Besikta med tonade framrutor!

Sydeken
12 mars 2012 · 750 Inlägg

Mack skrev:

cpu1337 skrev:

Mack skrev:

Du får anta precis vad du vill, hehe.
Se ut gör väl föraren oavsett - om än svårare än med otonat -  men det vissa inte tänker på är att andra förare får svårare att se hur föraren med tonade rutor tänker göra.

Så du stirrar alla du möter i ögonen o vet vad den tänker? Nu brukar inte ja ha 200 in ut ur korsningar och ställer bilen i den riktningen ja ska de lär va tecken nog så folk fattar och så har man ju blinkers:-)

Jag tittar många i ögonen ja, för det är nåt man lär sig när man tar körkort.
Har du körkort?
En blick kan säga väldigt mycket, och det behöver man inte vara tankeläsare till.

om man har solglasögon då? big_smile *ironi*

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp
Saab 9-3 SE 2,0 t "midnightbAzz" (1998)
Mack Forum- och sitemoderator
12 mars 2012 · 26 155 Inlägg

Sydeken skrev:

Mack skrev:

cpu1337 skrev:

Så du stirrar alla du möter i ögonen o vet vad den tänker? Nu brukar inte ja ha 200 in ut ur korsningar och ställer bilen i den riktningen ja ska de lär va tecken nog så folk fattar och så har man ju blinkers:-)

Jag tittar många i ögonen ja, för det är nåt man lär sig när man tar körkort.
Har du körkort?
En blick kan säga väldigt mycket, och det behöver man inte vara tankeläsare till.

om man har solglasögon då? big_smile *ironi*

Haha..jadu.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
cpu1337
12 mars 2012 · 766 Inlägg

Mack skrev:

cpu1337 skrev:

Mack skrev:

Du får anta precis vad du vill, hehe.
Se ut gör väl föraren oavsett - om än svårare än med otonat -  men det vissa inte tänker på är att andra förare får svårare att se hur föraren med tonade rutor tänker göra.

Så du stirrar alla du möter i ögonen o vet vad den tänker? Nu brukar inte ja ha 200 in ut ur korsningar och ställer bilen i den riktningen ja ska de lär va tecken nog så folk fattar och så har man ju blinkers:-)

Jag tittar många i ögonen ja, för det är nåt man lär sig när man tar körkort.
Har du körkort?
En blick kan säga väldigt mycket, och det behöver man inte vara tankeläsare till.

Ja har ett felfritt bötesfritt körkort sen 8år tillbax:-) om ja håller till höger och blinkar höger så svänger ja väll inte vänster även om du ser mig eller inte?:-)

Mack Forum- och sitemoderator
12 mars 2012 · 26 155 Inlägg

cpu1337 skrev:

Mack skrev:

cpu1337 skrev:

Så du stirrar alla du möter i ögonen o vet vad den tänker? Nu brukar inte ja ha 200 in ut ur korsningar och ställer bilen i den riktningen ja ska de lär va tecken nog så folk fattar och så har man ju blinkers:-)

Jag tittar många i ögonen ja, för det är nåt man lär sig när man tar körkort.
Har du körkort?
En blick kan säga väldigt mycket, och det behöver man inte vara tankeläsare till.

Ja har ett felfritt bötesfritt körkort sen 8år tillbax:-) om ja håller till höger och blinkar höger så svänger ja väll inte vänster även om du ser mig eller inte?:-)

Med tanke på hur mycket dumt man ser i trafiken, så finns det nog dem som gör så också..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
cpu1337
12 mars 2012 · 766 Inlägg

Mack skrev:

cpu1337 skrev:

Mack skrev:

Jag tittar många i ögonen ja, för det är nåt man lär sig när man tar körkort.
Har du körkort?
En blick kan säga väldigt mycket, och det behöver man inte vara tankeläsare till.

Ja har ett felfritt bötesfritt körkort sen 8år tillbax:-) om ja håller till höger och blinkar höger så svänger ja väll inte vänster även om du ser mig eller inte?:-)

Med tanke på hur mycket dumt man ser i trafiken, så finns det nog dem som gör så också..

Ja man vet aldrig vad man möter:-)

Mack Forum- och sitemoderator
12 mars 2012 · 26 155 Inlägg

cpu1337 skrev:

Mack skrev:

cpu1337 skrev:
Ja har ett felfritt bötesfritt körkort sen 8år tillbax:-) om ja håller till höger och blinkar höger så svänger ja väll inte vänster även om du ser mig eller inte?:-)

Med tanke på hur mycket dumt man ser i trafiken, så finns det nog dem som gör så också..

Ja man vet aldrig vad man möter:-)

Precis.
Grattis till det prickfria körkortet förresten, hehe.

Edit: Bara som exempel, häromdagen så såg jag en Subaru som låg i högra filen på en bro här i närheten, där föraren inte ens tittade över axeln utan bara svängde över till vänstra filen, och helt enkelt gned sin bakre flygel med en V70:is framände. Ett klassiskt exempel på en som inte tittade i den döda vinkeln.
Nog för att det hade varit enkelt för föraren att bara titta över axeln, men hade det varit tonade rutor hade det nog varit ännu svårare att se V70:in.

Senast redigerat av Mack (12 mars 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
WIPA
12 mars 2012 · 820 Inlägg

Rubert skrev:
Ska besikta snart, ha hört att man kan köra ner rutorna fram å plocka bort kontaktstycket så¨att rutorna inte går att köra upp
eller plocka bort rutorna.
Är detta nåt som funkar eller åker man på byta framrutor?
Mvh

varför inte ha två rutor till med film på, sen två utan att bes med?..vilket fall tar det typ 20 min att tona om, är ju bara 1 gång per år du gör detta, om du nu inte torskar på en flygande.big_smile

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Rubert
12 mars 2012 · 242 Inlägg

Jo tanken ha sagit mi att skrapa toningen också när jag liks ska sälja i sommar, men är ju snyggt att ha också smile

Toyota Corolla "Kombi" (2003)
Volvo 145 (1971)
WIPA
12 mars 2012 · 820 Inlägg

aha ja men då har du nog svaret där då hehe..

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Victorduvet
13 mars 2012 · 395 Inlägg

Hördu kusken. åka bara till norsjö å besikta. inte så petiga där wink

BMW 520 (1992)
Rubert
13 mars 2012 · 242 Inlägg

jaså är de dit man ska victor smile)

Toyota Corolla "Kombi" (2003)
Volvo 145 (1971)
-Deltaa-
13 mars 2012 · 19 Inlägg

Men åker ni bara på ombesiktning om polis stoppar er eller får ni även en böter för solfilmen på framrutorna? smile

WIPA
13 mars 2012 · 820 Inlägg

-Deltaa- skrev:
Men åker ni bara på ombesiktning om polis stoppar er eller får ni även en böter för solfilmen på framrutorna? smile

nja jag har aldrig fått det, har sagt åt mig att ta bort skiten typ..å bla bla..
men en polare åkte på't på en parkering mitt i stan hör å häpna, han fick åka och visa upp bilen hos polisen att filmen var borta, annars skulle dom ta han i örat till besiktiningen.big_smile

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
-Deltaa-
13 mars 2012 · 19 Inlägg

Hahaha jo, de var väl de jag anade att de är beroende på polismannen själv.. Tackar!

WIPA
13 mars 2012 · 820 Inlägg

-Deltaa- skrev:
Hahaha jo, de var väl de jag anade att de är beroende på polismannen själv.. Tackar!

jo är det en riktig Rambo-snut som har bråkat med frugan på lunchen, sen ser att AHAA!..den dära raggarn ska nog få känna mitt hat just nu. sen sitter man vackert i kön utanför Svensk Bilprovning och svär. roll

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
Jockefors
14 mars 2012 · 961 Inlägg

åkt heltonat i alla tider, åkt på böter engång och de var i fjol, fick även rycka toningen samtidigt.. annars har de aldrig vart nå tjafs eller problem fast man haft riktigt mörkt fram..

aldrig vart nå tjafs i trafiken heller för att man inte haft ögonkontakt, ser inte medtrafikanterna åt vilket håll man är på väg så är de kanske dags o sluta köra?? inte sitter jag då o glor folk i ögona för att veta vart dom ska iaf. bara blinka, tuta o köra de smile

Senast redigerat av Jockefors (14 mars 2012)

Pure DieselPower
WIPA
14 mars 2012 · 820 Inlägg

Jockefors skrev:
åkt heltonat i alla tider, åkt på böter engång och de var i fjol, fick även rycka toningen samtidigt.. annars har de aldrig vart nå tjafs eller problem fast man haft riktigt mörkt fram..

aldrig vart nå tjafs i trafiken heller för att man inte haft ögonkontakt, ser inte medtrafikanterna åt vilket håll man är på väg så är de kanske dags o sluta köra?? inte sitter jag då o glor folk i ögona för att veta vart dom ska iaf. bara blinka, tuta o köra de smile

haha precis, finns fräcka saker som en blinkers att titta efter.

Volvo V70 R "nukedbunny" (1998)
KHRacing
14 mars 2012 ·

Jockefors skrev:
åkt heltonat i alla tider, åkt på böter engång och de var i fjol, fick även rycka toningen samtidigt.. annars har de aldrig vart nå tjafs eller problem fast man haft riktigt mörkt fram..

aldrig vart nå tjafs i trafiken heller för att man inte haft ögonkontakt, ser inte medtrafikanterna åt vilket håll man är på väg så är de kanske dags o sluta köra?? inte sitter jag då o glor folk i ögona för att veta vart dom ska iaf. bara blinka, tuta o köra de smile

Polisen kan endast ge dig böter de kan inte kräva att du tar av solfilmen.
Kanske värt att tänka på nästa gång.

Jockefors
14 mars 2012 · 961 Inlägg

Tackar, bra o veta!!

Pure DieselPower
FL3JM Inga konstigheter
14 mars 2012 · 2 064 Inlägg

Kanelbullen skrev:
ni som tonar framrutorna ,, är ni skygga eller ?? smile

För det är snyggt som fan? smile

https://www1.garaget.org/archive/28/27783/246601/246601-2316263.jpg



Fick dock rycka min när jag regbesiktigade, hade dragit ner rutorna och ryckt säkringen och tejpat över, men det gick dom inte på. Måste bevisa att rutan inte är där.


Fick tips att man kan ta en billig plexiskiva från typ bauhaus och kapa till och tejpa dit efter man dragit ner rutan. Då har man ju trots allt en ruta och behöver inte visa att man har en riktig ruta nedvevad. Gäller bara att plexiskivan är någorlunda genomskinlig då och inte sån där dassig jävel. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang