Eftersnack: BILTEMATRÄFFEN 28/4 2012

WeDo
28 april 2012 · 3 390 Inlägg

Vad tyckte ni ?

Läste lite snabbt i inför tråden och det var lite negativa toner. Beskriv gärna mer utförligt vad som inte var bra m.m.
Får vi inte veta mer än att "det var värdelöst" så kan vi inte göra så mycket åt det.

Så kom med både ris & ros tack.


Mvh

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
NeckBreaker Bas För Ditt As!!!!!!
28 april 2012 · 353 Inlägg
Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594
Volvo S40N "HEAVY" (2004)
Volvo S40 T5-R "XIIIV" (2008)
Thailender
28 april 2012 · 29 Inlägg

Tycker de va dåligt av Biltema att fullständigt skita i röstblanketterna då man kunde ta 40 stycken med sig utan att dom ens brydde sig... inte konstigt att vissa skrothögar vann...men men blir kanske bättre till nästa gång! ... Annars va det helt okey...

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"
_Dalle_ Unknown Örebro
28 april 2012 · 291 Inlägg

Thailender skrev:
Tycker de va dåligt av Biltema att fullständigt skita i röstblanketterna då man kunde ta 40 stycken med sig utan att dom ens brydde sig... inte konstigt att vissa skrothögar vann...men men blir kanske bättre till nästa gång! ... Annars va det helt okey...

Skrothögar??

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
_Dalle_ Unknown Örebro
28 april 2012 · 291 Inlägg
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
Thailender
28 april 2012 · 29 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Thailender skrev:
Tycker de va dåligt av Biltema att fullständigt skita i röstblanketterna då man kunde ta 40 stycken med sig utan att dom ens brydde sig... inte konstigt att vissa skrothögar vann...men men blir kanske bättre till nästa gång! ... Annars va det helt okey...

Skrothögar??

Okey, kanske tog i lite där men man börjar ju undra hur vissa kan vinna....

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"
WeDo
28 april 2012 · 3 390 Inlägg

Thailender skrev:

_Dalle_ skrev:

Thailender skrev:
Tycker de va dåligt av Biltema att fullständigt skita i röstblanketterna då man kunde ta 40 stycken med sig utan att dom ens brydde sig... inte konstigt att vissa skrothögar vann...men men blir kanske bättre till nästa gång! ... Annars va det helt okey...

Skrothögar??

Okey, kanske tog i lite där men man börjar ju undra hur vissa kan vinna....

Så bättre koll på utdelning av röstsedlar alltså. (antecknar det)

Mvh

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Thailender
28 april 2012 · 29 Inlägg

WeDo skrev:

Thailender skrev:

_Dalle_ skrev:

Skrothögar??

Okey, kanske tog i lite där men man börjar ju undra hur vissa kan vinna....

Så bättre koll på utdelning av röstsedlar alltså. (antecknar det)

Mvh

Bra där!

"SAAB rostar, BMW rasar, VOLVO är det enda som håller när man gasar!"
x40
28 april 2012 · 157 Inlägg

Kul att vara på en plats där även"vanligt folk" tittar o är nyfikna o visa utåt hur biliäntresset kan se ut

aero85
28 april 2012 · 621 Inlägg

jag tycker det var en bra träff med mycket folk=) prisbordet kan få bli lite större det är ju ändå biltema som sponsrar=) annars tycker jag det var trevlig stämning och bra uppslutning bra jobbat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ts007
28 april 2012 · 1 777 Inlägg

En träff e ju va man gör den till, tyckte det var grymt många trevliga biltokar på plats o stämningen var bra som fan. Mycket trevligt bemöttande av arrangörerna vid ankomst och framför allt så "minglade" de mycket och det e riktigt positivt, på många andra träffar så brukar de gömma sig i ett hörn;-)

Lita att ta med sig då:

Vore bra att det fanns käk till försäljning, tyckte att bilarna stod en aning trångt, skulle vilja haft öite mer utrymme runt.
Vi var några stycken som diskuterade lite ang priserna, skulle kanske köra lite som SCF gjorde, peoples choice, bästa ICE samt top 5 priser. Tror att det skulle kunna dra lite mer folk;-)

Överlag så hade jag mycket trevligt och tycker att träffan var lyckad och e övertygad om att den blir ännu bättre nästa gång, jag kommer igen iallafall;-)

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
WeDo
28 april 2012 · 3 390 Inlägg

ts007 skrev:
En träff e ju va man gör den till, tyckte det var grymt många trevliga biltokar på plats o stämningen var bra som fan. Mycket trevligt bemöttande av arrangörerna vid ankomst och framför allt så "minglade" de mycket och det e riktigt positivt, på många andra träffar så brukar de gömma sig i ett hörn;-)

Lita att ta med sig då:

Vore bra att det fanns käk till försäljning, tyckte att bilarna stod en aning trångt, skulle vilja haft öite mer utrymme runt.
Vi var några stycken som diskuterade lite ang priserna, skulle kanske köra lite som SCF gjorde, peoples choice, bästa ICE samt top 5 priser. Tror att det skulle kunna dra lite mer folk;-)

Överlag så hade jag mycket trevligt och tycker att träffan var lyckad och e övertygad om att den blir ännu bättre nästa gång, jag kommer igen iallafall;-)

// Skåne

Angående maten så provade vi det på träffen förra året. Tyvärr blev det så att i princip ingen handlade (hamburgare med bröd) och de fick i princip ges bort till slut. Men vi ska kika på om det går att lösa på något sätt med lite enklare förtäring.

Angående platsen så är det också nått som går att kika på. För att få ett större utställningsområde måste vi längre från entrén (på "andra sidan" parkeringen alltså). Detta ska diskuteras med biltema vid en återträff. Detta skulle i sånna fall medföra att vi skulle kunna ta in fler utställare, vilket aldrig är fel.

Mvh

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
In-Sports
28 april 2012 · 156 Inlägg

Thailender skrev:
Tycker de va dåligt av Biltema att fullständigt skita i röstblanketterna då man kunde ta 40 stycken med sig utan att dom ens brydde sig... inte konstigt att vissa skrothögar vann...men men blir kanske bättre till nästa gång! ... Annars va det helt okey...

Skrothög? Tackar! smile

Lindgren
28 april 2012 · 85 Inlägg

Tycker faktiskt det mesta var kass. Lite bilar. Liten plats. Bilarna! Orginal s70? Rostig golf/corrado??? Det är väl inget att ställa ut?
Utav 30 bilar tittade jag på 5st. Resterande var bara en djup suck...

Mr_Wajn
28 april 2012 · 4 Inlägg

Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Senast redigerat av Mr_Wajn (29 april 2012)

_Dalle_ Unknown Örebro
29 april 2012 · 291 Inlägg

Mr_Wajn skrev:
Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Alla röster utan namn räknades ej. Klart folk kan ha ha många vänner men kom med en vettig lösning istället för bara negativa kommentarer!!! Själv skiter jag i om man vinner någe, att träffa folk som har samma intresse är det som driver mig. Priser man får blir bara som en bonus. Men men det är mitt tycke

Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
In-Sports
29 april 2012 · 156 Inlägg

Jury kanske vore nåt? Finns flertalet personer i länet som har lång och stor erfarenhet av jury arbete från tex Custom motorshow och Vallåkra träffen.

Senast redigerat av In-Sports (29 april 2012)

Lindgren
29 april 2012 · 85 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Mr_Wajn skrev:
Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Alla röster utan namn räknades ej. Klart folk kan ha ha många vänner men kom med en vettig lösning istället för bara negativa kommentarer!!! Själv skiter jag i om man vinner någe, att träffa folk som har samma intresse är det som driver mig. Priser man får blir bara som en bonus. Men men det är mitt tycke

alla röster utan namn räknades ej???? hur fan kan man då komma mot slutet av utställningen och sedan ta peoples choice???????? halva dagen hade ju passerat?? vi var inte dom enda som såg att det var en hel jävla bunt med lappar med ut!?? inte undra på att man vinner omröstning då!! nån måste ju ha koll på peoples lapparna?? ELLER?

WeDo
29 april 2012 · 3 390 Inlägg

Mr_Wajn skrev:
Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Att det var dåligt med bilar har att göra med att, ja, det var inte fler som anmälde sig helt enkelt. Vi får väl försöka lite hårdare på marknadsföringsbiten till nästa träff smile

Ang röstlapparna så är det som jag skrev tidigare, något vi ska se över hur man kan lösa.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Mr_Wajn
29 april 2012 · 4 Inlägg

_Dalle_ skrev:

Mr_Wajn skrev:
Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Alla röster utan namn räknades ej. Klart folk kan ha ha många vänner men kom med en vettig lösning istället för bara negativa kommentarer!!! Själv skiter jag i om man vinner någe, att träffa folk som har samma intresse är det som driver mig. Priser man får blir bara som en bonus. Men men det är mitt tycke

Som det stod överst i tråden "ris eller ros" så måste jag väl också få tycka saker eller ?
Klart det är en bonus att få pris! Men vissa har ju lagt ner otroligt stora pengar och otroligt mycket arbete på sina bilar för att försöka vinna ett pris och samtidigt få cred för det man gjort och om jag då kommer dit med en rostig 740 och vinner peoples choise för att alla mina vänner snattar lappar är det fair bonus menar du ??  Dont get me wrong but i disagree smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang