en luktborttagare, antingen som en "wunderbaum" (dvs hängande fritt i bilen) eller som spray!

Eller så lämnar man helt enkelt in den till DiTech och får bilen som ny med samma lukt och allt smile

Shorty666
30 augusti 2006 · 362 Inlägg

Ättika och vinäger funkar klockrent på Cigarettröklukt, iaf i en lägenhet...
Ja använder det efter varje fest... smile

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
skooglund Keps
30 augusti 2006 · 19 Inlägg

en burk med amoniak ska du ställa i bilen och dagen därpå luktar det nybil. Men det håller i 1 månad. Det brukar vissa säljare göra.

ghost_boy83 CREW
30 augusti 2006 · 2 594 Inlägg

skooglund skrev:
en burk med amoniak ska du ställa i bilen och dagen därpå luktar det nybil. Men det håller i 1 månad. Det brukar vissa säljare göra.

i min v70 98 höll det säker 3 mån  jäkligt bra metod det behöver bara stå över natten klart ju längre han har den i ju längre luktar det gott,men sen finns det ju ensym spray som sanerings firmor bruka andvända i lägenheter/bilar där lik har legat mm, den bryter nera alla ensymer och det luktar gott

söderort_racing stolt sosse!
31 augusti 2006 · 61 Inlägg

okej smile ska prova det där med amoniak. har haft wounderbaums o sånt i bilen men det luktar skit nu... plus att polarn glömde en påse med mat från donken under baksätet hmm så det luktar gammal mat i bilen.

jävla moderat sida!
mindclip
31 augusti 2006 · 147 Inlägg

Skit enkelt.... köp en påse katt sand.. häll i bilen låt stå en till två dagar dammsug o lukten är borta. Vanlig enkel kattsand....

dusty Living in the fastlane
31 augusti 2006 · 2 616 Inlägg

använd en kirby smile

ghost_boy83 CREW
1 september 2006 · 2 594 Inlägg

mindclip skrev:
Skit enkelt.... köp en påse katt sand.. häll i bilen låt stå en till två dagar dammsug o lukten är borta. Vanlig enkel kattsand....

det va det sämsta knep jag hört kattsant är ju skit dammigt och tar en massa tid å dammsuga bort, då är det ju enklare med amoniak..

oxysol
7 mars 2007 · 5 Inlägg

En bra och permanent lösning för att ta bort lukt & mögel i bil är att använda en luftrenare någon typ av luftrenare som använder aktivt syre.

Det fungerar så att den, med hjälp av en fläkt, sprider aktivt syre i bilen och når därmed alla skrymslen och vrån och tränger även in i alla porösa material som textilier, dynor m.m. Se bl.a. länken nedan eller sök på google

Länk: VÄDRA Home Luftrenare

www.oxysol.com :: Produkter för lukt- & mögelsanering
Ena Colaberoende
7 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Jag har skaffat mig ett par dynor och även en spray från Clas Ohlsson som är av märket Yocoair. Dynorna vet jagi nte om dom fungerar ännu men sprayen gör det. Har tagit både i lägenheten och i bilarna.

http://www.luktfritt.nu

Alltid värt att kika på.

/Ena

oxysol
7 mars 2007 · 5 Inlägg

Ena skrev:
Jag har skaffat mig ett par dynor och även en spray från Clas Ohlsson som är av märket Yocoair. Dynorna vet jagi nte om dom fungerar ännu men sprayen gör det. Har tagit både i lägenheten och i bilarna.

http://www.luktfritt.nu

Yokoair är också en bra lösning, funkar direkt och är mkt billigt. Problemet är dock att den inte  egentligen tar bort lukten utan döljer den med en annan doft som inte uppfattas av hjärnan. Den döljer lukten (kamouflerar) helt enkelt med en stark "luktfri parfym" som gör att man upplever att doften är borta.

www.oxysol.com :: Produkter för lukt- & mögelsanering
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang