lagt ner ca 12 timmar på matta i bilen nu, ska ut i helgen och ta bort det sista!
Rensat ur mattan och säten
Huggmejsel, kniv och nylonhammare fungerar utmärkt när asfaltsmattan är frusen, största biten va typ en kvadrat decimeter
Skönt att se att det är en riktig japanare med klassisk rost i Trösklarna
därför dem rostar så bra, fukt inifrån tröskeln och nöts på utsidan
hål vid förarplatsens bältesinfästning...
bara främre delen kvar nu!
Började försöka montera ner bakvagnen med, gick sådär
inte så lite rostigt, ska ochså sitta en tapp genom hålet
fel fokus, men jag var VERKLIGEN försiktig när jag började känna på muttern, men men ska ändå inte användas senare
(finns dock gänga kvar för en tillfällig mutter som ska hålla allt på plats ett litet tag till)
Har haft bakvagnen i snart ett år, men nu har jag äntligen fått tag i allt som behövs samt måttat, mätt & funderat och konstaterat att jag inte tänker göra ombyggnationen av bakvagnen själv utan lämna det till en firma som har många år i branschen och vet (till skillnad från mig) vad dem gör!
Planen är att denna firma ska få anpassa fram och bakvagn efter 200sx S13 Brädd då detta kommer passa den brädden som Grandprix skärmarna ger (ca 60mm per sida) så jag kommer få mer spårvidd, samt den tröskel höjden jag vill ha på bilen plus att bärarmsvinklar kommer att förbli rätt för att minimera bumpsteer och andra nackdelar med en sänkt bil med "V" formade bärarmar.
Jag kan min geometri, men saknar totalt erfarenhet när det gäller hjulvinklar, därav tänker jag ta hjälp av någon med erfarenhet som vet vad som är vad
Kommer lämna iväg bilen så fort snön smälter, då firman ligger några kilometer från mitt garage och då bilen är tänkt att köras dit.