Vad kostar det att kränga däck där du bor?

hellrejjser Bingolotto elller !
10 mars 2012 · 79 Inlägg

Jag betalade 25:- per moment.. kränga av, kränga på, balansera..
alltså 75:- per däck..
Men då klättrade killen upp på däckmaskinen och hoppade så däcket skulle pressas över fälgen, balanseringsvikterna togs ej bort så det sitter väl 3-4 st nu på ena däcket, istället för riktig däckmonteringspasta eller vad det heter så använde dom motorolja.. Dessutom var dom 40 minuter sena och allt detta tog två timmar !!
På en så kallad bilverkstad.
Sen ville dom dessutom ha betalt svart...

Aldrig mer hos Hazim och Kazim bilverkstad eller vad dom nu hette...

hangman
11 mars 2012 · 2 174 Inlägg

hellrejjser skrev:
Jag betalade 25:- per moment.. kränga av, kränga på, balansera..
alltså 75:- per däck..
Men då klättrade killen upp på däckmaskinen och hoppade så däcket skulle pressas över fälgen, balanseringsvikterna togs ej bort så det sitter väl 3-4 st nu på ena däcket, istället för riktig däckmonteringspasta eller vad det heter så använde dom motorolja.. Dessutom var dom 40 minuter sena och allt detta tog två timmar !!
På en så kallad bilverkstad.
Sen ville dom dessutom ha betalt svart...

Aldrig mer hos Hazim och Kazim bilverkstad eller vad dom nu hette...

ahahhahahah herregud big_smile när man tvingar på ett däck såhårt är det lätt det blir skador i korden.

snyggt med motorolja vilka stjärnor big_smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
11 mars 2012 · 10 427 Inlägg

hangman skrev:

hellrejjser skrev:
Jag betalade 25:- per moment.. kränga av, kränga på, balansera..
alltså 75:- per däck..
Men då klättrade killen upp på däckmaskinen och hoppade så däcket skulle pressas över fälgen, balanseringsvikterna togs ej bort så det sitter väl 3-4 st nu på ena däcket, istället för riktig däckmonteringspasta eller vad det heter så använde dom motorolja.. Dessutom var dom 40 minuter sena och allt detta tog två timmar !!
På en så kallad bilverkstad.
Sen ville dom dessutom ha betalt svart...

Aldrig mer hos Hazim och Kazim bilverkstad eller vad dom nu hette...

ahahhahahah herregud big_smile när man tvingar på ett däck såhårt är det lätt det blir skador i korden.

snyggt med motorolja vilka stjärnor big_smile

haha smile Själv har jag sett två riktiga däckverkstads-"gubbar" försöka pressa på ett däck
på en fälg där däcket skulle monteras på andra sidan. Tror det tom var jag som påpekade
det först efter 20min tongue

DavidRL
12 april 2012 · 73 Inlägg

Finns det något billigt ställe i Västerås som kränger av gamla däck från fälg och på med nya? Vad kan det kosta? Balansering med. Montera på bilen kan jag göra hemma om det blir billigare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang