vad är det för skillnad på den nya och den gamla då?
Går mycket jämnare och stabilare. går inte varm som föregångaren, överhettningsskyddet slår gärna in på den gamla. en mycket bättre maskin helt enkelt :-)
jag skulle ju vilja rekomendera att läsa på om polering innan man ger sig in i de. tex www.bilvardsforum.se. dom har mycket matnyttig information. tyvärr ligger dom nere nu pga uppdatering men öppnar igen den 16:de. har man aldrig polerat innan så ska man nog inte sätta tänderna i en roterande. börja med dubbelhuvud och lär dig vad olika medel gör på olika trissor osv. blir dyra läropengar med roterande om man nu skulle bränna igenom.
Har du inte kört polarmaskin tidigare så är clas olssons dubbeltrissa det bästa valet, en maskin du ändå kommer ha nytta av även om du skulle börja jobba med detta professionellt.
Många tror sig kunna hantera en roterande (även proffs) men har bara bilen över en dag, och ser resultatet i en timma eller så. Men efter några veckor kommer det fram polerrepor:(
Denna maskinen kostar 399kr och du kan med rätt grejor få lika bra resultat som någon annan maskin.
Har du inte kört polarmaskin tidigare så är clas olssons dubbeltrissa det bästa valet, en maskin du ändå kommer ha nytta av även om du skulle börja jobba med detta professionellt.
Många tror sig kunna hantera en roterande (även proffs) men har bara bilen över en dag, och ser resultatet i en timma eller så. Men efter några veckor kommer det fram polerrepor:(
Denna maskinen kostar 399kr och du kan med rätt grejor få lika bra resultat som någon annan maskin.
Problemet med en dubbeltrissig maskin är att den tar bara bort de absolut minsta reporna, för att få ett perfekt resultat så använder man först en riktig polermaskin med enkeltrissa efter man har polerat ytan så all oxid och reporna är borta så använder man en maskin med dubbeltrissa med finare medel för att få bort alla polerrosor som blir.
Trissor och medel spelar stor roll. Skulle tro denna från meguiars är likvärdig Classes dubbeltrissa.
MVH/
Nessie skrev:
KaptenHaddock skrev:
Har du inte kört polarmaskin tidigare så är clas olssons dubbeltrissa det bästa valet, en maskin du ändå kommer ha nytta av även om du skulle börja jobba med detta professionellt.
Många tror sig kunna hantera en roterande (även proffs) men har bara bilen över en dag, och ser resultatet i en timma eller så. Men efter några veckor kommer det fram polerrepor:(
Denna maskinen kostar 399kr och du kan med rätt grejor få lika bra resultat som någon annan maskin.
Körde bort 1500 våtsliprepor (Meguiars/nikkens våtslip) på en maseriati denna veckan med exakt en sådan maskin:)
kofod skrev:
Problemet med en dubbeltrissig maskin är att den tar bara bort de absolut minsta reporna, för att få ett perfekt resultat så använder man först en riktig polermaskin med enkeltrissa efter man har polerat ytan så all oxid och reporna är borta så använder man en maskin med dubbeltrissa med finare medel för att få bort alla polerrosor som blir.
Annars kan du ju köpa en cyclo, den är orginalet till Co maskinen du har, men 3000kr dyrare, exakt likadan, bättre balanserad men svagare och utan varvtalsreglering.
MVH/
Nessie skrev:
Baku skrev:
jag börja med en likadan meguiars då maskin och kan säga att du får lika bra om inte bättre med en dubbel maskin. du betalar för namnet inte maskinen.
asså är du verkligen heltsäker på dfetta? typ en dubbel från biltema? jag har ju fruktansvärt att tro det men det är rätt mkt pengar i skillnad.
jag börja med en likadan meguiars då maskin och kan säga att du får lika bra om inte bättre med en dubbel maskin. du betalar för namnet inte maskinen.
asså är du verkligen heltsäker på dfetta? typ en dubbel från biltema? jag har ju fruktansvärt att tro det men det är rätt mkt pengar i skillnad.
varför skulle jag ljuga när jag har prövat båda ? meguiars maskinen ligger numer undangömd i garaget. ersatt med en flex 3401. occilerande den med, men Med tvingad rototion vilket ger mer klipp och idiotsäker att köra med då man inte kan bränna lacken. kolla mina galleribilder. sär har jag kört med Flexen på en hård BMW lack.
jag börja med en likadan meguiars då maskin och kan säga att du får lika bra om inte bättre med en dubbel maskin. du betalar för namnet inte maskinen.
asså är du verkligen heltsäker på dfetta? typ en dubbel från biltema? jag har ju fruktansvärt att tro det men det är rätt mkt pengar i skillnad.
varför skulle jag ljuga när jag har prövat båda ? meguiars maskinen ligger numer undangömd i garaget. ersatt med en flex 3401. occilerande den med, men Med tvingad rototion vilket ger mer klipp och idiotsäker att köra med då man inte kan bränna lacken. kolla mina galleribilder. sär har jag kört med Flexen på en hård BMW lack.