Phranz's förgasarfemma

850 Glt motor som ska få 5 st 40 mm mc förgasare, Audi fördelare, 240/740 tändmodul och till slut hitta ner i en 240
  • 149 Följare
  • 75 512 Visningar
  • Projektet avslutat 26 oktober 2015
primer
9 oktober 2012 · 11 Inlägg

Phranz skrev:
Har någon en teori om man kan få igång varvräknaren i 240 panelen på något sätt? Vill helst klara mig utan eftermarknads..

du får gradera om den eller fixa en till 5cyl om du hade kört med 850 sprut så hade du kunnat ha orig 240räknare då insprutningen ger ut 4cyl signal

Phranz
10 oktober 2012 · 725 Inlägg

primer skrev:

Phranz skrev:
Har någon en teori om man kan få igång varvräknaren i 240 panelen på något sätt? Vill helst klara mig utan eftermarknads..

du får gradera om den eller fixa en till 5cyl om du hade kört med 850 sprut så hade du kunnat ha orig 240räknare då insprutningen ger ut 4cyl signal

Men vart kan jag ta signalen från? Var tar en original 240 med förgasare och fördelare med hallgivare och endast tändmodul från?

putte-740
12 oktober 2012 · 148 Inlägg

Jävligt intressant tråd! ska följas! ska bli grymt skoj att se om det lirar big_smile

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Phranz
12 oktober 2012 · 725 Inlägg

putte-740 skrev:
Jävligt intressant tråd! ska följas! ska bli grymt skoj att se om det lirar big_smile

Ja det ska bli intressant att se! wink

KHRacing
12 oktober 2012 ·

KOmmer låta fränt.

Phranz
12 oktober 2012 · 725 Inlägg

KHRacing skrev:
KOmmer låta fränt.

Något annat vore inte acceptabelt wink

Phranz
15 oktober 2012 · 725 Inlägg

Phranz skrev:
Var tar en original 240 med förgasare och fördelare med hallgivare och endast tändmodul varvtal från?

Någon som vet?

Senast redigerat av Phranz (15 oktober 2012)

SnaakeShiT Amazonist, Javisst!
15 oktober 2012 · 585 Inlägg

Tänker jag inte helt fel så tar den väl det från fördelaren?

Amazon, den skiljer dig från mängden
Phranz
15 oktober 2012 · 725 Inlägg

SnaakeShiT skrev:
Tänker jag inte helt fel så tar den väl det från fördelaren?

Tyvärr är jag tveksam till det då "el-härvan" inte går in i kupén utan är en fristående historia som bara får + och - till tändspolen..

Hackev8
15 oktober 2012 · 2 121 Inlägg

Phranz skrev:
Har någon en teori om man kan få igång varvräknaren i 240 panelen på något sätt? Vill helst klara mig utan eftermarknads..

dra en kabbel därifrån till tändspolens minus

Phranz
15 oktober 2012 · 725 Inlägg

Hackev8 skrev:

Phranz skrev:
Har någon en teori om man kan få igång varvräknaren i 240 panelen på något sätt? Vill helst klara mig utan eftermarknads..

dra en kabbel därifrån till tändspolens minus

Det är alltså där den får signal från början? Borde vara bulton alltså smile

Hackev8
15 oktober 2012 · 2 121 Inlägg

Phranz skrev:

Hackev8 skrev:

Phranz skrev:
Har någon en teori om man kan få igång varvräknaren i 240 panelen på något sätt? Vill helst klara mig utan eftermarknads..

dra en kabbel därifrån till tändspolens minus

Det är alltså där den får signal från början? Borde vara bulton alltså smile

på 240tins varvräknare så finns det en kontakt på baksidan man drar en kabel därifrån till tändspolens minus för att den ska kunna funka men nu vet jag inte alls hur det kommer funka då motorn har 5 cylar

Phranz
15 oktober 2012 · 725 Inlägg

Hackev8 skrev:

Phranz skrev:

Hackev8 skrev:

dra en kabbel därifrån till tändspolens minus

Det är alltså där den får signal från början? Borde vara bulton alltså smile

på 240tins varvräknare så finns det en kontakt på baksidan man drar en kabel därifrån till tändspolens minus för att den ska kunna funka men nu vet jag inte alls hur det kommer funka då motorn har 5 cylar

Jag får testa helt enkelt..

Hackev8
15 oktober 2012 · 2 121 Inlägg

Phranz skrev:

Hackev8 skrev:

Phranz skrev:

Det är alltså där den får signal från början? Borde vara bulton alltså smile

på 240tins varvräknare så finns det en kontakt på baksidan man drar en kabel därifrån till tändspolens minus för att den ska kunna funka men nu vet jag inte alls hur det kommer funka då motorn har 5 cylar

Jag får testa helt enkelt..

bara göra men så gjorde jag när jag koppla varvräknare på min 240ti

Dellhem240
24 oktober 2012 · 67 Inlägg

grymt intressant, lägger en prem direkt smile

händer de nått förresten?

Phranz
25 oktober 2012 · 725 Inlägg

Dellhem240 skrev:
grymt intressant, lägger en prem direkt smile

händer de nått förresten?

Händer inte jättemycket för tillfället. Har skaffat lägenhet som renoveras osv så det går före wink Men jag ska försöka göra ett ryck sen när det är klart

Dellhem240
25 oktober 2012 · 67 Inlägg

Phranz skrev:

Dellhem240 skrev:
grymt intressant, lägger en prem direkt smile

händer de nått förresten?

Händer inte jättemycket för tillfället. Har skaffat lägenhet som renoveras osv så det går före wink Men jag ska försöka göra ett ryck sen när det är klart

ok, ja då förstår ja smile väntar spänningsfullt big_smile

Phranz
25 oktober 2012 · 725 Inlägg

Dellhem240 skrev:

Phranz skrev:

Dellhem240 skrev:
grymt intressant, lägger en prem direkt smile

händer de nått förresten?

Händer inte jättemycket för tillfället. Har skaffat lägenhet som renoveras osv så det går före wink Men jag ska försöka göra ett ryck sen när det är klart

ok, ja då förstår ja smile väntar spänningsfullt big_smile

Har sagt för mig själv att jag ska åka med den till elmia i vår, får se hur det lyckas wink

Dellhem240
25 oktober 2012 · 67 Inlägg

Phranz skrev:

Dellhem240 skrev:

Phranz skrev:

Händer inte jättemycket för tillfället. Har skaffat lägenhet som renoveras osv så det går före wink Men jag ska försöka göra ett ryck sen när det är klart

ok, ja då förstår ja smile väntar spänningsfullt big_smile

Har sagt för mig själv att jag ska åka med den till elmia i vår, får se hur det lyckas wink

de ser jag fram emot big_smile hoppas du lyckas smile

Lilljegern däcksparkare
26 oktober 2012 · 1 046 Inlägg

Känns som i stort sett alla som bygger något fränt här på garaget ska ge sig fan på att renovera huset eller något i den stilen wink

Motor utan turbo suger >.>
Saab 9000CSE "2.3T aero Classic" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang