2877
Sök

"RECYCLED" av RILLE-K

Projekt 2012/2013, Bygget premiär vissades på Vallåkras 30års jubileum. I många delar av världen ses S80`in som en stor lyx bil från Volvo. Men i Sverige har modellen fått stämplen "gubb bil". Så jag har skaffat mig en... Visa mer

Plåtis
462 505 Visningar
Uppdaterades senast 5 februari 2015
The Bear
293 Inlägg
9 augusti 2012
Rille-K skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Grymt bra jobbat, ska bli intressant att se den på vallåkra smile

Tackar... big_smile
Bara 10 dar kvar nu... tongue

8* big_smile så du har ännu mindre tid på dig än du trodde tongue

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker

Plåtis
948 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
AoiKami skrev:
vilken lyset i lacken smile vill ha begäret är rätt så stort faktiskt=)du har lyckats ta väck gubbstämpeln smile

big_smile Bra att stäpeln är borta, då har jag lyckats...  Tack...big_smile

Plåtis
948 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
MrH skrev:
Rille-K skrev:
ts007 skrev:
Ser ju helt underbar ut, älskar den lacken:-)

Tack Skåne.... Kanske skulle lacka om din???  Nääääääääääää den är så bra som den är... big_smile

Vi kan ta min C70 istället! Den lacken är inte så spännande. wink

Rille, jag lyfter på hatten! Det du gjort är inget annat än ett mästerverk!

Förresten, en sak till. Be inte om ursäkt för att du inte hinner uppdatera lika ofta längre. Jag tror nog att de allra flesta förstår att du prioriterar att få bilen klar i tid till Vallåkra framför att lägga tiden vid datorn.

Tack Magnus...
Längtar tills jag kan sätta mig bakom ratten och ta en längre vänd med bilen... =P

Jo bilen är viktigas, men man vill ju även hinna uppdatera lite... big_smile
Men men det blir som det blir nu sista dagarna...

Plåtis
948 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
tobzter skrev:
Vackert  wink

Tack Tobbe....big_smile

Plåtis
948 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Christensson skrev:
Sen är det nästan trevligare att få se helheten på vallåkra och inte framför data skärmen! så lägg inte upp mer nu än kanske bara en teaser så man får lite spännings moment smile

Blir nog så, har missat att fota dom senaste dagarna, så det blir en bild här och en där... big_smile
Men självklart kommer en teaser innan Vallis.. tongue

Plåtis
948 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Piratstikin skrev:
OjOj big_smile ser underbart ut big_smile

Hahaha tackar... big_smile  Ska ni ner till Vallåkra???

Plåtis
948 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
sotar skrev:
Rille-K skrev:
-Akerfeldt- skrev:
Grymt bra jobbat, ska bli intressant att se den på vallåkra smile

Tackar... big_smile
Bara 10 dar kvar nu... tongue

8* big_smile så du har ännu mindre tid på dig än du trodde tongue

Hahaha dom försvinner snabbt... lol

Billjuds byggare
139 Inlägg
10 augusti 2012
Nu är det bara en vecka kvar tills vi ses :-)

85 Inlägg
10 augusti 2012
No Comments!!
Ses på Vallåkra.

Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
10 augusti 2012
Håller tummarna för att slutspurten går smärtfritt och smidigt!

42 Inlägg
10 augusti 2012
håller alla tummar o tår att de kommer hem några priser smile

Crew @ East Performance Racing
www.EastPerformanceRacing.se

Meus ipsius Deus sum
636 Inlägg
10 augusti 2012
Det är nåt allvarligt fel om du inte åker hem från Vallåkra med en mindre servis.. Kvalitén i dina byggen är något utöver det vanliga. Bara en sån sak som att du bygger om frontkorgen för att kunna använda ett originalluftfilter.. Vem som helst hade bara kört på ett öppet filter istället.. Du bygger bilen så som den skulle ha sett ut om den rullat av bandet i Torslanda. Det är riktigt grymt!

Billjuds byggare
139 Inlägg
10 augusti 2012
Brinka skrev:
Det är nåt allvarligt fel om du inte åker hem från Vallåkra med en mindre servis.. Kvalitén i dina byggen är något utöver det vanliga. Bara en sån sak som att du bygger om frontkorgen för att kunna använda ett originalluftfilter.. Vem som helst hade bara kört på ett öppet filter istället.. Du bygger bilen så som den skulle ha sett ut om den rullat av bandet i Torslanda. Det är riktigt grymt!

Håller helt med dig Brinka :-)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
10 augusti 2012
Rille-K skrev:
Piratstikin skrev:
OjOj big_smile ser underbart ut big_smile

Hahaha tackar... big_smile  Ska ni ner till Vallåkra???

Nja skulle gärna åka mer men tror det är lite för långt tongue har för mig det var något vi skulle göra nästa helg oxå hmm

735 Inlägg
10 augusti 2012
tk skrev:
Brinka skrev:

Och som jag har uppfattat det hela har du byggt allt själv och i den mån du tagit hjälp "utifrån", som lackjobbet tex, har det snarare varit av tidsskäl än av kunskapsbrist.
Det finns många duktiga bilbyggare i det här landet, men handen på hjärtat, hur många av dom gör alla delmoment själva, och med den byggkvalité som du presterar? Jag vågar påstå att du är en av dom få Rille!

Personligen hade jag velat se "Bröderna Kindvall's Custom" bli verklighet. Rilles karossmodifieringar och tk's inredningar hade blivit en svårslagen kommbination. Synd att ni bor så långt ifrån varandra.

Installatör
773 Inlägg
10 augusti 2012
Brinka skrev:

Word!

"Ölen In, Böseblicken på"

Billjuds byggare
139 Inlägg
10 augusti 2012
MrH skrev:
tk skrev:
Brinka skrev:

Och som jag har uppfattat det hela har du byggt allt själv och i den mån du tagit hjälp "utifrån", som lackjobbet tex, har det snarare varit av tidsskäl än av kunskapsbrist.
Det finns många duktiga bilbyggare i det här landet, men handen på hjärtat, hur många av dom gör alla delmoment själva, och med den byggkvalité som du presterar? Jag vågar påstå att du är en av dom få Rille!

Personligen hade jag velat se "Bröderna Kindvall's Custom" bli verklighet. Rilles karossmodifieringar och tk's inredningar hade blivit en svårslagen kommbination. Synd att ni bor så långt ifrån varandra.

Ja det är något vi pratar om ofta :-)
Vi får försöka oss på något kul framöver ;-)

735 Inlägg
10 augusti 2012
tk skrev:
MrH skrev:
tk skrev:

Ja det är något vi pratar om ofta :-)
Vi får försöka oss på något kul framöver ;-)

Kul! Det måste ni absolut göra!

163 Inlägg
10 augusti 2012
Har nu läst igenom 39 sidor av ett fantastiskt projekt, Är grymt imponerad av hela bygget och är avis på din kunskap om bil byggande. Ska verkligen bli kul att se den på vallåkra då ska jag ta mej en ordentlig titt på din vackra skapelse.

Lycka till med det sista, så håller jag tummarna för att få se den på rampen i skåne.

Sök