Eftersnack: BILTEMATRÄFFEN 28/4 2012

WeDo
29 april 2012 · 3 390 Inlägg

Mr_Wajn skrev:

_Dalle_ skrev:

Mr_Wajn skrev:
Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Alla röster utan namn räknades ej. Klart folk kan ha ha många vänner men kom med en vettig lösning istället för bara negativa kommentarer!!! Själv skiter jag i om man vinner någe, att träffa folk som har samma intresse är det som driver mig. Priser man får blir bara som en bonus. Men men det är mitt tycke

Som det stod överst i tråden "ris eller ros" så måste jag väl också få tycka saker eller ?
Klart det är en bonus att få pris! Men vissa har ju lagt ner otroligt stora pengar och otroligt mycket arbete på sina bilar för att försöka vinna ett pris och samtidigt få cred för det man gjort och om jag då kommer dit med en rostig 740 och vinner peoples choise för att alla mina vänner snattar lappar är det fair bonus menar du ??  Dont get me wrong but i disagree smile

Självklart är det inte så det ska gå till och det är ju just det som är det svåra med Peoples Choice, att folk ringer runt/kommer dit med alldeles för många vänner. DET vet jag inte om man kan göra så mycket åt. Däremot ANTALET röstlappar måste bli bättre inför nästa träff.

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Sers
29 april 2012 · 251 Inlägg

Vi som inte va där hela dan, kan vi få nån resultatlista?

Mazda Miata MX5 "Daily" (1991)
Unknown_Orebro
29 april 2012 ·

Tack för all feedback som vi får via denna tråd samt även av er på plats, vi tar med oss detta och lovar att vi skall försöka lösa de eventuella problem som uppstod på första träffen.

Vi i Unknown Örebro samt Biltema vill tacka er alla deltagare samt besökare som gjorde dagen till det den blev och hoppas ni vill besöka oss de följande träffarna med.

Som sagt i de tidigare inläggen ge oss all feedback positiv/negativ ni kan komma på så skall vi ta med oss det framåt.

Vinnare:

Peoples Choice: http://www.garaget.org/bigworm6 Nissan 200SX S14
Bästa ICE: http://www.garaget.org/rebew Mitsubishi Eclipse
Bästa lack: http://www.garaget.org/Hannie Volvo V70

Välkommna åter till Biltema Träffarna 2012 (30/6 samt 8/9)
Anmälan sker till info@unknownorebro.se (namn, bil, mobilnr, garaget.org adress samt vilket datum du vill ställa ut på)

Vi kommer inom kort att lägga upp en "Inför" tråd här på garaget.org för nästa träff.

Återigen ett stort tack till er alla!

Senast redigerat av Woodpecker (29 april 2012)

_Dalle_ Unknown Örebro
29 april 2012 · 291 Inlägg

Lindgren skrev:

_Dalle_ skrev:

Mr_Wajn skrev:
Tycker att de va dåligt med bilar, och som Lindgren skrev vet ja inte vad vissa bilar gjorde där. Alla har inte stor plånbok men att ställa ut en orginal S70 med en sne blinkers på framskärmen ?

Sen att "vissa" bilutställare hade med sig några buntar med röstsedlar från biltema va ju ett stort skämt... Ska man vinna genom att snatta flest sedlar så kan man ju lägga ner de priset! Vore bara kul att veta resultatlistan på peoples choise ?

Arrangörerna fixa snabbt plats och var allmänt trevliga!

Alla röster utan namn räknades ej. Klart folk kan ha ha många vänner men kom med en vettig lösning istället för bara negativa kommentarer!!! Själv skiter jag i om man vinner någe, att träffa folk som har samma intresse är det som driver mig. Priser man får blir bara som en bonus. Men men det är mitt tycke

alla röster utan namn räknades ej???? hur fan kan man då komma mot slutet av utställningen och sedan ta peoples choice???????? halva dagen hade ju passerat?? vi var inte dom enda som såg att det var en hel jävla bunt med lappar med ut!?? inte undra på att man vinner omröstning då!! nån måste ju ha koll på peoples lapparna?? ELLER?

ok kan väl ta och räkna dom oxå då, men utan namn och så kan man ju inte se om det är någon som röstat flera gånger och så, om det kommer 10 röster på raken med samma handstil, samma bil och inget namn.

men men kanske skulle räknat dom iaf då

Volvo s40 "airride" (2000)
Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
ChRS3tian
29 april 2012 · 16 Inlägg

Kan även jag bekräfta att ha sett en och samma "person" fylla i flertalet röstkort och gå fram fler än 3+ gånger.
(Ingen mer än mig som reagerat på detta...?)

Men som fler skrivit, vore kul om ni la upp "Bil-röst-nr: #" samt antal röster. (Då är det mer anonymt än bilmodel eller regnummer.)

Tackar på förhand.

Senast redigerat av Focuserad (29 april 2012)

Unknown_Orebro
29 april 2012 ·

Innan vi fortsätter kasta sten i glashus kan vi meddela att det var ganska tydligt att det förekom "kompisröster" på de flesta bilarna som ställde ut, så tyvärr är ingen sämre en någon annan.

Kan väll säga så att det skillde 2 röster mellan 1:an och 2:an i Peoples Choice och jag vet att 2:an inte hade många vänner där uten att många besökare tyckte hans bil var den snyggaste på utställningen, (det var en VW Bubbla)

Vi skall som sagt försöka komma på en lösning med röstningen, jag tror dock inte att en jury blir så mycket bättre, för då kommer aldrig en "Normal" stylad eller fräcsh bil väljas ut och detta säger jag av egen erfarenhet då flera av de utställningar jag varit på vunnits av samma bil i exakt samma utförande.

Jag håller givetvis med om att röstningen måste bli bättre men frågan är hur man skall göra?
Biltema hade först en tanke på att enbart dem som handlade något skulle få röst sedlar, men detta kände vi att det inte var hållbart då flera besökare enbart var där för att titta på bilarna så "varför skulle dem handla något"?

Om någon eller några har en bra lösning på hur man skall få bort detta bekymmer hör gärna av er till mig marcus.tell@unknownorebro.se eller berätta det för oss direkt i denna tråd.

rebew
29 april 2012 · 224 Inlägg

tråkigt att det skall bli sådant tjafs hoppas ingen tror att jag fuskat kan ärligt säga att enda kompisrösten jag fick var från min mamma och det är väll ingen som kan bli sur på det?

tack för en trevlig lördag föresten smile

Mitsubishi Eclipse Spyder V6 "Elmia 2012" (2004)
ts007
29 april 2012 · 1 777 Inlägg

Tror det blir svårt att få bort sk. kompisröstning, man får nog leva med detta, däremot så skall man försöka att få bort att samma personer röstar flera gånger. Som jag skrev tidigare så gillar jag SCF:s gamla koncept som hade top 10 priser där ingen blev 1:a eller 10:a utan alla tio var träffens top 10 bilar, bedömningen gjordes visserliggen av domare där. Bilia nackaträffen har ju konceptet att det e personalen på bilia som röstar på bilarna. Personalen på Biltema skulle ju kunna att rösta fram sina favoriter!?
Hursomhelst så kommer det alltid att finnas nöjda o missnöjda utställare, personligen så e jag på träffar för gemenskapens skull o njuter av att titta på alla vackra bilar samt träffa skönt folk. Ni har gjort ett kanonjobb tycker jag så ta åt er ordentligt då jag definitivt inte är ensam om att tycka detta;-)

// Skåne

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Unknown_Orebro
29 april 2012 ·

ts007 skrev:
Tror det blir svårt att få bort sk. kompisröstning, man får nog leva med detta, däremot så skall man försöka att få bort att samma personer röstar flera gånger. Som jag skrev tidigare så gillar jag SCF:s gamla koncept som hade top 10 priser där ingen blev 1:a eller 10:a utan alla tio var träffens top 10 bilar, bedömningen gjordes visserliggen av domare där. Bilia nackaträffen har ju konceptet att det e personalen på bilia som röstar på bilarna. Personalen på Biltema skulle ju kunna att rösta fram sina favoriter!?
Hursomhelst så kommer det alltid att finnas nöjda o missnöjda utställare, personligen så e jag på träffar för gemenskapens skull o njuter av att titta på alla vackra bilar samt träffa skönt folk. Ni har gjort ett kanonjobb tycker jag så ta åt er ordentligt då jag definitivt inte är ensam om att tycka detta;-)

// Skåne

Denna idé är faktiskt riktigt bra tycker jag (även om jag alltid kom på 11:e plats) Hehe, vi noterar denna och skall diskutera inom styrelsen samt med Biltema.

Vi tar åt oss av all kritik både positiv som negativ och vi vet att många är mycket nöjda, det är ju liksom för er vi gör detta + att även vi älskar att träffa skönt folk att bubbla med.

Tack!

Senast redigerat av Woodpecker (29 april 2012)

Armen_M
20 maj 2012 · 52 Inlägg

vill bara säga att alla tre bilarna va värda priset dem fick ! jätte skoj träff. fick träffa många trevliga personer och riktigt fina kommentarer... vi vill ha fler träffar ! mycket bra jobbat grabbarna ni är värda ett pris också !!!

jag va flera gånger framme och lämna röster behöver inte ha något med att nån fuskar eller att nån går ut med röst lappar..... jag tog en hög och la på min bil och bilarna brevid för folk kom och kolla fast fatta inte var och hur dem skulle rösta då gav man dem en lapp och förklara...  sen så visste inte många var man skulle lämna rösterna jag va typ 4-6 gånger vid lådan och lämna röster åt andra... vill nån på stå att jag fucka kan han eller hon suga på något hårt efter som jag inte äns vann........... och jag hade folk runt min bil hela tiden...............

Senast redigerat av armen (20 maj 2012)

Toyota Soarer "Blue Devil" (1992)
Artin_M
20 maj 2012 · 16 Inlägg

Hej jag van och min bil kom inte ens med från början för jag anmälde för sent dom ringde in mig och jag kunde inte ens ha planera ditt mina vänner så jag tycker bara att det är omoget skrivet av vissa kul träff i övrigt och finna priser var det tackar tackar

Nissan 200sx s14a "green arrow" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang