Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2012 ELMIA

Bjura_e30
6 april 2012 · 200 Inlägg

Är dom tjuria på sommardäck ?
Det är ju lite vinterväglag på morgonkvisten hmm

Extrazz En 5a är Livet.
6 april 2012 · 2 005 Inlägg

Triple_X skrev:
stoppar bilar för vad? tongue burnar och sladdar elr värre

Tyckte mig se att de tog en hel del skara för att de inte blinkade ur rondeller och sen det sedvanliga att alla lysen funkar och inga olagliga bilar då de har besiktningsmän på plats och alkotest.

Jag körde själv och säkerligen alla andra med sommardäck och på sina platser så ligger det 2-3cm snö och det är halt! Dock vad de säger vet jag inte. regnar ju bort titt som tätt och på de trafikerade vägarna så är det rent.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Christensson Laaaang
6 april 2012 · 320 Inlägg

Vad tror JKPG folket om snön imon? ligger den kvar? står på SMHI att de ska sluta runt 03,00 och soligt imorgon så låter ju lovane!

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Bj00rn
6 april 2012 · 29 Inlägg

Extrazz skrev:
På själva mässan är det inte mycket att ha. Två hallar fulla med gamla bilar  och mängder med Raggare suck.  Annars så toppade nog nissan 200 och skyline eller supra listan.  Fanns ett par redigt fina 850? där förövrigt? Var det värt 250kr i inträde? NEJ!   Engelsmannen och Martin på hojen kör samma stuk som tidigare år vilket är så uttjatat.
Fast ska nämna att det är synd att folk skräpar ner och ja 740/940 folket är nog inte alltid så oskyldiga som jag ibland trott.
.

Heeelt fel! Om man jämför med Essen, SEMA och Zürich så vet man att Bilsport performance & custom motor show håller riktigt riktigt hög klass! Mässan är förövrigt en custom mässa från början med nästan enbart amerikanare. Därifrån namnet, blir därför Ganska naturligt med raggare och 2 hallar Med gamla bilar. Där Är många Volvo som håller hög klass i år. Personligen tycker jag mässan är den bästa på Flera år. Perfekt mix mellan gammalt och nytt.

JBPictures
6 april 2012 · 930 Inlägg

där jag bor ca 3-4 mil norr om jkpg så ligger det 1 DM snö nu:(  och snöar fortfarande här, vet dock ej i själva jönköping

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
grillchips
6 april 2012 · 462 Inlägg

Men imorgon kommer det bli fint väder och det kanske kommer ligga lite snö vid sidan av vägen meen på vägarna tror jag att det kommer bli torrt och fint! smile

Mercedes 320e "strögarN" (1995)
Christensson Laaaang
6 april 2012 · 320 Inlägg

Ja vi hoppas på det bästa!

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
JBPictures
6 april 2012 · 930 Inlägg

Ja bara det blir lite varmt ganska tidigt så hoppas vi att det mesta hinner försvinna, det avgör om jag går på mässan imorgon eller på söndag:) tänker inte byta till vinterdäck för en massa skit snö

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643
Christensson Laaaang
6 april 2012 · 320 Inlägg

Ja precis, nej fyfan för vinterdäck!

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
PerfectionR Japanese Engineering
6 april 2012 · 690 Inlägg

Jag lämnade Jönköping för 1 timme sedan (står vid en rastplats nu). Har dåliga sommardäck, tre krockade bilar, bilen halkar hela tiden. Vissa kör med varningen på i ca 60 km/h men det blir bättre.

Mässan? Missnöjd med ändå glad. Skriver mer senare.

By the way, jag åker till GBG. Anlände till Jönköping igår från Stockholm.

Senast redigerat av PerfectionR (6 april 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Streetfreak
6 april 2012 · 693 Inlägg

Bj00rn skrev:

Extrazz skrev:
På själva mässan är det inte mycket att ha. Två hallar fulla med gamla bilar  och mängder med Raggare suck.  Annars så toppade nog nissan 200 och skyline eller supra listan.  Fanns ett par redigt fina 850? där förövrigt? Var det värt 250kr i inträde? NEJ!   Engelsmannen och Martin på hojen kör samma stuk som tidigare år vilket är så uttjatat.
Fast ska nämna att det är synd att folk skräpar ner och ja 740/940 folket är nog inte alltid så oskyldiga som jag ibland trott.
.

Heeelt fel! Om man jämför med Essen, SEMA och Zürich så vet man att Bilsport performance & custom motor show håller riktigt riktigt hög klass! Mässan är förövrigt en custom mässa från början med nästan enbart amerikanare. Därifrån namnet, blir därför Ganska naturligt med raggare och 2 hallar Med gamla bilar. Där Är många Volvo som håller hög klass i år. Personligen tycker jag mässan är den bästa på Flera år. Perfekt mix mellan gammalt och nytt.

Håller med dig helt, inte konstigt det är gamla  amerikanska bilar på Custom motorshow som funnits i över 30 år?

Men tycker det finns bilar och byggen i alla smaker:) Fast jag kanske skriver fel, verkar inte diskuteras om själva bilmässan här utan det runtomkring....

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
peegee Forummoderator
6 april 2012 · 2 924 Inlägg

grillchips skrev:
Men imorgon kommer det bli fint väder och det kanske kommer ligga lite snö vid sidan av vägen meen på vägarna tror jag att det kommer bli torrt och fint! smile

Det ska vara minusgrader hela förmiddagen imorrn lördag i Jkpg... framåt kl 18 kan det bli +2 som mest....så ja, snön har alla chanser att ligga kvar imorrn... så torrt å fint kan man nog bara drömma om...

Fan ta den jäveln som hindrar vår framfart pga sommardäck... mad
Här åks det självklart vinterdäck...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
TT-Avant
7 april 2012 · 6 851 Inlägg

peegee skrev:

grillchips skrev:
Men imorgon kommer det bli fint väder och det kanske kommer ligga lite snö vid sidan av vägen meen på vägarna tror jag att det kommer bli torrt och fint! smile

Det ska vara minusgrader hela förmiddagen imorrn lördag i Jkpg... framåt kl 18 kan det bli +2 som mest....så ja, snön har alla chanser att ligga kvar imorrn... så torrt å fint kan man nog bara drömma om...

Fan ta den jäveln som hindrar vår framfart pga sommardäck... mad
Här åks det självklart vinterdäck...

Vart läser du? imon ska det bli + grader vid kl 11 på förmiddagen. Kl 19-20 tiden så börjar det frysa på igen.
Skulle tro att den snö som kom i Jönköping/Huskvarna är borta till imorgon kväll.

Detta med tanke på att jag bor ca 2km ifrån Centrum och i Centrum va det runt 1-2cm snö på vägarna för 1 timme sedan (då ja själv körde hem).
Där jag bor, lite mera på höjden, är det runt 4-5cm just NU.

Men plog/salt bilarna är ute nu för fulltm så de som inte vill köra i salt bör kanske stanna hemma.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
peegee Forummoderator
7 april 2012 · 2 924 Inlägg

TT-Avant skrev:

peegee skrev:

grillchips skrev:
Men imorgon kommer det bli fint väder och det kanske kommer ligga lite snö vid sidan av vägen meen på vägarna tror jag att det kommer bli torrt och fint! smile

Det ska vara minusgrader hela förmiddagen imorrn lördag i Jkpg... framåt kl 18 kan det bli +2 som mest....så ja, snön har alla chanser att ligga kvar imorrn... så torrt å fint kan man nog bara drömma om...

Fan ta den jäveln som hindrar vår framfart pga sommardäck... mad
Här åks det självklart vinterdäck...

Vart läser du? imon ska det bli + grader vid kl 11 på förmiddagen. Kl 19-20 tiden så börjar det frysa på igen.
Skulle tro att den snö som kom i Jönköping/Huskvarna är borta till imorgon kväll.

Detta med tanke på att jag bor ca 2km ifrån Centrum och i Centrum va det runt 1-2cm snö på vägarna för 1 timme sedan (då ja själv körde hem).
Där jag bor, lite mera på höjden, är det runt 4-5cm just NU.

Men plog/salt bilarna är ute nu för fulltm så de som inte vill köra i salt bör kanske stanna hemma.

Jag läste på Yr.no som brukar stämma bäst...
http://www.yr.no/sted/Sverige/J%C3%B6nk … _time.html

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Najs
7 april 2012 ·

Susie står i A-hallen. Kom o hällsa vetja ;-)

Christensson Laaaang
7 april 2012 · 320 Inlägg

Någon som har senaste nytt om vädret? Ligger det mycket?

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Andre-G
7 april 2012 · 88 Inlägg

Äh nu får ni sluta oroa er för vädret! Åk dit och var glad! SKulle det nu vara snö så får man väl köra försiktigt och skulle det nu ligga mycket salt på vägarna så får man väl helt enkelt göra en grundlig tvätt när man sen kommer hem!?

Christensson Laaaang
7 april 2012 · 320 Inlägg

Jag skiter ärligt talat i vädret men inte kul och komma upp till 5-10 cm snö.. Då måste jag montera vinterhjulen

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Andre-G
7 april 2012 · 88 Inlägg

Vem har sagt att du måste? wink

Christensson Laaaang
7 april 2012 · 320 Inlägg

Haha nä klart men känns bäst.. Men äh vafan detta h*r väder stoppar oss inte!

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang