3020
Sök

Köpråd: Turbobil för runt 60-70k?

2 230 Inlägg
16 mars 2012
#21
KBAragger skrev:
det skall vara amerikanskt om man ska ha det i den prisklassen och om jag har rätt så är du ingen ragger då skulle jag tro något i den här stilen skulle passa smile
http://www.blocket.se/skaraborg/Pontiac … 15&w=2
http://www.blocket.se/skaraborg/Cadilla … 15&w=2
blir du inte nöjd med det här så har jag ett annat förslag men det är nog inte det som du bad om fast du kan ju ge det ett försök smile
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_780_ … 15&w=3 för en 780 är ju jävligt fin endå!

Vart är turbon då? för det var ju det TS vela ha

så kan det vara då det inte blev som det skulle

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 mars 2012
#22
hablam skrev:
varför just låst till om man får fråga? för för 60 lök kan man ju få sig en m3:a / gammal m5:P

En riktig fuling för dom pengarna ja wink

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

That Shit Cray
1 087 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
#23
Eftersom jag skriver från mobilen svarar jag på det viktigaste.

Jag ska använda den varje dag, till skolan och tillbaka framför allt, en resa på ungefär 1mil.
Som sagt så vill jag helst inte ha en bil med sämre prestanda än S60n (0-100 tider, teoretiskt är den 6.8 på Volvon) och är den det får det gärna vara lätt att åtgärda, chip el. liknade.
Gamla Volvos är bara att glömma. Jag skulle kunna tänka mig en sug motor, men då får det vara något med lite knuff i och rätt drivning. 3000GT har jag tittat på men är det inte VR4 verkar den tung och trög.
Gör ju inget heller om den är snålare än Voövon

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
16 mars 2012
#24
_Hast_ skrev:
Eftersom jag skriver från mobilen svarar jag på det viktigaste.

Jag ska använda den varje dag, till skolan och tillbaka framför allt, en resa på ungefär 1mil.
Som sagt så vill jag helst inte ha en bil med sämre prestanda än S60n (0-100 tider, teoretiskt är den 6.8 på Volvon) och är den det får det gärna vara lätt att åtgärda, chip el. liknade.
Gamla Volvos är bara att glömma. Jag skulle kunna tänka mig en sug motor, men då får det vara något med lite knuff i och rätt drivning. 3000GT har jag tittat på men är det inte VR4 verkar den tung och trög.
Gör ju inget heller om den är snålare än Voövon

Kikat något på BMW  540 ? Finns grymt fina och välutrustade för den pengen. Bra prestanda också. Dock så blir det ju dyrt om det skulle hända något allvarligt med bilen..

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

84 Inlägg
16 mars 2012
#25
s13 / s14 lr en turbokonverterad 325 / 525 / 535..


373 Inlägg
16 mars 2012
#26
mkII skrev:
Har hört en del om impreza GT den motorn som ligger på ca 200hk har en växelåda som man skall passa sig för, enl många håller den inte så bra, Har man dock samma låda som i wrx/sti (rätt?) så är det inga problem.

Impreza GT från 99-00 som är att föredra har 218hk och 290nm, växellådan är inte alls "dålig" men som på så många andra lite äldre 4wd bilar så kan man inte förvänta sig att den ska hålla med 400hk och typ 500nm när biljäveln rullat 15k mil eller nåt... Att byta till elak koppling som många gör är dessutom helidiotiskt, kör org koppling eller motsvarande om man vill skona lådan. "Gränsen" effektmässigt är väl runt 350hk och medföljande vrid (det är vridet som dödar lådan) med en org låda i bra skick. Fast man kan rasa lådan med 250hk också om man vill... Treans drev är det som går i bitar oftast.

WRX har inte alls starkare låda, utan det är en STI MED 6 växlad låda som håller mycket bättre, en STI med 5 växlad håller också ok om det är en tätstegad historia men då får man toppfart på ungefär 220km/h på varvstoppet jämfört med teoretiskt närmare 280km/h med org lådan.

Det är snarare rosten som är det stora bekymret på dessa gamla bilar, lycka till att hitta en som är vettig för det är inte alls lätt.

Edit: För att förtydliga, en 5 växlad STI låda sitter endast i bilar för den japanska marknaden (JDM) och är från 2000 eller äldre (dvs GC8), det finns sedan en mängd olika av dessa lådor, allt från "vanliga" STI med visco centerdiffbroms och liknande utväxling som GT, till hardcore lådor från modeller som Type R och RA där det är extremt nedväxlat och tätstegat och varvar därmed mycket vid relativt låga farter, dessa lådor har även justerbar centerdiff (DCCD), och vissa har även diffbroms fram.

6 växlade STI lådor kom först i "bugeye" imprezan 2001, och började först säljas i sverige 2002, även här finns det "japanlådor" som är nedväxlade och tätstegade.
Senast redigerat av ImprezaGC8 (16 mars 2012)

961 Inlägg
16 mars 2012
#27
Rojpen skrev:
KBAragger skrev:
det skall vara amerikanskt om man ska ha det i den prisklassen och om jag har rätt så är du ingen ragger då skulle jag tro något i den här stilen skulle passa smile
http://www.blocket.se/skaraborg/Pontiac … 15&w=2
http://www.blocket.se/skaraborg/Cadilla … 15&w=2
blir du inte nöjd med det här så har jag ett annat förslag men det är nog inte det som du bad om fast du kan ju ge det ett försök smile
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_780_ … 15&w=3 för en 780 är ju jävligt fin endå!

Vart är turbon då? för det var ju det TS vela ha

hehe tongue visste att någon skulle skriva så, nämen jag ville ju bara ge ett alternativ till de turbo bilar han får tips om, för det finns ju redan en massa av de som han begärde smilesmile
jag kan väll lägga till att två av dessa bilar är automat växlade men det är ju skönt att ha en automat växlad sommar bil, då vill man ju bara glida runt om du förstår vad jag menar wink

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

2 230 Inlägg
16 mars 2012
#28
KBAragger skrev:
Rojpen skrev:
KBAragger skrev:
det skall vara amerikanskt om man ska ha det i den prisklassen och om jag har rätt så är du ingen ragger då skulle jag tro något i den här stilen skulle passa smile
http://www.blocket.se/skaraborg/Pontiac … 15&w=2
http://www.blocket.se/skaraborg/Cadilla … 15&w=2
blir du inte nöjd med det här så har jag ett annat förslag men det är nog inte det som du bad om fast du kan ju ge det ett försök smile
http://www.blocket.se/orebro/Volvo_780_ … 15&w=3 för en 780 är ju jävligt fin endå!

Vart är turbon då? för det var ju det TS vela ha

hehe tongue visste att någon skulle skriva så, nämen jag ville ju bara ge ett alternativ till de turbo bilar han får tips om, för det finns ju redan en massa av de som han begärde smilesmile
jag kan väll lägga till att två av dessa bilar är automat växlade men det är ju skönt att ha en automat växlad sommar bil, då vill man ju bara glida runt om du förstår vad jag menar wink

sant smile nog för att det går ju alltid att kasta på en kompressor på v8an smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

961 Inlägg
16 mars 2012
#29
Rojpen skrev:
KBAragger skrev:
Rojpen skrev:

Vart är turbon då? för det var ju det TS vela ha

hehe tongue visste att någon skulle skriva så, nämen jag ville ju bara ge ett alternativ till de turbo bilar han får tips om, för det finns ju redan en massa av de som han begärde smilesmile
jag kan väll lägga till att två av dessa bilar är automat växlade men det är ju skönt att ha en automat växlad sommar bil, då vill man ju bara glida runt om du förstår vad jag menar wink

sant smile nog för att det går ju alltid att kasta på en kompressor på v8an smile

hehe  då blir det åka av minsann big_smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

That Shit Cray
1 087 Inlägg
16 mars 2012
Trådstartare
#30
Finns ju en och annan 3000GT på blocket, när det inte är VR4 modellen, är det framhjulsdrift då eller? Någon som vet ungefär vad 0-100 tiderna ligger på en 220hk 3000GT?

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
17 mars 2012
#31
Köp någon AMG bil björn! big_smile

Allmänt körd i huvudet

Med lem
475 Inlägg
17 mars 2012
#32
_Hast_ skrev:
Finns ju en och annan 3000GT på blocket, när det inte är VR4 modellen, är det framhjulsdrift då eller? Någon som vet ungefär vad 0-100 tiderna ligger på en 220hk 3000GT?

de som är 220hk är sugmotorer och de utan 4wd är framhjulsdrift smile


Meldem
117 Inlägg
17 mars 2012
#33
köp en 740 med diesel-V8 dubbelturbo (BMW E38) smile

961 Inlägg
18 mars 2012
#34
JensDavid skrev:
köp en 740 med diesel-V8 dubbelturbo (BMW E38) smile

vah? vart fan hittar man en 740 med en diesel åtta och dubbelturbo yikes kknappast orginal, är du säljarn eller?

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Meldem
117 Inlägg
18 mars 2012
#35
här har du en, men den har dessvärre gått rätt långt:

http://www.blocket.se/lund/BMW_740_Dies … 11&w=3

mvh

961 Inlägg
18 mars 2012
#36
JensDavid skrev:
här har du en, men den har dessvärre gått rätt långt:

http://www.blocket.se/lund/BMW_740_Dies … 11&w=3

mvh

satan du yikes du fick mig precis att ändra uppfattning om BMW big_smile jävlar du ändå v8 diesel på 244hk och nästan 4l, fan va' rått!! cool (med 740 trodde jag du menade volvo:D)

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Grandturismo missbrukare =)
331 Inlägg
18 mars 2012
#37
han skrev änna bmw E38 inom parantes smile

Men Diesel, är inte en sådan Diesel snusk i skatt? typ 10k+?


SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 mars 2012
#38
mkII skrev:
han skrev änna bmw E38 inom parantes smile

Men Diesel, är inte en sådan Diesel snusk i skatt? typ 10k+?

Har för mig att den ligger runt 6500kr.
Går det att lastbils regga en sedan fortfarande?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

961 Inlägg
18 mars 2012
#39
mkII skrev:
han skrev änna bmw E38 inom parantes smile

Men Diesel, är inte en sådan Diesel snusk i skatt? typ 10k+?

hehe jo det gjorde han visst smile

men är det så jävla dyrt med diesel yikes
men det går ju som marwin_of_sweden säger det går ju alltid att regga om till lastbil smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 mars 2012
#40
KBAragger skrev:
mkII skrev:
han skrev änna bmw E38 inom parantes smile

Men Diesel, är inte en sådan Diesel snusk i skatt? typ 10k+?

hehe jo det gjorde han visst smile

men är det så jävla dyrt med diesel yikes
men det går ju som marwin_of_sweden säger det går ju alltid att regga om till lastbil smile

Nja så jätte dyrt tycker jag inte de är.
Jag betalar 5k om året i skatt på silveradon, inte så farligt för 3 ton bil och 6,5L turbo diesel:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu


Sök