Volvo Amazon cab -66 ska byggas om till stilren custom innan vår och sommar 2012=) UPDATE 19/7-12 s.9/Sunneslor

custom projet med ev. rover v8 i och mycke runda former och stilren med borttagna lister, handtag, emblem, dropplister, luftintag nedanför framrutan, reflexer bak och flyttad nummerplåt bak och ska bli en riktig blickfångare och crusing bil på vår och sommrarna.
  • 73 Följare
  • 72 476 Visningar
  • Projektet avslutat 2 september 2012
Sunneslor
3 februari 2012 · 280 Inlägg

Plankpojk skrev:
Blir en riktig trosfuktare dedär!
Hoppas verkligen att du får den "taksänkt" smile
Ser kanon ut änsålänge iaf!! keep up the good work smile

Blir tyvärr ingen rutramssänkning innan sommaren. ska kolla lite mer på det och skaffa hjälp med det tills i höst så då blir det sänkning det lovar jag. det blir det smile hehe tackar så mycket smile

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
3 februari 2012 · 6 473 Inlägg

Sunneslor skrev:
Satan sö sugen jag är på att fortsätta med caben. längtar tills den 13:e så jag får dra ner den till klubben för att fortsätta med den. plus att jag har en ovänligt frän överraskning åt er och kanske 2st men bild kommer när dom sitter på bilen=) tror det kommer se riktigt fränt ut och tror många här kommer gilla det. har då själv aldrig sett det på en amazon förut så den blir nog one and only smile hehe hoppas ni inte tröttnat på projektet då det stått stilla ett tag. dålig ekonomi och håller på med körkortet nu så därför det är lugnt ett tag här. men den 13:e drar jag igång. ska börja spacklas upp och svetsa lite till och allt och försöka få färg på den. blir dock orange och blå nu istället men det är bara pga att pengarna inte räcker till och tiden då den egentligen måste slipas plåtren eftersom det är 1 komponent mekan lack på den nu och lägger jag 2 komponets lack på det så blir det inte bra. så därför målar jag den med samma komponent igen och gör att mycke seriösare till hösten igen och börjar riva ner den i nov så jag har mer tid och farsan har troligtvis byggt färdigt garaget dåsmile hoppas ni kommer fortsätta följa projektet och skriva kommentarer=)

MVH Sunneslor

Ser fram emot överaskningen / eller om det blir fler överraskningar? smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Sunneslor
3 februari 2012 · 280 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Sunneslor skrev:
Satan sö sugen jag är på att fortsätta med caben. längtar tills den 13:e så jag får dra ner den till klubben för att fortsätta med den. plus att jag har en ovänligt frän överraskning åt er och kanske 2st men bild kommer när dom sitter på bilen=) tror det kommer se riktigt fränt ut och tror många här kommer gilla det. har då själv aldrig sett det på en amazon förut så den blir nog one and only smile hehe hoppas ni inte tröttnat på projektet då det stått stilla ett tag. dålig ekonomi och håller på med körkortet nu så därför det är lugnt ett tag här. men den 13:e drar jag igång. ska börja spacklas upp och svetsa lite till och allt och försöka få färg på den. blir dock orange och blå nu istället men det är bara pga att pengarna inte räcker till och tiden då den egentligen måste slipas plåtren eftersom det är 1 komponent mekan lack på den nu och lägger jag 2 komponets lack på det så blir det inte bra. så därför målar jag den med samma komponent igen och gör att mycke seriösare till hösten igen och börjar riva ner den i nov så jag har mer tid och farsan har troligtvis byggt färdigt garaget dåsmile hoppas ni kommer fortsätta följa projektet och skriva kommentarer=)

MVH Sunneslor

Ser fram emot överaskningen / eller om det blir fler överraskningar? smile

Det tänker ja smile hehe blir iallafall en men kanske två smile

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Volvo_custom Dont fake it, flake it!
3 februari 2012 · 153 Inlägg

Men vafan. så kan du ju inte säga utan att lägga upp bilder. nu vart jag ju sjukt sugen på att veta vad de är för överraskning smile

Volvo 945 "Turbodiesel" (1996)
Buick Electra "Turbodiesel" (1962)
Volvo 765 "Turbodiesel" (1986)
TurboLundin
3 februari 2012 · 764 Inlägg

Blir finfint det big_smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
horbybonnen
3 februari 2012 · 1 160 Inlägg

ser fram emot måååånga bilder

Lina-
3 februari 2012 · 1 213 Inlägg

Ska bli intressant se vad du gjort. smile

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Sunneslor
4 februari 2012 · 280 Inlägg

Volvo_custom skrev:
Men vafan. så kan du ju inte säga utan att lägga upp bilder. nu vart jag ju sjukt sugen på att veta vad de är för överraskning smile

hehe kommer bilder när det är på monterat på bilen smile måste ju skapa lite spänning. smile

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Sunneslor
4 februari 2012 · 280 Inlägg

TurboLundin skrev:
Blir finfint det big_smile

man tackar man tackar smile

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Sunneslor
4 februari 2012 · 280 Inlägg

horbybonnen skrev:
ser fram emot måååånga bilder

De kan jag lova att ni ska få. minst ett par stycken om dagen om inte mer=)

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Sunneslor
4 februari 2012 · 280 Inlägg

Lina- skrev:
Ska bli intressant se vad du gjort. smile

ja det tycker nog många och till och med jag själv är sugen på att bärja med överaskningen åt er smile

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
22 februari 2012 · 6 473 Inlägg

Sunneslor skrev:

Lina- skrev:
Ska bli intressant se vad du gjort. smile

ja det tycker nog många och till och med jag själv är sugen på att bärja med överaskningen åt er smile

Hur går det med överraskningen? börjat med den än eller?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Sunneslor
22 februari 2012 · 280 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Sunneslor skrev:

Lina- skrev:
Ska bli intressant se vad du gjort. smile

ja det tycker nog många och till och med jag själv är sugen på att bärja med överaskningen åt er smile

Hur går det med överraskningen? börjat med den än eller?

Haft fullt upp med körkortet och jobbsökande och skit så har inte gjort något med bilen sen sista uppdateringen. men drar nog igån med den nu i mars.

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Sunneslor
21 mars 2012 · 280 Inlägg

Uppdatering 21/3

nu ska jag börja plocka ihop pärlan så den står klar för bes. 2maj kl. 17.20. pga dålig inkomst, köpt bruksbil och skriver och kör upp för körkortet imorgon så har ekonomin sagt stopp så nu slänger jag ihop den för vår och sommar 2012. den kommer nu bli mattsvart och primerröd (rollad) tyvärr men det är snabbt, enkelt och billigt. på fredag kommer jag börja plocka ihop den och meka hela helgen. och många bilder kommer det bli. finns lite att göra men det ska nog gå bra. karossen kommer bli mattsvart med något rött mönster tex. rutor på bakskärmen, viperränder eller ev. schallops. fälgarna, stötfångarna och grillen kommer bli rött tluss lite annat oxå.

En bild oxå för skojjs skull smile Roller, pensel och mattsvart 1komponents färg.
https://www1.garaget.org/gallery/images/106/105665/105665-95652bd2e666c1a72e55887d6bacc2de.jpg

Släng in lite kommentarer nu!!

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
St3v3
21 mars 2012 · 357 Inlägg

Den kommer att se väldigt "billig" ut mattsvart med röda detaljer..

Sunneslor
21 mars 2012 · 280 Inlägg

St3v3 skrev:
Den kommer att se väldigt "billig" ut mattsvart med röda detaljer..

ja men det får den göra. det är ju bara en snabb lösning. börjar ju bli varmt och fint väder såhär på vårkanten så då kan ju pärlan inte stå stilla.

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
21 mars 2012 · 6 473 Inlägg

Sunneslor skrev:

St3v3 skrev:
Den kommer att se väldigt "billig" ut mattsvart med röda detaljer..

ja men det får den göra. det är ju bara en snabb lösning. börjar ju bli varmt och fint väder såhär på vårkanten så då kan ju pärlan inte stå stilla.

klart du ska måla den, kör på ett nytt varv färg varje sommar tills du har råd med en "dunk" färgborttagning & riktigt lack wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
loow Jävel
21 mars 2012 · 2 018 Inlägg

Men färgen är ju lika dyr varesig man rollar eller lackar, o de går åt mindre om man lackar smile Ta dom pengarna o köp en biltema-spruta. Du kommer inte ångra dig smile
Går lika fort också smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
Sunneslor
22 mars 2012 · 280 Inlägg

Plankpojk skrev:
Men färgen är ju lika dyr varesig man rollar eller lackar, o de går åt mindre om man lackar smile Ta dom pengarna o köp en biltema-spruta. Du kommer inte ångra dig smile
Går lika fort också smile

det är ju bara under sommaren den kommer se ut såhär. går fortare att rolla och roligare tycker jag. man sipper ju det drygaste jobbet. att maskera. men som sagt roller pensel och färgburken gick på 260kr och det sprutar man inte bilen för..

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
22 mars 2012 · 6 473 Inlägg

Sunneslor skrev:

Plankpojk skrev:
Men färgen är ju lika dyr varesig man rollar eller lackar, o de går åt mindre om man lackar smile Ta dom pengarna o köp en biltema-spruta. Du kommer inte ångra dig smile
Går lika fort också smile

det är ju bara under sommaren den kommer se ut såhär. går fortare att rolla och roligare tycker jag. man sipper ju det drygaste jobbet. att maskera. men som sagt roller pensel och färgburken gick på 260kr och det sprutar man inte bilen för..

å då ser du ändå ut & ha köpt kvalitetsverktyg?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang