Varför risa ner, misshandla, plåga och förstöra bilar? Vad ser ni för nöje i det?

Atchoprosit
6 december 2011 · 193 Inlägg

Volvo 740 är ett bra exempel, hur många sådana i fint skick ligger det ute till försäljning?
Många är sönderslitna inuti, buckliga, sönderklottrade, etc med avgassystem som släpar i backen.

Vad finns det för nöje i att förstöra en bil på det här sett och framför allt åka runt i det?
Är det inte skämigt att åka runt i en bucklig/rostig bil utan avgassystem där det står exempelvis pålis på sidan?

Senast redigerat av Stennert (6 december 2011)

Mack Forum- och sitemoderator
6 december 2011 · 26 155 Inlägg

Taskig barndom?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Joakim-S Hobby Fotograf
6 december 2011 · 650 Inlägg

För jag personligen tycker att det är kul att misshandla bilar. Och just Volvo 740 är billiga bilar som är bahjulsdrivna.
Och om jag vill misshandla bilar så gör jag gärna det i en 740 för 2-4000kr istället för en dyrare bil.

MG e-HS (2021)
Muttley
6 december 2011 ·

alltså,  740 är ju från typ 80 talet.  Så vad ska man vara rädd om?. Typ ingenting.

Du som startar tråden tror jag tillhör dem som inte kan gå utanför dörren utan att slänga på en halv flaska parfym och fixa frillan hela tiden och måste gå i modekläder.  wink

Lowenhart fälg fantast
6 december 2011 · 1 086 Inlägg

för att vi har råd med "köp - kör skiten - skrota "

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 december 2011 · 1 903 Inlägg

Stennert skrev:
Volvo 740 är ett bra exempel, hur många sådana i fint skick ligger det ute till försäljning?
Många är sönderslitna inuti, buckliga, sönderklottrade, etc med avgassystem som släpar i backen.

Vad finns det för nöje i att förstöra en bil på det här sett och framför allt åka runt i det?
Är det inte skämigt att åka runt i en bucklig/rostig bil utan avgassystem där det står exempelvis pålis på sidan?

För att svara på din fråga: Det är otroligt underhållande att köra skiten ur en bil och se vad den tål innan den går sönder. Dessutom är det ganska tillfredställande att ha en bil man inte behöver vara rädd om ifall man är van vid att köra en lite finare bil som man är rädd om.

och varför just 740? jo därför att de är billiga, lättskruvade, finns gott om delar, bakhjulsdriva, tacksamma att sladda med, stryktåliga osv.

kollar du på många av de bilar som körs hårt till dom är slut så är det just bilar som ofta uppfyller dessa kriterier. 240, 940, äldre mercor och BMW.

Angående om det är skämmigt eller ej kan ja säga att för min del så skiter jag fullkomligt i hur det jag kör runt i ser ut. En riktigt skabbig bil kan vara fräckt på ett vis de också smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Lowenhart fälg fantast
6 december 2011 · 1 086 Inlägg

FreddeLi skrev:

Stennert skrev:

För att svara på din fråga: Det är otroligt underhållande att köra skiten ur en bil och se vad den tål innan den går sönder. Dessutom är det ganska tillfredställande att ha en bil man inte behöver vara rädd om ifall man är van vid att köra en lite finare bil som man är rädd om.

och varför just 740? jo därför att de är billiga, lättskruvade, finns gott om delar, bakhjulsdriva, tacksamma att sladda med, stryktåliga osv.

kollar du på många av de bilar som körs hårt till dom är slut så är det just bilar som ofta uppfyller dessa kriterier. 240, 940, äldre mercor och BMW.

Angående om det är skämmigt eller ej kan ja säga att för min del så skiter jag fullkomligt i hur det jag kör runt i ser ut. En riktigt skabbig bil kan vara fräckt på ett vis de också smile

MVH

+1

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Atchoprosit
6 december 2011 · 193 Inlägg

Vilka roliga men mindre meningsfulla svar!

Folk tycks bara fånga upp bilen i rubriken så vi prövar med några andra bilmärke då, Bmw, Audi, Volkswagen, Toyota, Nissan, Renault, Peugeot, Saab etc? Varför göra så mot dessa bilar? Strunt i hur gammal bilen är, vårdar man en bil väl håller den hur länge som helst.

Freddeli: Jo det är sant det är skitkul, men varför köpa bilar i fint skick och köra sönder? Varför inte en som redan är halvdan?

Senast redigerat av Stennert (6 december 2011)

FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 december 2011 · 1 903 Inlägg

Stennert skrev:
Vilka roliga men mindre meningsfulla svar!

Folk tycks bara fånga upp bilen i rubriken så vi prövar med några andra bilmärke då, Bmw, Audi, Volkswagen, Toyota, Nissan, Renault, Peugeot, Saab etc? Varför göra så mot dessa bilar? Strunt i hur gammal bilen är, vårdar man en bil väl håller den hur länge som helst.

Svaret är detsamma? Bilar plågas för att det är skoj? Finns inget annat svar smile

Eller jo det skulle också kunna bero på ren lathet som man låter bilen chansera?

Ärligt talat så är jag inte helt med på hur du menar smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 december 2011 · 1 903 Inlägg

Stennert skrev:
Vilka roliga men mindre meningsfulla svar!

Folk tycks bara fånga upp bilen i rubriken så vi prövar med några andra bilmärke då, Bmw, Audi, Volkswagen, Toyota, Nissan, Renault, Peugeot, Saab etc? Varför göra så mot dessa bilar? Strunt i hur gammal bilen är, vårdar man en bil väl håller den hur länge som helst.

Freddeli: Jo det är sant det är skitkul, men varför köpa bilar i fint skick och köra sönder? Varför inte en som redan är halvdan?

Det gör väl var och en som den vill? Om man nu är ute efter en bil enbart för att köra sönder så tror jag skicket spelar mindre roll. Är nog prislappen som avgör smile men jag håller helt med dig! jag har köpt bilar otroligt billigt, tillräckligt billigt för att med GOTT samvete döda dem på isen. Men jag har inte velat då jag tyckt bilen varit i för bra skick smile

men det är ju upp till var och en.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 december 2011 · 13 746 Inlägg

grisar beter sig som grisar..svårare än så är det faktist inte

har min 740 för att röja runt men vem fan orkar med en trasig äklig bil?

allt ska fungera och vara fri från bucklor
det ska inte låta skaka och leva fan

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Germax
6 december 2011 · 12 086 Inlägg

Jag kan se ett visst nöjje med att svinköra en bil.

Tokvarva, sladda järnet och hoppa är kul.. typ som att åka gokart eller folkrace.

Jag gissar att dom som kör runt i liknande bilar tycker det är lika kul, skillnaden är att dom står ut, kanske till och med tycker det är fränt att köra omkring i liket så man kan svina hela tiden, när som helst.

Pim_Pim
6 december 2011 ·

Skönt att ha en slit och släng bil som man inte behöver vara så rädd om, sprätta fullt på grusvägar osv utan att behöva vara rädd för ett stenskott etc.

Men en sak som jag inte förstår med många volvo ägare är att hur fan dom åka runt med typ 3" hela vägen eller ta bort sina ljuddämpare och bröta runt, det är ju sjukt jobbigt.

Tycker det är skönt när man har original avgas på vinterbilen och bilen inte låter så mkt tongue

Senast redigerat av Pim_Pim (6 december 2011)

nordstromj
6 december 2011 · 1 772 Inlägg

Stennert skrev:
Är det inte skämigt att åka runt i en bucklig/rostig bil utan avgassystem?

Nej.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
6 december 2011 · 287 Inlägg

eller för att dom tror att dom är "Raggare"?  dom har väl inte råd att köpa en raggarbil å svina i? kör själv polarens bel-air-65 som är en av sveriges risigaste bilar ( har många svin buklor från träffar) och det är en viss chargong å vara gris raggare, men vi som åker ut i den bilen är i vanliga fall pedanter när det gäller hus hem å våra andra bilar... ska lägga upp bilder på min sida så får ni se den...   Tack för mig smile

"Drive It Like You Hate It"
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
6 december 2011 · 1 903 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Skönt att ha en slit och släng bil som man inte behöver vara så rädd om, sprätta fullt på grusvägar osv utan att behöva vara rädd för ett stenskott etc.

Men en sak som jag inte förstår med många volvo ägare är att hur fan dom åka runt med typ 3" hela vägen eller ta bort sina ljuddämpare och bröta runt, det är ju sjukt jobbigt.

Tycker det är skönt när man har original avgas på vinterbilen och bilen inte låter så mkt tongue

Det där är en rätt knepig fråga tongue tycker de är lite kul när det låter om bilen faktiskt. Min gamla merca var skitrolig utan sista burken, small och levde vid var och varannan växling. körde dock inte den så länge så jag började tycka det var jobbigt. Men min uppfattning är iaf att det är lite roligare att gasa när man hör det brölar lite smile

men allt har en gräns såklart.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
almqvist__89
6 december 2011 · 1 140 Inlägg

En 80-90 tals volvo hör hemma på skroten, kanske är därför?..

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Ford Crown victoria "P71" (2004)
mopar300
6 december 2011 ·

Stennert skrev:
Volvo 740 är ett bra exempel, hur många sådana i fint skick ligger det ute till försäljning?
Många är sönderslitna inuti, buckliga, sönderklottrade, etc med avgassystem som släpar i backen.

Vad finns det för nöje i att förstöra en bil på det här sett och framför allt åka runt i det?
Är det inte skämigt att åka runt i en bucklig/rostig bil utan avgassystem där det står exempelvis pålis på sidan?

en del vill ha uppmärksammhet........kanske komma hemifrån......

granadadr
6 december 2011 · 7 290 Inlägg

jag förstår att man köper ett lik för att busa med,, ska ev göra så själv wink
men att förstöra bilar med flit fattar jag ej,, att klottra kladda ner dem å dyl,, suck,, är INTE häftigt,,

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
16-V Bags are for bitches
6 december 2011 · 296 Inlägg

Svina är kul? volvon på grusväg å nissan på asfalten tongue
Nissan ser dock lite bättre ut i karossen än volvon..

Eller har jag fel igen?
Nissan 200sx s14 "M50b25" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang