Varför risa ner, misshandla, plåga och förstöra bilar? Vad ser ni för nöje i det?

Pim_Pim
19 december 2011 ·

Thunderbird88 skrev:
Ni som uttalar er att volvo är den mest slagtåligaste maskinen, har ni verkligen testat så många andra bilar än bara Volvo? Att plåga en Volvo och endast plågat en Volvo för att sedan kalla det världens bästa och mest slagtåliga bil är fel. Går inte att säga att något är ovanför allt annat när det andra inte ens blivit testat wink

Det är ingen idé du försöker.. har dom väl bestämt sig för att Volvo är det bästa märket i världen så går det konstigt nog inte att ändra på roll

xXSammy
19 december 2011 · 6 577 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Ni som uttalar er att volvo är den mest slagtåligaste maskinen, har ni verkligen testat så många andra bilar än bara Volvo? Att plåga en Volvo och endast plågat en Volvo för att sedan kalla det världens bästa och mest slagtåliga bil är fel. Går inte att säga att något är ovanför allt annat när det andra inte ens blivit testat wink

Just därav jag bråka lite tidigare i tråden..bara o kolla vad folk har för bilar som skryter mest om att bilen tål.

Slittåligaste jag kört ( Med mest fel och ändå gå "bra" ) var min gamla golf IIa, trasig topplockspackning, knackade ventiler kall motor och massa skoj!

Startade alltid under förra vinterns 20minus

De/Dem
Mattman Gammal och grinig
19 december 2011 · 362 Inlägg

sleppy skrev:
Misshandla bilar är alltid roligt! Inte alls pinsamt och åka runt i heller för den delen, alltid retar det någon, wink
Dock skulle jag aldrig behandla enda vettiga bilen som nånsin tillverkats så, Allså Volvo,
Pålitligare bilar går inte få tag i.

Däremot ford / Saab / Bmw, där har vi bilar som hör hemma på skroten, skrot rakt igenom, allså inget som man behöver vara rädd om, bara misshandla och vara glad.

Saabar behöver man ju inte köra sönder, dom går ju sönder bara av att stå smile

Muttley
19 december 2011 ·

Kul att de kommer sluta med volvokrig i denna med.  Tur någon ville köpa min, jag hade annars tagit med den mot nån fest, knäckt nyckeln slagit sönder tändlåset sen låtit alla gå loss på den som den var värd. Den var full av mossa och allt jävelskap för jag tyckte inte skitet var värt att ta hand om, en rekond hade ju liksom kostat mer än skiten var värd wink

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 december 2011 · 3 929 Inlägg

Malheus skrev:

Thunderbird88 skrev:
Ni som uttalar er att volvo är den mest slagtåligaste maskinen, har ni verkligen testat så många andra bilar än bara Volvo? Att plåga en Volvo och endast plågat en Volvo för att sedan kalla det världens bästa och mest slagtåliga bil är fel. Går inte att säga att något är ovanför allt annat när det andra inte ens blivit testat wink

Just därav jag bråka lite tidigare i tråden..bara o kolla vad folk har för bilar som skryter mest om att bilen tål.

Slittåligaste jag kört ( Med mest fel och ändå gå "bra" ) var min gamla golf IIa, trasig topplockspackning, knackade ventiler kall motor och massa skoj!

Startade alltid under förra vinterns 20minus

Jag själv har inte kört en enda slagtålig bil.
Alla bilar har sina brister.
Kan någon nämna en bil utan något standard fel alls? I princip omöjligt.

Mattman: Det är faktiskt sant. Min Saab stod över natten sedan startade den inte big_smile Ja, det regnade och något fuckat så den inte ville starta i regn men fortfarande! Den gick sönder över natten wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 december 2011 · 13 746 Inlägg

den bästa bil jag haft är utan tvekan min gamla golf mk2 på andra plats hamnar min gamla vento

det är bilar som inte kostade något i inköp och väldigt sällan strulade

venton gjorde vi lite rostlagning på men den var gratis men itne mekat något nämndvärt med den under det här året som gått

golfen var med i 5år visst en del mekande
men helt klart bättre än mina volvosar när det gäller hållbarhet
golfen svek mig 1gång när det var -33grader smile

volvosar med rödblock har sällan strular heller men dom har gett mig betydligt mer huvudvärk än mina vw:isar
fast dom har varit betydligt mer hårt körda

850 är rena skiten meka och åter meka men jag gillar att köra dom trevliga som tusan och går fin fint så länge dom fungerar smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Mattsson_91 Självlärd
19 december 2011 · 3 083 Inlägg

Pim_Pim skrev:

Thunderbird88 skrev:
Ni som uttalar er att volvo är den mest slagtåligaste maskinen, har ni verkligen testat så många andra bilar än bara Volvo? Att plåga en Volvo och endast plågat en Volvo för att sedan kalla det världens bästa och mest slagtåliga bil är fel. Går inte att säga att något är ovanför allt annat när det andra inte ens blivit testat wink

Det är ingen idé du försöker.. har dom väl bestämt sig för att Volvo är det bästa märket i världen så går det konstigt nog inte att ändra på roll

Sån var jag förut. Hade aldrig kunnat tänka mig något annat än volvo. Men sen skaffade jag en audi.. Så ja nu är de tyskt och volvo som gäller... (ja jag vet att det ska vara stor bokstav men jag är för trött för att orka redigera det såhär i efterhand)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Esak
19 december 2011 · 24 Inlägg

sleppy skrev:
Misshandla bilar är alltid roligt! Inte alls pinsamt och åka runt i heller för den delen, alltid retar det någon, wink
Dock skulle jag aldrig behandla enda vettiga bilen som nånsin tillverkats så, Allså Volvo,
Pålitligare bilar går inte få tag i.

Däremot ford / Saab / Bmw, där har vi bilar som hör hemma på skroten, skrot rakt igenom, allså inget som man behöver vara rädd om, bara misshandla och vara glad.

Haha! Dagens garv. big_smile

Hög nivå här.

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
xorox_88 Smack that ass!!
19 december 2011 · 2 953 Inlägg

jag har en tendens till att inte bry mig så himmla mkt så jag gasar tills det rasar  varesig det e för bil smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
sleppy
19 december 2011 · 148 Inlägg

Esak skrev:

sleppy skrev:
Misshandla bilar är alltid roligt! Inte alls pinsamt och åka runt i heller för den delen, alltid retar det någon, wink
Dock skulle jag aldrig behandla enda vettiga bilen som nånsin tillverkats så, Allså Volvo,
Pålitligare bilar går inte få tag i.

Däremot ford / Saab / Bmw, där har vi bilar som hör hemma på skroten, skrot rakt igenom, allså inget som man behöver vara rädd om, bara misshandla och vara glad.

Haha! Dagens garv. big_smile

Hög nivå här.

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Senast redigerat av sleppy (19 december 2011)

Tut Tut
Mattman Gammal och grinig
19 december 2011 · 362 Inlägg

Det är väll så att folk gillar olika bilar. Hade jag fått för mig att slakta en bil hade det ju lätt blivit nån äcklig saabturbo med 18 tidigare ägare eller nån fransk bil, tycker inte att det är nått att spara på då skiten bara går sönder hela tiden. Har inget emot att folk kör slut på volvosar, då blir min exklusivare.

xXSammy
20 december 2011 · 6 577 Inlägg

sleppy skrev:
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

"Ingen" som vågar erkänna bara..vore pinsamt att ha mer problem än t.ex. någon som har tur och aldrig har problem med en franskbil. Hihi~

De/Dem
Mattsson_91 Självlärd
20 december 2011 · 3 083 Inlägg

sleppy skrev:

Esak skrev:

sleppy skrev:
Misshandla bilar är alltid roligt! Inte alls pinsamt och åka runt i heller för den delen, alltid retar det någon, wink
Dock skulle jag aldrig behandla enda vettiga bilen som nånsin tillverkats så, Allså Volvo,
Pålitligare bilar går inte få tag i.

Däremot ford / Saab / Bmw, där har vi bilar som hör hemma på skroten, skrot rakt igenom, allså inget som man behöver vara rädd om, bara misshandla och vara glad.

Haha! Dagens garv. big_smile

Hög nivå här.

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Visa mig en snygg orginal-Volvo tack smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
twin_cam Smålänning
20 december 2011 · 7 877 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

sleppy skrev:

Esak skrev:

Haha! Dagens garv. big_smile

Hög nivå här.

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Visa mig en snygg orginal-Volvo tack smile

http://www.roadandtrack.com/var/ezflow_site/storage_RT_NEW/storage/images/media/images/fd_volvo-s60-r_lead1/1544286-1-eng-US/fd_volvo-s60-r_lead1.jpg

Volvo är inte bättre än nåt annat, men man behöver inga specialverktyg för att reparera dom, och det maskinella går väldigt länge om det får lite service då och då. (700/900)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Mattsson_91 Självlärd
20 december 2011 · 3 083 Inlägg

twin_cam skrev:

Volvo142_73a skrev:

sleppy skrev:

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Visa mig en snygg orginal-Volvo tack smile

http://www.roadandtrack.com/var/ezflow_ … _lead1.jpg

Volvo är inte bättre än nåt annat, men man behöver inga specialverktyg för att reparera dom, och det maskinella går väldigt länge om det får lite service då och då. (700/900)

Kom just på att nya S40 är ju faktiskt hyggligt snygg. Och ja 700/900 går långt. Även utan service. Farsans 740 har rullat över 60K mil varav straxt över 10K i hans ägo. Och har under dom 10K milen fått oljebyte max 3 gånger och en ny topp.. Som egentligen inte behövde bytas då det bara var en ventilfjäder som hade gått av. Men vi bytte hela toppen när vi ändå var i farten. Och ett nytt oljefilter har den nog inte sätt på länge

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
perzy Snål gnällspik
20 december 2011 · 402 Inlägg

Att det är en del personer i samhället som gillar att plåga bilar är ju ett faktum.
Personer får tjänstebil förstör denna ibland ofantligt.  Jag antar att det känns bra att sabba företagets bil som en (kanske symbolisk) hämnd mot en jobbig chef eller andra på företaget. 
En del av dessa bilar dyker ju upp på kvd.se som auktionsbilar och bara av att läsa beskrivningen så blir jag riktigt imponerad vilken kreativitet somliga måste ha för att lyckas bryta ner en bil så grundligt på kort tid. 
Men det är ju mycket bättre att de tar ut sin frustration på ett föremål än att de som tyvärr många djävlas med andra människor istället.  Måste jag välja tror jag att jag hellre tar en öl med en bilplågare än en bilpedant faktiskt.

Volvo S80 2,9.
Esak
20 december 2011 · 24 Inlägg

sleppy skrev:

Esak skrev:

sleppy skrev:
Misshandla bilar är alltid roligt! Inte alls pinsamt och åka runt i heller för den delen, alltid retar det någon, wink
Dock skulle jag aldrig behandla enda vettiga bilen som nånsin tillverkats så, Allså Volvo,
Pålitligare bilar går inte få tag i.

Däremot ford / Saab / Bmw, där har vi bilar som hör hemma på skroten, skrot rakt igenom, allså inget som man behöver vara rädd om, bara misshandla och vara glad.

Haha! Dagens garv. big_smile

Hög nivå här.

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Att du säger att vissa märken enbart hör hemma på skrot säger nog mer om din mentala nivå än om Volvo som märke. Det finns vettiga Volvoförare, och jag har inget emot bilen och märkets existens, men det du skrev ovan är ju bara pinsamt.

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you - Steve Earle
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 december 2011 · 3 929 Inlägg

twin_cam skrev:

Volvo142_73a skrev:

sleppy skrev:

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Visa mig en snygg orginal-Volvo tack smile

http://www.roadandtrack.com/var/ezflow_ … _lead1.jpg

Volvo är inte bättre än nåt annat, men man behöver inga specialverktyg för att reparera dom, och det maskinella går väldigt länge om det får lite service då och då. (700/900)

Jag får inte den bilen till snygg.
Enda snygga Volvon enligt mig är P1800.
Eller ja, den är udda. Därför gillar jag den.
Sen gick Volvo mainstream och vart som vilken annan bil som helst.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
sleppy
20 december 2011 · 148 Inlägg

Esak skrev:

sleppy skrev:

Esak skrev:

Haha! Dagens garv. big_smile

Hög nivå här.

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Att du säger att vissa märken enbart hör hemma på skrot säger nog mer om din mentala nivå än om Volvo som märke. Det finns vettiga Volvoförare, och jag har inget emot bilen och märkets existens, men det du skrev ovan är ju bara pinsamt.

Jaha det tycker du ? Men om ja nu haft dessa märken och dom bara krånglat för mig, då får jag allså inte tycka illa om dessa märken med andra ord ? Men okej, förlåt, jag ÄLSKAR saab av hela mitt hjärta, dom bara krånglar men jag älskar dom ändå,

Vakna upp istället, jag antar du inte gillar alla bilmärken heller, alla tycker vi olika, men det förstår du dig väl inte på ännu.

Så det är nog mer du som är pinsam som tar åt dig av vad jag personligen tycker. inte fan tar jag åt mig när folk skriver blabla om volvo hela tiden, fast det är den bilen jag kör till större del.

Tut Tut
Funkiee Saab älskare!
20 december 2011 · 4 597 Inlägg

sleppy skrev:

Esak skrev:

sleppy skrev:

Vart är det roliga ?
Eller tog du helt enkelt åt dig för att jag sa vad jag tycker om saab ?

Ser även att många skriver, * volvo ägare tror* blablabla om sina bilar,
MEN ja volvo krånglar precis som alla andra bilar, det är det ingen diskussion om.

Men volvo har lyckats med sina bilar, både utseende mässigt & hållbarhet, ( Säger INTE detta bara för jag kör volvo, som dom flesta av er säkert kommer att tro nu.) tvärtom jag kör dom flesta märkena som finns, tro det heller inte. wink

Att du säger att vissa märken enbart hör hemma på skrot säger nog mer om din mentala nivå än om Volvo som märke. Det finns vettiga Volvoförare, och jag har inget emot bilen och märkets existens, men det du skrev ovan är ju bara pinsamt.

Jaha det tycker du ? Men om ja nu haft dessa märken och dom bara krånglat för mig, då får jag allså inte tycka illa om dessa märken med andra ord ? Men okej, förlåt, jag ÄLSKAR saab av hela mitt hjärta, dom bara krånglar men jag älskar dom ändå,

Vakna upp istället, jag antar du inte gillar alla bilmärken heller, alla tycker vi olika, men det förstår du dig väl inte på ännu.

Så det är nog mer du som är pinsam som tar åt dig av vad jag personligen tycker. inte fan tar jag åt mig när folk skriver blabla om volvo hela tiden, fast det är den bilen jag kör till större del.

Hallå... väx upp nu, bara för en saabägare skriver och konstaterar fakta så behöver du väl inte sjunka och bli som ett litet barn?

Vissa får problem som andra inte får med sina bilar... Har aldrig haft problem med mina saabar medans jag fick såspumpsras på 740'n när jag tankade den... Kunde lika gärna hänt på saaben liksom, eller hur? ingen bil är perfekt. Dock finns det ju olika prisklasser o kvalitér på bilar från olika länder såklart.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang