Problem med ljud efter stereo byte Saab 9-3SC -08

Osse
5 januari 2012 · 132 Inlägg

Ja som topicen lyder.

Har köpt mig en Pioneer SPH-DA01 stereo till min Saab 9-3 SC Vector -08 Har fått ström till den o allt fungera på den FÖRUTOM att det kommer inget ljud ur högtalarna.

Antar att det är någon kabel som inte är rätt kopplad emellan adaptrarna från org kablaget o stereo kablaget. Men frågan är nu vilken?

Har sett att en rosa/vit kabel från org kablaget inte går vidare in i stereon vad styr denna ?

Är det någon som har ett elschema för stereokablarna som sitter i dessa 9-3or? Menar då kablarna som går in i kontaktstycket.


Även om någon vet var man kan få tag i en adapter till radio antenn ingång så säg gärna till !smile

Tack på förhand
Osse

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Ollebull123
5 januari 2012 · 18 Inlägg

haj du =P låter kul detta big_smile men kommer styrningen på ratta o funka då eller?

big-jepp
5 januari 2012 · 3 187 Inlägg

Osse skrev:
Ja som topicen lyder.

Har köpt mig en Pioneer SPH-DA01 stereo till min Saab 9-3 SC Vector -08 Har fått ström till den o allt fungera på den FÖRUTOM att det kommer inget ljud ur högtalarna.

Antar att det är någon kabel som inte är rätt kopplad emellan adaptrarna från org kablaget o stereo kablaget. Men frågan är nu vilken?

Har sett att en rosa/vit kabel från org kablaget inte går vidare in i stereon vad styr denna ?

Är det någon som har ett elschema för stereokablarna som sitter i dessa 9-3or? Menar då kablarna som går in i kontaktstycket.


Även om någon vet var man kan få tag i en adapter till radio antenn ingång så säg gärna till !smile

Tack på förhand
Osse

mät upp kablarna, för att stereon ska starta måste du ha, tändnings +, konstant + och jord. (brukar vara röd, gul och svart kabel).

Honda civic "civicen" (1993)
Osse
5 januari 2012 · 132 Inlägg

big-jepp skrev:

Osse skrev:
Ja som topicen lyder.

Har köpt mig en Pioneer SPH-DA01 stereo till min Saab 9-3 SC Vector -08 Har fått ström till den o allt fungera på den FÖRUTOM att det kommer inget ljud ur högtalarna.

Antar att det är någon kabel som inte är rätt kopplad emellan adaptrarna från org kablaget o stereo kablaget. Men frågan är nu vilken?

Har sett att en rosa/vit kabel från org kablaget inte går vidare in i stereon vad styr denna ?

Är det någon som har ett elschema för stereokablarna som sitter i dessa 9-3or? Menar då kablarna som går in i kontaktstycket.


Även om någon vet var man kan få tag i en adapter till radio antenn ingång så säg gärna till !smile

Tack på förhand
Osse

mät upp kablarna, för att stereon ska starta måste du ha, tändnings +, konstant + och jord. (brukar vara röd, gul och svart kabel).

Jo dessa kablar sitter på sin rätta plats , för allt sådant funkar. Nu är det de här med att det inte kommer något ljud från högtalarn.  Funderar kring om org steget inte får "start" ström så den vet att den ska slå igång, men vet ju inte vilken kabel det skulle vara isf..

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Osse
5 januari 2012 · 132 Inlägg

SpeedFreakZ-Olle skrev:
haj du =P låter kul detta big_smile men kommer styrningen på ratta o funka då eller?

Jajemen, detta funkar också, finns rattinterface att köpa till så blir som de var med org stereon med rattknapparna.  Men nu är det ju detta med de viktigaste att få ut ljud ur högtalarna också =O

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Ollebull123
5 januari 2012 · 18 Inlägg

okay gytt =P du tror du saknar remoten? alltså?

Osse
5 januari 2012 · 132 Inlägg

SpeedFreakZ-Olle skrev:
okay gytt =P du tror du saknar remoten? alltså?

Ja precis, men vet ju inte vilken kabel i härvan som går till slutstegen i org kablaget..  tror de kan vara den som är Rosa/vit men skulle gärna vilja ha det på papper innan jag kopplar till den kabeln.

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Ollebull123
5 januari 2012 · 18 Inlägg

men testa bara med att lägga till + ström på den i steget just för o kolla!?

citystars
6 januari 2012 · 1 Inlägg

har du kollat vart du har satt lågnivåkablarna? jag köpte en liknande pioneer och jag fick inte heller något ljud till högtalarna och jag hade satt låvnivåerna fel. eftersom på min är de inte uppmärkt vart kablana ska sitta utan de fick jag kolla upp i handboken..

Volvo 940 (1993)
Volvo amazon "50åringen" (1964)
Osse
6 januari 2012 · 132 Inlägg

citystars skrev:
har du kollat vart du har satt lågnivåkablarna? jag köpte en liknande pioneer och jag fick inte heller något ljud till högtalarna och jag hade satt låvnivåerna fel. eftersom på min är de inte uppmärkt vart kablana ska sitta utan de fick jag kolla upp i handboken..

Var där felet låg för mig också, ändra om på två kablar och nu fungerar allting som det ska i bilen smile

SpeedFreakZ Sweden
www.osse.cc
Skoda Kodiaq Style 2,0 TSI "Skodiaq" (2018)
Skoda Citigo E iV "Nezzy" (2020)
Ollebull123
6 januari 2012 · 18 Inlägg

Tummen upp =P  detta gillas big_smile

peterwallbom
20 juni 2012 · 47 Inlägg

Är du nöjd med enheten? ska slänga in samma i min Bmw 325i-2006 nästa vecka, den verkar smidig.

BMW 325i "M-sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang