Klart för att lacka stripes,det va lite pyssel att mäta upp dom utan stenciler men fick tag på mått från en orörd 67a och tydligen så ska dom vara lite tjockare upp emot vindrutan...
Nästan säker på att jag har måtten liggandes om du vill ha dem.
Klart för att lacka stripes,det va lite pyssel att mäta upp dom utan stenciler men fick tag på mått från en orörd 67a och tydligen så ska dom vara lite tjockare upp emot vindrutan...
Nästan säker på att jag har måtten liggandes om du vill ha dem.
Ja tack!,det vore bra att jämföra mot de jag har,kanske skiljer sig ngt?
blästring e rena rama trölleri de blir ju så mycke roligare o greja då. blir kul o se den växa fram
Ja,det är riktigt kul att blästra när man ser resultatet,vad otroligt rent det blir,kliniskt!
Jag får ofta kommentarer av folk som kollar på bilen som "Hur orkar du?" "Hur vet du vart du ska börja?" "Jag är inte avundsjuk på allt det jobbet!" osv...,Men det är som du säger,belöningen kommer ju när allt är lackat och man börjar montera tillbaka allt som är som är fräscht,när man ser att det blir i princip ny bil! Den dagen renoveringen är färdig och man kan ta den till stan o köpa glass 1a gången,det går inte att värdera i pengar:D
Din kommentar kan jag inget mer än hålla med om! Även om allt kommer kosta massa pengar, tid och slit på kroppen. Så finns det inget som kan förklara den känslan som blir när man tar första turen med en nyrenoverad bil!
Längtar själv tills jag får ihop min mustang och ska få känna på den känslan!
Lycka till med ditt bygge! (kommer såklart följas)!
Påstår du att du bara är hobbylackerare? har sett "proffs" som gör sämre ifrån sig..
Kommer följas!!
Tack,det va snällt sagt!
Jo, jag har också sett dåliga jobb av "proffsfirmor" men det beror nog på många faktorer,t.ex de stressar pga kunden vill ha grejorna snabbt,eller det står kanske 10 bilar till utanför dörren och de är trötta på spackla o slipa... När jag lämnade in min taksänkta bubbla till en firma 1995 (han har tagit pension nu) så sa han att "det får ta den tid det tar pga Bubblan blir en blickfångare"=reklampelare för honom så det måste bli bra sa han!
För min del är det samma sak,det får hellre ta längre tid och att man blir nöjd,kanske man kan få lite extrajobb ngn gång när folk ser Camaron....
Sen har jag helt enkelt inte råd att lägga ut de pengarna en firma tar för att lacka hela bilen,tror inte det stoppar med 100 000.....
blästring e rena rama trölleri de blir ju så mycke roligare o greja då. blir kul o se den växa fram
Ja,det är riktigt kul att blästra när man ser resultatet,vad otroligt rent det blir,kliniskt!
Jag får ofta kommentarer av folk som kollar på bilen som "Hur orkar du?" "Hur vet du vart du ska börja?" "Jag är inte avundsjuk på allt det jobbet!" osv...,Men det är som du säger,belöningen kommer ju när allt är lackat och man börjar montera tillbaka allt som är som är fräscht,när man ser att det blir i princip ny bil! Den dagen renoveringen är färdig och man kan ta den till stan o köpa glass 1a gången,det går inte att värdera i pengar:D
Din kommentar kan jag inget mer än hålla med om! Även om allt kommer kosta massa pengar, tid och slit på kroppen. Så finns det inget som kan förklara den känslan som blir när man tar första turen med en nyrenoverad bil!
Längtar själv tills jag får ihop min mustang och ska få känna på den känslan!
Lycka till med ditt bygge! (kommer såklart följas)!
Ja,man får nog inte räkna på vad mycket tid man lägger ned för det är ingen som vill betala för den i slutändan i allafall och det är faktiskt jobbigare att klippa gräsmattan för den blir aldrig färdig...
Det räcker med att komma till det stadiet när det mesta är lackat och man kan börja montera,det är riktigt kul!
Konstigt nog så var inte måtten på stripesen till fronten med, men kanske är samma mått till rutlisten där? Har inte fördjupat mig så mycket i just det.
Konstigt nog så var inte måtten på stripesen till fronten med, men kanske är samma mått till rutlisten där? Har inte fördjupat mig så mycket i just det.
Jag såg det nu och det gör inget för jag har de främre men saknade radien där stripen svänger så nu klarar jag mig:-)
Igår kväll lackade jag huvförlängningen igen med klarlack,slipade med klots 800p,så nu är det nästan slätt över stripes'n men det får nog bli ett par lager till tror jag...
Här har det inte hänt något på sista 7-8 veckorna,men det blir så när man renoverar hus samtidigt+att jag har köpt mig en ny hund:) Igår så blästrade jag iallafall ett huvgångjärn,har inte bestämt mig om de ska bli svarta,gröna eller skickas på el-förzinkning,vad tycker ni?