Fälgar + Plastidipspray = Byt färg på fälgarna lätt!

ElTacoNacho
20 januari 2012 · 486 Inlägg

FL3JM skrev:
Coolt med klarlacken och den där metallizern! smile Finns det å köpa i sverige nånstans?

Har också försökt att hitta de, men verkar inte som att någon säljer de här sad

marbling
20 januari 2012 · 781 Inlägg

Kolla in denna tråden,med många bra tips om hur man lyckas med Plasti-Dip:

http://www.audizine.com/forum/showthrea … B7-edition

Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
FL3JM Inga konstigheter
20 januari 2012 · 2 064 Inlägg

Jag får snart en till burk från britalianracing, ska prova göra en framrutestreamer och se hur bra det håller med vindrutetorkarna. Min ruta är välvd så jobbigt att en streamer alltid blir så jätteböjd, vill ha en rak linje sett inifrån.

OUTLAW1
27 januari 2012 ·

13 euro frakt
ca 20 euro för sprayen
alltså 33euro burken vid beställning av 1st.
blir totalt 306,32 SEK  med dagens kurs.

2burkar skulle då bli.
13euro frakt
ca 40 euro för spray
totalt 491,97 SEK

tar man och beställer från tillexempel britaliaracing så blir det för 2 burkar 450:- inkl frakt.

så beställa via tyskland blir inte billigare..tyvärr...

marbling
27 januari 2012 · 781 Inlägg

FL3JM skrev:
Jag får snart en till burk från britalianracing, ska prova göra en framrutestreamer och se hur bra det håller med vindrutetorkarna. Min ruta är välvd så jobbigt att en streamer alltid blir så jätteböjd, vill ha en rak linje sett inifrån.

Det vill vi se bilder på!big_smile

Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
OUTLAW1
27 januari 2012 ·

marbling skrev:

FL3JM skrev:
Jag får snart en till burk från britalianracing, ska prova göra en framrutestreamer och se hur bra det håller med vindrutetorkarna. Min ruta är välvd så jobbigt att en streamer alltid blir så jätteböjd, vill ha en rak linje sett inifrån.

Det vill vi se bilder på!big_smile

lägg streamern på insidan rutan så ska du se att det håller..annars lär du "wipea" bort den direkt!!

Senast redigerat av OUTLAW1 (27 januari 2012)

marbling
27 januari 2012 · 781 Inlägg

Är man lite pysslig,så kan man ju maska "bågar"i streamern för vindrutetorkarna.Kan bli rätt coolt..

MeepMeep Finraggare
27 januari 2012 · 2 381 Inlägg

FL3JM skrev:
Jag får snart en till burk från britalianracing, ska prova göra en framrutestreamer och se hur bra det håller med vindrutetorkarna. Min ruta är välvd så jobbigt att en streamer alltid blir så jätteböjd, vill ha en rak linje sett inifrån.

Jag har en firma som skär ut streamern "böjd" så den ser rak ut monterad om du är sugen.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
MeepMeep Finraggare
27 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Alternativt gör man som jag och beställer en ruta med folie mellan rutorna så du får en "inbyggd" streamer smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
fantomax
27 januari 2012 · 12 Inlägg

Om man börjat åka på smårost vid skärmkanterna(enast den invikta fliken som tar mest stryk), borde man inte kunne slipa ner grunda och sedan spruta på detta för att få ett bra skydd mot salt och helveteskap och slippa att et kommer tillbaka?


Mvh
Jesper

MeepMeep Finraggare
27 januari 2012 · 2 381 Inlägg

Nja, det jag har sprayat har inte varit JÄTTE hållbart mot stenskott - dvs det blir ett litet hål i plasten vilket iofs är bättre än att det går hål på klarlacken - men då läcker det in salt och skit bakom och då rostar det ändå.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
27 januari 2012 · 718 Inlägg

Jag har oxå köpt hem detta å tänkte prova spraya taket på saaben. Blir det inte bra så är det ju bara å slita av de igen!!
Köpte 4 burkar direkt från plastidip i england. kostade 930:- med frakt!

marbling
27 januari 2012 · 781 Inlägg

granadadr skrev:
nja  sad

Nja,nej..kanske inte förresten:D!

EmilR
29 januari 2012 · 17 Inlägg

varför håller alla på och beställer från andra länder..?  kolla på http://www.conrad.se/ så finns det för 195 kr per burk smile

Pontiac Firebird "Farsans" (1969)
marbling
29 januari 2012 · 781 Inlägg

britalianracing är väl knappast utomlands?..smile

EmilR
29 januari 2012 · 17 Inlägg

nej men jag såg att nåra beställt från england och så smile

Pontiac Firebird "Farsans" (1969)
FL3JM Inga konstigheter
31 januari 2012 · 2 064 Inlägg

kameramannen skrev:

FL3JM skrev:
Jag får snart en till burk från britalianracing, ska prova göra en framrutestreamer och se hur bra det håller med vindrutetorkarna. Min ruta är välvd så jobbigt att en streamer alltid blir så jätteböjd, vill ha en rak linje sett inifrån.

Jag har en firma som skär ut streamern "böjd" så den ser rak ut monterad om du är sugen.

Ah fan, kan behövas. smile Måste dock byta ruta först, min är helt sönderpepprad med små stenskott, ser inte ett skit när solen ligger på! Skicka ett PM smile

OUTLAW1
31 januari 2012 ·

dieselknackare skrev:
Jag har oxå köpt hem detta å tänkte prova spraya taket på saaben. Blir det inte bra så är det ju bara å slita av de igen!!
Köpte 4 burkar direkt från plastidip i england. kostade 930:- med frakt!

hade kostat dig 780:- från britaliaracing i stockholm...MED frakt!!
då dom tar 195:- per burk och fraktfritt över 500:-

FL3JM Inga konstigheter
31 januari 2012 · 2 064 Inlägg

OUTLAW1 skrev:

dieselknackare skrev:
Jag har oxå köpt hem detta å tänkte prova spraya taket på saaben. Blir det inte bra så är det ju bara å slita av de igen!!
Köpte 4 burkar direkt från plastidip i england. kostade 930:- med frakt!

hade kostat dig 780:- från britaliaracing i stockholm...MED frakt!!
då dom tar 195:- per burk och fraktfritt över 500:-

Ja men då måste man ju räääkna! roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang